۸۱۶۷۵۹
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

سه روایت خواندنی از ستاره جدید تراکتورسازی

ستاره تیم ملی گینه و سابق میلان ایتالیا به تراکتورسازی پیوست تا در نیم فصل دوم شاهد تیمی جذاب تر از سرخپوشان تبریزی باشیم.

ورزش‌سه: کوین کنستانت، هافبک گینه ای سابق تیم آث میلان ایتالیا با قراردادی ۳.۵ ساله به تیم تراکتورسازی تبریز پیوست. حضور این بازیکن شاخص باعث شد تا هواداران تراکتورسازی بار دیگر هیجان زده شوند. در این مطلب سه روایت خواندنی از ستاره جدید تراکتوری ها را برایتان آماده کردیم که خواندن آن خالی از لطف نیست:

ماجرای جایزه توپ طلا

یکی از کارهایی که معمولا هواداران تیم ها پس از حضور یک بازیکن خارجی در تیم شان انجام می دهند، جست و جوی نام بازیکن یاد شده در گوگل است. در این بین عکس هایی جالب از این بازیکنان به دست می آید که بعضی از آنها داستان های منحصر به فرد مربوط به خود را دارند. در مورد کنستانت نیز این موضوع صدق می کند. پس از پیوستن او به تراکتورسازی، در کسری از ثانیه فضای مجازی پر شد از عکس های این بازیکن در تقابل با ستاره های فوتبال جهان.

یکی از عکس های مربوط به کنستانت اما سوالاتی را در ذهن هواداران تراکتورسازی ایجاد کرد. عکسی که هافبک گینه ای توپ طلا را به دست گرفته است. خبر مربوط به سال ۲۰۱۳ می شود و منابع خبری نیز تماما به زبان فرانسوی که زبان رسمی کشور گینه به شمار می رود هستند. برای پی بردن به ماجرای این عکس خبر مربوط به آن که در سال ۲۰۱۳ در پرتال خبری گینه منتشر شده را برایتان ترجمه کرده ایم:

مجمع مطبوعات ورزشی گینه نوشته است: «پاته دیالو (APSG)، به ریاست امدو تام کامارا، پنجشنبه دوم آوریل ۲۰۱۴، مراسم اهدای جام های ورزشکاران برتر گینه ای را در سال ۲۰۱۳ ترتیب داد. در کنار خانواده ورزشی گینه که حضور پررنگی در این مراسم داشتند، افراد زیادی از هیئت دولت به ویژه میشل دوسویه، سرمربی تیم ملی، دومانی دوره، وزیر ورزش، سانوسی بانتاما سو، وزیر امور خارجه و آلبر دامانتان کامارا، وزیر کار و آموزش عالی نیز در این مراسم حاضر بودند.

از بین نوزده چهره برگزیده که از میان ورزشکاران تمام رشته ها انتخاب شده بودند، میلان کوین کنستانت، بازیکن بین المللی تیم ای سی میلان، عنوان "بهترین ورزشکار سال" را به دست آورد و همچنین جام نیمبای طلایی که همه ساله به بهترین ورزشکار گینه اهدا میشود، به او رسید.

علاوه بر جام، بازیکن تیم ملی و تیم ای سی میلان ایتالیا، مبلغی معادل ۵ میلیون فرانک گینه نیز از دست مربی خود میشل دوسویه دریافت کرد. میلان کوین کنستانت عنوان برنده نیمبای طلایی را با مجموع رای روزنامه نگاران گینه ای به دست آورد. در حاشیه اهدای نیمبای طلایی، ابراهیم ترائوره بازیکن جنجالی گینه ای تیم اشتوتگارت نیز عنوان " بهترین فوتبالیست " سال را به دست آورد. این عنوان از روی آرای مردمی از طریق پیام کوتاه و توسط اپراتوری که اسپانسر برنامه بود، به وی اعطا شد.»

ایجاد دردسر برای مدافعان تیم ملی ایران

هافبک گینه ای تراکتورسازی سابقه بازی مقابل تیم ملی ایران را دارد. وی در این دیدار ستاره بی چون چرا تیم ملی کشورش بود. کوین کنستانت در حالی به تیم تراکتورسازی پیوست که همه او را به خاطر حضور موفقش در تیم آث میلان به خاطر می آورده و ستایش می کنند.

این در حالی است که هافبک جدید تراکتوری ها در تیم ملی گینه نیز بازی های بسیار خوبی انجام داده است. یکی از عملکردهای خوب کنستانت در عرصه ملی اتفاقا در مقابل تیم ملی ایران است. در دیدار دوستانه تیم های ملی ایران و گینه که در سال ۲۰۱۴ برگزار شد، کنستانت ستاره بی چون چرا تیمش بود.

لژیونر سرشناس تیم ملی گینه در آن دوران در عضویت تیم آث میلان بود. او با شماره ۱۰ تیم ملی کشورش در دقیقه ۳۴ با یک شوت سرکش دروازه دانیال داوری را باز کرد تا زننده تک گل تیمش در این بازی باشد. اگر یک بار دیگر فیلم بازی ایران و گینه را تماشا کنید به خوبی درخواهید یافت که کنستانت یک خرید موفق برای تراکتورسازی به شمار می رود.

هر چند از آن بازی ۵ سال می گذرد اما می توان امیدوار بود که هافبک اسبق میلان توانایی ارائه بازی هایی در سطح بین المللی را برای تیم جدیدش دارد. کنستانت در بازی با ایران با حرکات پا به توپ و تکنیکی خود بارها مدافعان حریف را که در آن دور صادقی، حسینی و منتظری آن را تشکیل می دادند آزار داد. او در ثانیه های واپسین بازی نیز روی یک ضربه آزاد سرکش از فاصله ۳۵ متری می توانست گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند اما شوت هافبک گینه ای ها به تیرک دروازه برخورد کرده و گل نشد.

مصائب تلخ نژادپرستی

کوین کنستانت، هافبک گینه ای در زمان حضور در تیم میلان دو بار با حوادث تلخ مشابهی مواجه شد. این حوادث مربوط به رنگ پوست او می شود؛ بله داستان تکرار نژادپرستی در ورزشگاه های فوتبال اروپا دامن هافبک جدید تیم تراکتورسازی تبریز را هم گرفته است، آن هم دو بار!

ماجرای اول به بازی پیش فصل تیم میلان در سال ۲۰۱۳ بر می گردد، جایی که کوین کنستانت مورد حملات نژادپرستانه عده ای تماشاگران حاضر قرار گرفت. هافبک گینه ای تیم میلان در دقیقه ۳۴ بازی دوستانه تیمش مقابل سالولو پس از شوت کردن توپ به سمت جایگاه تماشاگران، زمین بازی را ترک کرد. تیم میلان در واکنش به این اتفاق یک بازیکن جایگزین به میدان فرستاده و به مسئولان برگزاری مسابقه اعلام کرد که در صورت تکرار این موضوع، بازی را قطع خواهد کرد.

به دنبال این اتفاق، فدراسیون فوتبال ایتالیا یک پرونده فوری تشکیل داده و به بررسی اتفاقات رخ داده شده در بازی پرداخت. در گزارش مربوط به این پرونده آمده بود: «طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شد که هافبک ملی پوش تیم ملی گینه و عضو باشگاه آث میلان در جریان بازی دوستانه تیمش مقابل ساسولو پس از شوت کردن توپ به بیرون زمین، پیراهن خود را از تن خارج کرده و در حالی که توسط دو تن از هم تیمی هایش و مسئولان برگزاری بازی احاطه شده بود، زمین بازی را ترک کرد.»

نکته قابل توجه این اتفاق اما جای دیگری بود. در حالی که چنین اتفاق مشابهی برای بواتنگ در تیم میلان نیز رخ داده بود، باشگاه ایتالیایی، حمایتی که در آن مقطع از بواتنگ کرده بود را از کنستانت نکرده و در بیانیه ای ضمن محکوم کردن شعارهای نژادپرستانه در ورزشگاه ها اقدام به ترک کردن زمین توسط بازیکن خود را محکوم کرده و اعلام نمود: «این تصمیمی نبود که کنستانت به تنهایی بگیرد. علی رغم دلایل قابل درکی که او داشت و خشمی که باید احساس می کرد، باشگاه میلان به همه یادآور می شود که تنها داوران در چنین مواقعی می توانند تصمیم گیری کند.»

گالیانی، نایب رئیس باشگاه میلان نیز در آن مقطع در گفت و گو با اسکای اسپورت حرکت هافبک این باشگاه را نکوهش کرده و گفته بود: «شعارهای نژادپرستانه واقعا توهین آمیز هستند اما او نباید زمین را ترک می کرد. هرچند رفتار تماشاگران واقعا زشت بود اما بازیکنان باید به داور مراجعه کنند. داور به داور چهارم اطلاع می دهد و پس از آن، افسران پلیس دست به کار می شوند و بازی متوقف می شود. بازیکن نباید زمین را ترک کند.»

یک سال بعد و در جریان بازی هفته سی و هفتم رقابت های سری A ایتالیا هواداران آتالانتا به سمت کوین کنستانت، مدافع اهل گینه میلان موز پرتاب کردند. مدتی قبل تر نیز در جریان برگزاری دیدار بارسلونا و ویارئال در ال مادریگال هواداران میهمان به سوی دنی آلوس، مدافع بارسلونا نیز موز پرتاب کرده بودند.

این حرکت نژاد پرستانه از سوی بسیاری مورد نکوهش قرار گرفت و کمپینی هم برای اعلام انزجار از این حرکت به وجود آمد اما به فاصله دو هفته بار دیگر این اتفاق در ورزشگاه فوتبال تکرار شده و کنستانتی مورد حمله نژادپرستانه هواداران حریف قرار گرفت که یک بار در سال ۲۰۱۳ نیز طعم تلخ چنین اتفاقی را چشیده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هورام

      کم کم داریم میشیم مثل تیم های عربی ....

    • تراختور

      این بازیکن عشقه

    • بدون نام

      اقلا عکسشو بزارید ببینیم کیه

    • بدون نام

      خدا کنه در ایران از این اتفاقات براش نیفته و قربانی شعارها و حرکات نژادپرستانه نشه تا خاطره خوبی از ایران و ایرانی براش به یادگار بمونه
      پرسپولیسیا استقلالیا سپاهانیا ذوب اهنیها و ... خواهشا مراقب شعارها و حرکاتتون باشید بحث ابرو ایران و ایرانیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج