جاباما
۸۱۶۶۲۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

انتقاد وزیر کشور از ولنگاری در فضای مجازی

وزیر کشور گفت: در فضای مجازی سوءاستفاده‌های اعتقادی، اجتماعی، اخلاقی، جنسی، فرهنگی و.. وجود دارد و به نوعی با یک ولنگاری در این فضا مواجه‌ایم.

خبرگزاری ایلنا: عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در نشست شورای اجتماعی کشور که صبح امروز تشکیل شد با اشاره به موضوعات مطرح شده در این نشست گفت: دستور اول در خصوص بحث پیمایش سال قبل بود که موضوع خوبی ارائه شد که نتایج آن قابل قبول بود که حتما باید مورد استقاده قرار بگیرد تا بهره برداری مناسب در حوزه اجرایی تداوم پیدا کند.

وی در خصوص موضوع تنقیح قوانین گفت: موضوع بودجه و شرح وظایف باید مشخص شود و باید دقت کنیم قوانینی که داریم مجددا موجودیاتش تکرار نشود. موضوع انباشت قوانین مشکل ما را حل نمی‌کند. پیشنهاد ما این است که قانونی جامع برای آسیب های اجتماعی تدوین کنیم به شکلی که تنقیح قوانین موجود را در آن بگنجانیم. باید در این موضوع رویکرد پیشگیرانه و حمایتی قوانین را مد نظر قرار دهیم.

وزیر کشور بیان کرد: با پیشنهاد در مورد تشکیل کارگروه در این زمینه موافقم تا تنقیح قوانین را بر عهده بگیرد. در خصوص این موضوع مدت زمان مهم نیست و فقط نتیجه کار باید مفید واقع شود.

وی به خلاءهای قانونی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: مسائلی که در این زمینه مطرح شده کاملا به حق است. در فضای مجازی سوءاستفاده‌های اعتقادی، اجتماعی، اخلاقی، جنسی، فرهنگی و.. وجود دارد و به نوعی با یک ولنگاری مواجه‌ایم که نظارتی بر آن نمی‌شود. والدین در این زمینه نگران هستند و مرتب تکرار می‌کنند که دولت قوانینی ارایه دهد تا ما نسبت به سلامت فضای مجازی اعتماد کنیم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: باید به خانواده‌ها اطمینان دهیم که ضمن رفع مشکلات امکان استفاده مفید از این فضا را تقویت می‌کنیم‌. ضمن اینکه شورای عالی فضا مجازی متولی این موضوع است، اما شورای اجتماعی نیز در این زمینه همکاری می‌کند و ما آمادگی این را داریم که ستادی در باره این موضوع تشکیل دهیم و از تجارب دنیا در این زمینه استفاده کنیم.

وی افزود: برخی کانال‌ها و شبکه‌ها مشتری می‌گیرند و بعد از مدتی ما تازه تصمیم به برخورد قانونی با آنها می‌گیریم که این نوع رفتار باعث بلاتکلیفی در اذهان عمومی می‌شود. اگر شرایط استفاده از فضای مجازی از ابتدا روشن شود، مبادلات در این فضا ثبات و امنیت خواهد داشت. امیدواریم شوای فضای مجازی تعیین تکلیف کند وگرنه ما آماده ایم یک کارگروه در وزارت کشور را در موضوع تشکیل دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • avaanis

      وزیر جان ب كار اصلیت برس عجباااا

    • بی نام

      یک ذره هم جلوی ولنگاری های سیاسی و اقتصادی و آقازاده پروری رو بگیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج