جاباما
۸۱۶۷۷۶
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

داورزنی: هیات مدیره پرسپولیس بزودی معرفی می‌شود

معاونت قهرمانی وزارت ورزش معتقد است کار در فدراسیون انجمن های ورزشی به دلیل تحت پوشش داشتن چندین رشته ورزشی کار سختی است.

خبرآنلاین: محمدرضا داورزنی در مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن های ورزشی اظهار کرد: این فدراسیون شرایط خاص دارد، چون در بیش از یک رشته و انجمن در حال فعالیت هستند. اداره این انجمن ها سخت است. علیپور تلاش زیادی در این سالها با کمک هیات ها انجام داده است.

گاها برخی رشته ها نیز به این فدراسیون اضافه شده اند. تنوعی از رشته های ورزشی در این انجمن ها فعالیت دارند. وقتی رییس فدراسیون هندبال یا بسکتبال هستی تکلیف مشخص است اما در انجمن ها علیپور یا هر هیات با درخواست های خاصی مواجه هستند. تامین نیازمندی ها وضعیت خاصی را دارد. اداره این ها توانمندی خوبی در سطح کشور و همچنین در استان ها می خواهد چرا که علیپور متولی یک رشته نیست و برای چندین رشته مدیریت دارد.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و کمیته المپیک هم تلاش کرده‌اند که برای اداره این فدراسیون حمایت و کمک شود تا اقداماتی که این فدراسیون می خواهد انجام دهد، فراهم باشد. برخی رشته ها المپیکی اند، برخی آسیایی هستند بنابراین اداره آنها هم سخت است. باید از همه ظرفیت ها چه در بخش خصوصی چه در بخش دولتی استفاده شود. نگاه ها عمدتا در کشور جزیره ای بوده و شاید گاها کمتر از همه ظرفیت ها درست استفاده شده است.

داورزنی همچنین گفت: البته به لحاظ اعتباری هم باید شرایط بهتری فراهم شود. ما هم سعی می‌کنیم به رشته هایی که المپیکی هستند ویژه تر نگاه کنیم تا اگر شانس کسب سهمیه و یا شانس بهبود وضعیت برای حضور در المپیک دارند با مشکلات اعتباری روبه رو نباشند.

وی ادامه داد: می‌دانم که کار در استانها شرایط سختی دارد اما سعی می‌کنیم با حمایت کار راحت تر شود و آسیب کمتری وارد شود. وزارت ورزش در کنار فدراسیون انجمن ها هم خواهد بود تا در اعزام ها، سفرها و مسابقات مشکلی نداشته باشد. ثبات مدیریتی به اجرای برنامه ها کمک خواهد کرد. کمیته ملی المپیک هم در جاکارتا و هم در مسابقات داخل سالن همکاری هایی داشته و سعی می‌کنیم که این همکاری ها بیشتر هم شود.

داورزنی همچنین در جمع خبرنگاران بعد از مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی در مورد مسائل پیش آمده مبنی بر دو سال تا موعد بازنشستگی علیپور ، رییس جدید فدراسیون ، توضیح داد: تمام اقداماتی که صورت گرفت، بر اساس قانون بوده و خلاف قانون اتفاقی رخ نداده است.

در مورد موضوع سرپرستی نیز که مطرح شده است، باید این را بگویم که در برخی از فدراسیون‌ها ما به خاطر این که شائبه‌ای ایجاد نشود، از بیرون سرپرستی انتخاب می کردیم تا انتخابات به صورت دموکراتیک برگزار شود. از ۱۴ آذر ماه که زمان مدیریت علیپور در این فدراسیون به اتمام رسیده است، او را به عنوان سرپرست قرار دادیم تا مشکلاتی به خاطر امضاء وجود نداشته باشد. طبیعتا سرپرست حق رای در مجمع هم نخواهد داشت و شرایطش مانند سایر کاندیداها خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص اختلاف نظری که درباره نماینده باشگاه‌ها، ورزشکاران و ... در این مجمع انتخاباتی وجود داشت، خاطر نشان کرد: در این رشته ۲۰ انجمن فعال هستند که برخی از رشته‌ها در IOC فعال نشده اند، اما برخی دیگر در مسابقات رسمی، آسیایی ، داخل سالن و یا بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنند. طبیعتا این رشته‌ها وجود دارند و نمی‌توان از رشته دیگری که شاید عناوین جهانی داشته باشد، استفاده کنیم. اولویت ما با این رشته‌ها خواهد بود، حتی ما دو نماینده ورزشکاران را نیز جا به جا کردیم.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد بازنشستگی علیپور نیز، بیان‌ کرد: این طور نیست. بر اساس قانون افراد اگر بخواهند می‌توانند حداکثر تا سن ۶۵ سالگی ادامه‌ کار دهند. طبیعتا تا آن زمان علیپور می‌تواند کار کند و به عنوان کاندیدا فعالیت کند.

علیپور کارمند وزارت ورزش و جوانان و مامور به فدراسیون انجمن ورزشی شده است. تا زمانی که وزارت ورزش به او نیاز داشته باشد حداکثر تا ۶۵ سالگی می‌تواند کارهای خود را دنبال کند. در این مجمع به ثبات این فدراسیون رای دادند. امیدوارم که علیپور با رای اعتمادی که گرفت بتواند به خوبی برنامه‌های خود را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، در خصوص ثبت نام فرجی برای انتخابات کاراته و موضوع بازنشستگی وی، گفت: نکته ای که وجود دارد این است که تا روزی که قرار باشد انتخاب برگزار شود، اگر فرجی نامه دیوان عدالت اداری برای ادامه کارش بیاورد، می‌تواند در انتخابات شرکت کند.

او طبق ماده "۶۰" جامعه ایثارگران چون زودتر بازنشسته شده است می‌تواند برگشت به کار بگیرد. فرجی تا روز مجمع زمان دارد تا این نامه را از دیوان بیاورد و ما آن زمان تصمیم گیری می‌کنیم. اگر خدای نکرده نامه‌ای صادر نشد، نمی‌تواند در مجمع حضور داشته باشد، اما طبق صحبت‌هایی که دوستان در دیوان انجام داده‌اند، او می‌تواند به عنوان جانباز به کار خود ادامه‌ دهد.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص احسان حدادی و بحث‌های پیش آمده در مورد برنامه‌ها یش تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو ، گفت: احسان حدادی از سرمایه های ملی ما است که افتخار آفرینی های زیادی داشته است. وزارت ورزش و جوانان و کمیته‌ ملی المپیک از همه ورزشکارانی که شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارند تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو حمایت خواهد کرد.

ما به ورزشکاران در تمامی رشته‌ها که شانس کسب سهمیه المپیک داشته باشند توجه ویژه‌ داریم. ۱۷ ماه تا المپیک زمان باقی‌ مانده است. فدراسیون ها برنامه‌هایی را ارائه کرده‌اند. ما با چند رشته نیز جلسه برگزار کرده‌ایم. با توجه به برنامه‌هایی که فدراسیون ها ارائه می‌دهند، ما از برنامه‌های آنها حمایت خواهیم کرد تا طبق برنامه‌ریزی ها پیش برویم. راجع‌ به افراد صحبتی نمی‌کنیم. احسان ورزشکار خوبی است.

در همه رشته‌ها ورزشکارانی را در اختیار داریم که خوش می‌درخشند از جمله در رشته‌های ، کشتی، تیراندازی، قایقرانی، کاراته و غیره. خدا را شکر دوومیدانی به واسطه احسان حدادی در المپیک لندن صاحب مدال نقره پرتاب دیسک شد، این ارزش برای ما مهم است. اما باید اجازه دهیم فدراسیون ها با توجه به برنامه‌ریزی که دارند با محوریت برنامه‌ها حرکت کنند.

هم رییس فدراسیون و هم کمیته ملی المپیک و هم وزارت ورزش و جوانان از احسان حدادی به عنوان فردی که شانس کسب سهمیه و یا کسب مدال المپیک را دارد یاد می‌کنند، اما باید طبق برنامه‌ای که فدراسیون ارائه خواهد کرد حمایت خود را پیش ببریم.

داورزنی همچنین در مورد انتخابات تنیس نیز توضیح داد: شایسته در حال‌ حاضر حکم سرپرستی دارد، باید راجع‌ به وضعیت مجمع انتخاباتی ها هر چه زودتر تصمیم گیری شود چون احتمال دارد رشته‌هایی مثل چوگان یا تنیس که با یک کاندیدا هستند مجددا ثبت‌نام‌ آنها انجام شود. ضمن احترام به همه دوستان، ما در رشته چوگان و تنیس به خاطر برخی از انصرافی‌ها و یا تایید صلاحیت نشدن برخی از کاندیداها تک کاندیدا شدیم و ثبت‌نام مجددا باید انجام شود.

داورزنی در خصوص باشگاه پرسپولیس و هیات مدیره این باشگاه گفت: در حال‌ حاضر عرب کارها را انجام می‌دهد. این مسئولیت بر عهده هیات مدیره و مجمع باشگاه پرسپولیس است. قرار است به زودی وزیر ورزش و جوانان در مورد هیات مدیره تعیین تکلیف کند تا آسیبی برای این باشگاه ایجاد نشود. در کنار این کارها بحث واگذاری این دو باشگاه (استقلال و پرسپولیس) نیز صورت می‌گیرد، اما چون می‌خواهیم آسیبی به این باشگاه وارد نشود، طی چند روز آینده وزیر ورزش و جوانان هیات مدیره را مشخص خواهد کرد تا برنامه‌های خود را انجام دهند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون کشتی و همچنین تعیین تکلیف این رشته، خاطر نشان کرد: در حال‌ حاضر با توجه به وضعیتی که فدراسیون کشتی دارد برنامه‌ای که کادر فنی و سرپرست تعیین کرده است را انجام می دهیم تا در این مدت زمانی که به المپیک باقی‌ مانده است به این رشته نه در آزاد و نه در کشتی فرنگی آسیبی وارد نشود. سعی می‌کنیم ظرف مدت قانونی فرایند برگزاری انتخاب را فراهم کنیم تا این رشته هر چه‌ زودتر از شرایط موجود نجات پیدا کند تا به لحاظ اجرای برنامه‌ها و اعزام مسابقات مشکلی وجود نداشته باشد و کارهایش انجام شود.

وی در پایان در خصوص انتخاب دبیر فدراسیون والیبال و انتخابات این رشته نیز، خاطر نشان کرد: در حال‌ حاضر داوری کارها را در فدراسیون والیبال انجام می‌دهد. با توجه به این که والیبال در سال آینده برنامه‌های زیادی را در تمامی رده‌های مختلف دارد، نباید برنامه‌های آنها به تعویق بیافتد.

کولاکوویچ هم طبق آن چه که شنیده ام، قرار است به ایران بیاید و برنامه‌ها را اعلام کند. بحثی هم که راجع‌ به فرایند سرپرست دبیری این فدراسیون وجود دارد این است که داوری کار را دنبال می‌کند تا هر چه‌ زودتر انجام شود. البته در حال‌ حاضر زبردست، نایب رییس بانوان کارها را بر عهده دارد. او سابقه خوبی هم در این حوزه دارد و کمک می‌کند تا دبیر این فدراسیون انتخاب شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیشرف استقلال پس چی

    • مهدی آبی

      پس استقلال چی لنگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج