۸۱۶۹۲۰
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

بیرانوند به دنبال پایان حسرت

موفقیت در دو تورنمنت اخیر برای فوتبال ایران در جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا یک چهره ویژه در کنار خود داشته است؛ علیرضا بیرانوند!

ورزش سه: شرایط طی ۹ ماه اخیر با اتفاقات ویژه‌ و متفاوتی برای شماره یک پرسپولیس و تیم ملی دنبال شده است. در شرایطی که پیش از جام جهانی او درگیر جریانی شده بود که پیش از این هاشم بیگ زاده و لیونل مسی را به تیتر یک تبدیل کرده بود، با یک بدل ویژه با سربلندی جالب توجه او به پایان رسید.

علیرضا بیرانوند - رونالدو؛ شماره یک منم!

پیش از جام جهانی هیچ کس به علیرضا بیرانوند اعتماد نداشت؛ خصوصا اینکه او باید برابر کریس رونالدو به عنوان ستاره شماره یک جهان در آن مقطع و البته ستاره‌های اسپانیایی قرار می‌گرفت. علیرضا بیرانوند اما پیش از جام با یک کری عجیب از انگیزه خود برای تقابل با این ستاره پرتغالی خبر داد.

مساله‌ای که در نهایت با برتری او نیز همراه شد و یکی از خاطره‌انگیزترین صحنه‌های جام اختصاص به سیو پنالتی رونالدو توسط شماره یک تیم ملی داشت. شماره یک تیم ملی با سربلندی از آزمون جام جهانی روسیه و دریافت تنها ۳ گل و شانس بزرگ صعود به مرحله بعدی خارج شد. اما این تازه اول داستان او بود.

بیرانوند به دنبال پایان حسرت

پرسپولیس - ژاوی؛ صعود روی دستان شماره یک

پرسپولیس در یکی از سخت‌ترین فصول تاریخی خود در لیگ قهرمانان با تیم‌های السد قطر، نسف قارشی و الوصل همگروه شد. هیچ کس اعتمادی حتی به صعود این تیم نیز نداشت چرا که آنها 5 ستاره خود را از دست داده بودند و با محرومیت از نقل و انتقالات قادر به اضافه کردن نیروی جدید نبودند.

پرسپولیس اما در مرحله گروهی به عنوان تیم اول صعود کرد؛ جایی که علیرضا بیرانوند بار دیگر در تقابل با بغداد بونجاح به عنوان ستاره این رقابت‌ها در استادیوم آزادی مرد برتر تیمش لقب گرفته بود. این رقابت در مرحله نیمه نهایی نیز ادامه داشت و پرسپولیس با عبور از سد رقبای خود بار دیگر برابر السد و ستاره‌های بین المللی‌اش قرار گرفت.

اینبار هم علیرضا بیرانوند ناجی تیمش لقب گرفت و توانست با مهار ویژه خود روی ضربه سر ژاوی هرناندز فوق ستاره اسپانیایی برتری خود را به رخ بکشد و سرخ‌ها به فینال راه یافتند.

بیرانوند به دنبال پایان حسرت

علیرضا بیرانوند و چشمک به جام بعد از 43 سال

تیم ملی بیش از ۴ دهه است که در دستیابی به جام قهرمانی ملت‌های آسیا ناکام مانده‌ است و نسل جدید هیچ سابقه ذهنی از جشن قهرمانی ایران در این رقابت‌ها ندارند. اکنون کارلوس کی‌روش در دومین حضور خود روی نیمکت ایران در این رقابت‌ها به مرد شماره یک قابل اعتماد این روزهای فوتبال ایران نگاه ویژه‌ای دارد.

علیرضا بیرانوند در سومین هجوم خود مطمئنا نمی‌خواهد دست خالی بازگردد. او پیش از این یکبار در جام جهانی تنها سانتی‌متری برای صعود و طعم اولین حضور در مرحله بعدی این رقابت‌ها کم آورد و اولین فینال آسیایی پرسپولیس را نیز به نام خود کرده است. اکنون اما فرصت دوباره‌ای نصیب او شده تا یک افتخار بزرگ را نصیب خود کند.

بیرانوند به دنبال پایان حسرت

از عزیز اصلی تا حجازی، رشیدی؛ علیرضا بیرانوند به دنبال جام

تیم ملی ایران در شرایطی به سه قهرمانی این رقابت‌ها دست یافته که آخرین دروازه‌بانی که قهرمانی را چشیده منصور رشیدی بود که در سال 1976 و بدون دریافت گل در این رقابت‌ها یک اتفاق تاریخی را به نام خود کرد. هرچند عدم دریافت گل در تورنمنت کنونی یک اتفاق دور از ذهن به نظر می‌رسد اما نباید از خاطر برد که تیم ملی و با حضور علیرضا بیرانوند در انتخابی جام جهانی روسیه تنها در دیدار آخر که تشریفاتی بود و برابر سوریه گل دریافت کرد.

علیرضا بیرانوند که طی بازی‌های اخیر کلین شیت را بهتر از هر دروازه‌بانی در قیاس خود فرا گرفته، امیدوار است با پیش گرفتن این مسیر هیجان انگیز نام خود را در کنار دروازه‌بانانی همچون عزیز اصلی، ناصر حجازی و منصور رشیدی که موفق به کسب جام ملت‌ها شدند قرار دهد.

بیرانوند به دنبال پایان حسرت

یورش به سومین تورنمنت

دو یورش قبلی علیرضا بیرانوند در جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا با تکمیل موفقیت همراه نبوده است و اکنون او سومین جام بزرگ تاریخ ورزشی خود را پیش رو دارد. حضور در جام ملت‌ها به عنوان شماره یک و استارت برابر یمن که می‌تواند احتمالا یک کلین شیت آسان را برای او به همراه داشته باشد. علیرضا بیرانوند اما اینبار نمی‌خواهد نگاه حسرت‌بارش به اتفاقات پایانی بازی باشد.

او همین چند ماه پیش با چشمان بهت زده خود مسیر حضور بازیکنان کاشیما را در سن قهرمانی دنبال کرد و مدعی شد برای جبران این اتفاق انگیزه بزرگی دارد و اکنون و در جام ملت‌ها بزرگترین فرصت برای او فراهم شده است تا یک حسرت ۴۳ ساله را در کنار دیگر هم‌تیمی‌هایش پایان دهد. دروازه‌بانی که مطمئنا از هم اکنون AFC می‌تواند دستکش طلایی این رقابت‌ها را به نام او حک کند اگر در حد و اندازه‌ای که از او توقع می‌رود در این رقابت‌ها نمایش داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابوذر مهدور

      اگر روزبه چشمی بازی کنه که فکر کلین شیت رو از سر بیرون کنید به فکر حذف زود هنگام باشید

    • کارشناس حسام منظور

      ورزش سه اینقدر میگرده میگرده تا یک سوژه الا بختکی گیر بیاره وا نو میکنه خبر روز غافل از اینکه ورزش سه خودش کلی سوژه است قاه قاه قاه قاه قاه قاه مگه نه

    • تیردادآریا

      البته بیروتوی جام جهانی دوگل خورد،نه سه گل.امیدوارم بیروباتیم ملی قهرمان آسیابشه تادستکم مردم کشورمون برای چندروزهم که شده اززیرباراین همه مشکل اقتصادی بتونن دلشادبشن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج