جاباما
۸۱۶۸۴۳
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

مدیرعامل نیشکر هفت تپه: متواری نمی‌شویم

مدیرعامل شرکت نیشکر هفت‌تپه گفت: ما می‌توانیم این قول را بدهیم که متواری نشویم و در کنار مملکت باشیم.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل شرکت نیشکر هفت‌تپه گفت: ما می‌توانیم این قول را بدهیم که متواری نشویم و در کنار مملکت باشیم.

به گزارش ایسنا، امید اسدبیگی در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت نیشکر هفت‌تپه که امروز، یک‌شنبه (۱۶ آذرماه) در مجتمع قضایی شهید باهنر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امکانات این را داریم که از این کشور برویم و جای دیگری سرمایه‌گذاری کنیم اما مشکلات را در کشور خودمان ترجیح می‌دهیم و نمی‌خواهیم از اینجا برویم. اگر هرکس به سهم خود مشکلی را حل کند همه مشکلات حل می‌شود و هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند ما را تهدید کند.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری همه مسئولان بتوانیم شرکت نیشکر هفت‌تپه را به نقطه آرمانی و اوج خود بازگردانیم. شرکت نیشکر هفت‌تپه علاوه بر حوزه تولیدی یک میراث ماندگار برای کشور است چراکه این شرکت اولین شرکت تولیدکننده شکر بوده است. بنا به گفته خود دادستان، هفت‌تپه در منطقه‌ای محروم قرار دارد و مشکلات، بیکاری و مساله اشتغال در این منطقه واقعا بااهمیت هستند.

وی افزود: از سال ۹۴ که این مجموعه به بخش خصوصی واگذار شد ما سعی کردیم هرچه در توان داریم انجام دهیم. به طور مثال مساله حقوق‌های معوقی که در مجموعه وجود داشت یکی از مشکلات بود. همچنین یک هزار نفر در مجموعه نشکر هفت‌تپه بازنشسته شده‌اند. در بحث تهیه زمین و اورهال کارخانه نیز تلاش کردیم چیزی که نیاز بود را پیاده‌سازی کنیم. با یاری مسئولان همه این اتفاق‌ها افتاده است. ما آن‌ها را زیر سوال نمی‌بریم.

مدیرعامل شرکت نیشکر هفت‌تپه گفت: شاید برخی افراد می‌خواهند برای مجموعه کشت و صنعت هفت‌تپه یا در سطح ملی، مشکلاتی برای مجموعه ایجاد کنند. این کارها در چند ماهه اخیر به اوج خود رسیده است. وقتی این اتفاق رخ دهد خود به خود روی مسال اجتماعی نیز تاثیر می‌گذارد.

اسدبیگی ضمن تشکر از ریاست قوه قضاییه و مسئولان کشور و دادستان استان خوزستان تصریح کرد: از بخش خصوصی به معنای واقعی حمایت شده است. در برنامه‌های خود مساله رساندن ظرفیت نیشکر به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن را طی یک برنامه سه ساله دنبال می‌کنیم. یکی از دلایلی که نیشکر هفت‌تپه زیان داده است این است که این شرکت تنها با تولید شکر اداره می‌شود که این تولید شکر نیز با مشکلات مختلفی روبه‌رو است.

وی افزود: طی برنامه‌ای که در نظر گرفته‌ایم در کنار افزایش ظرفیت شکر به ۱۰۰ هزار تن، برنامه‌های توسعه‌ای دیگری مانند واردات خط تولید MDF با ظرفیت خط تولید ۳۰۰ هزار مترمکعب از تفاله نیشکر و چوب اکالیپتوس که در منطقه کشت می‌شود را دنبال می‌کنیم که این مساله اشتغال‌زایی زیادی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت نیشکر هفت‌تپه تصریح کرد: کارخانه تولید فرمالین که به زودی راه‌اندازی می‌شود، راه‌اندزی کارخانه آغشته‌سازی، واردات کارخانه شیرخشک و راه‌اندازی کارخانه رب با ظرفیت ۲ هزار تن نیز از دیگر برنامه‌های ما هستند. بخشی از اقدامات لازم برای انجام این امور در شرکت نیشکر هفت‌تپه و بخشی نیز در گمرک در حال انجام است. کارخانه بسته‌بندی نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: برخی مسائلی که مطرح می‌شود شایعه هستند و از مسئولان دعوت می‌کنیم که از شرکت نیشکر هفت‌تپه بازدید کنند.

اسدبیگی تصریح کرد: خطوط مختلف دیگری نیز به مرور زمان در این چندماه راه‌اندازی می‌شوند و این مساله موجب ایجاد اشتغال‌زایی پایدار در منطقه می‌شود و باعث می‌شود کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه را به نقطه‌ای برسانیم که اقتصادی باشد. در گذشته شرایط به گونه‌ای بود که هر جا مجموعه کشت و صنعت نیشکر کم می‌آورد به بخش دولتی متوسل می‌شد و دولت این مشکلات را جبران می‌کرد در حالی که شرایط به هر شکلی که باشد بخش خصوصی اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت نیشکر هفت‌تپه تصریح کرد: جوانان منطقه بیکار هستند. همانطور که این جوانان می‌توانند برای کشور یک فرصت باشند می‌توانند به یک تهدید نیز تبدیل شوند. اگر به داد این منطقه نرسید شرکت نیشکر هفت‌تپه بخشی از معضلات خواهد بود. بیکاری اطراف این مجموعه معضلی است که باید سریعا به آن رسیدگی شود. سرمایه‌گذارها و واحدهای تولیدی باید بیایند و سرمایه‌گذاری کنند تا احیا شود. هرچه به ما امکانات و موقعیت داده شود ما نیز تضمین می‌کنیم که آن را در منطقه بیاوریم.

اسدبیگی با اشاره به نیروهای مازاد در این شرکت گفت: شرکت نیشکر هفت‌تپه ماهانه ۱۰ میلیارد تومان پرداختی دارد. ما نزدیک به ۵ میلیارد تومان اضافه پرداخت می‌کنیم. من می‌توانم کار شرکت هفت‌تپه را با ماهانه ۵ میلیارد تومان نیز جمع کنم.

وی در خصوص بدهی شرکت توسعه نیشکر هفت‌تپه به اداره‌کل تامین اجتماعی تصریح کرد: املاکی برای معاوضه با تامین اجتماعی در اختیار داریم. به ۲۰ روز تا یک ماه زمان نیاز داریم تا ملک مورد نظر را در کارگروه مطرح کنیم.

مدیرعامل شرکت نیشکر هفت‌تپه افزود: ما باید ماهانه ۲۰ میلیارد تومان پول تهیه کنیم. باید برای این مساله راهکاری درست پیدا کنیم. بخشی از فشاری که روی ما ایجاد شده ناحق بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ژن های برتر و شجاع و بی باک. خوب معلومه آخر سر دائی جان عموجان یا پدرزن جان هست

    • آدولف هیتلر

      یعنی بعضی مسعولین تلاش میکنند که این مجموعه تعطیل بشه اینا مسعول این کشورند یا مسعول دشمنان این کشور

    • بدون نام

      برو باج بده احتیاج نیست متواری بشی تازه جدیتر میتونی به کارت ادامه بدی

    • مهدی اقلید

      تو که راس میگی بگو پارتید کی بوده که مجتمع ب این اندازه وحدود 2500 هکتار زمین ناب را با شش میلیارد بهت دادن؟؟؟؟

    • بدون نام

      چقدر وقیح هستند ،، گند زدن به کارخونه، تازه قول میدن متواری نمیشوند!!!
      اعتبار نظام رو بردند با این نوع ادبیات و رفتار!!!

      پاسخ ها

      • خدا

        میگه،متواری نمی شویم،کنار مملکت هستیم/ترجمه می کنم؛یعنی همین کشورهای بغلی تشریف داریم ،کاملأ قانونی رفتم و پول هیشکی رو هم نمی دم!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج