۸۱۶۸۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

بازگشت عناصر منافقین به عراق

نماینده ائتلاف البناء عراق اعلام کرد که آمریکا همزمان با خروج نیروهایش از سوریه عناصر گروهک موسوم به مجاهدین خلق ایران(منافقین) را وارد عراق کرده است.

خبرگزاری ایسنا: نماینده ائتلاف البناء عراق اعلام کرد که آمریکا همزمان با خروج نیروهایش از سوریه عناصر گروهک موسوم به مجاهدین خلق ایران(منافقین) را وارد عراق کرده است.

محمد البلداوی، نماینده ائتلاف البناء عراق در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه اعلام کرد که آمریکا همزمان با خروج نیروهایش از سوریه عناصر گروهک موسوم به مجاهدین خلق ایران(منافقین) را وارد عراق کرده است.

وی افزود: اردوگاه های آمریکا در شمال عراق از ده ها عنصر این گروهک استقبال کرده و آنها را آموزش می دهند.

البلداوی گفت: آمریکا پس از خروج نیروهایش از سوریه به دنبال ایجاد جنگ در منطقه، ایجاد بی ثباتی در خاورمیانه و هدف قرار دادن ایران است، اردوگاه های نظامی آمریکا در شمال عراق ده ها عنصر از گروهک مجاهدین خلق ایران(منافقین) را وارد کرده و برای رهبری این توطئه به آنها سلاح و آموزش می دهد.

این نماینده عراقی از فرماندهان سیاسی کشورش خواست که به این مساله توجه کنند و مانع ایجاد بی ثباتی در همسایه هایی شوند که در جنگ با داعش به عراق کمک کردند.

براساس این گزارش، حسن دانائی فر، سفیر پیشین ایران در بغداد در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود که دولت عراق با همکاری سازمان ملل توانسته است ۶۵ درصد از عناصر منافقین را از خاک خود بیرون کند و طی ۴۵ روز عناصر باقی مانده را نیز بیرون خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، پیش از این کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به همراه همسرش ملانیا در شب عید میلاد مسیح در سفری از پیش اعلام نشده وارد عراق شدند.ترامپ در جریان این سفر با نیروهای آمریکایی در عراق دیدار نمود.

ترامپ تاکید داشت که در پادگان نظامیان آمریکایی با عادل عبدالمهدی دیدار کند اما نخست وزیر عراق نپذیرفت.

دفتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای با اعلام اینکه دولت عراق در جریان سفر ترامپ به عراق بوده گفت: نشست میان رهبران عراقی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به علت وجود اختلاف در مورد چگونگی برگزاری دیدار لغو شد .

نمایندگانی از پارلمان عراق نیز با اشاره به این سفر ناگهانی ترامپ که چهره‌های سیاسی آن را ناقض حاکمیت عراق دانستند، خروج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور و تصویب طرحی برای اخراج آنها را خواستار شده و تعهد دادند تاریخی را برای برگزاری نشستی فوق‌العاده جهت بررسی این مساله اعلام می‌کنند.

از سوی دیگر، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در جمع تعدادی از دانشجویان و فعالان رسانه‌ای عراق در بغداد گفت که جمهوری اسلامی ایران به محض اعلام پیروزی بر داعش و پایان تهدید تروریستی در عراق، تمامی مشاوران نظامی خود را از این کشور بیرون کشیده و همه آنها به ایران بازگشته‌اند.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: برخلاف جمهوری اسلامی ایران، آمریکا به رغم پایان داعش، همچنان نیروهای خود را در منطقه حفظ کرده و به جای اعلام پایان ماموریت نظامی نیروهایش، در برخی مناطق در حال تقویت پایگاه و پادگان‌های نظامی‌اش و ایجاد مواضع جدید است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی منلکت به این روزانداختین هرروزاعتراض تظاهرات مطالبات برحق بیکاری وفقرنجومی بی ابی کم بودجگی اینهاهم سواستفادمیکنن وازاین وضعیت منلکت ودنبال بهانه هستن وفکرکردین اونهاازوضعیت مردم وکشورخبرندارن وچرازمان احمدی نژاد۱باراین بدبختی اعتراضات نبودوقتی بودجه ومنابع شغل ایران وایرانیا روبرای حدود۲۰ملیون بودجه۲۰۰سال مملکت وعواقبش این میش و..

    • بدون نام

      اینم از عراق حالا پرایدو به عراق ده میلیون بدید به ایران چهل میلیون مسوولان ننگ بر شما باد

    • حقیقت نژاد

      خب ،وقتی ما با طالبان باشیم که دیپلماتهای مرا مظلومانه درافغانستان به شهادت رساندند..چرا آمریکا با منافقین نباشد.رشته کار از دست رفته.

    • بدون نام

      شواهدوقراین مؤید اینست که احتمالا در پس خروج امریکا از سوریه وافغانستان و تمرکز نیروها در عراق برنامه رویارویی با ایران در دستور کارست وباید مراقب اوضاع باشیم تا رکب نخوریم وغافلگیر نشویم

    • بی نام

      امریکا که خودش جرات رویاروی با ایران را ندارد . که دست به دامن یک مشت مزدور وطن فروش شده . که اینان همگی پیر و پرتال شدند که نیروهای پر قدرت ایران اسلامی دم شان را قیچی خواهند کرد . خاک بر سر امریکا . دولت مردان عراق نباید اجازه دهند که امریکا بخواهد هر غلطی بکند .

    • بدون نام

      اون اولی چرند گفته و احتمالا پیش بینی کرده اگه بصره تکرار شد بگه اینا از ما نیستند وبفکر خودتون باشید نگرانی همسایه بودن خطاست

    • احمد

      یعنی عراق اینقدربی دروپیکره که منافقین ملعون هرموقع دلشون خواست بیان وبرن؟!!

    • بدون نام

      به ما چه عراق رفت تو دامن آمریکا هر کار بخواد میکنه

    • بدون نام

      سال ۲۰۱۹ سال جنگه .ایران محور نابودیه امریکا از همه جهت به ایران حمله میکنه بزودی .امریکا داره پازل حمله را تکمیل میکنه معمله با انکارا و صلح طالبان و دولت عراق همه ار نشانه جنگ مدرنه

    • سیمرغ

      این فرقهٔ جنایتکار رجوی گرگ صفت در توهم هستند مردم از این فرقهٔ جنایتکار متنفر هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج