۸۱۷۰۷۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

نماینده شوش: ادعای شکنجه‌ی بخشی پیگیری شود

سیدراضی نوری (نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی) در ارتباط با نامه سرگشاده‌ی اسماعیل بخشی، از کارگران معترض مجتمع نیشکر هفت‌تپه‌ی شوش، گفت: من در جریان جزئیات موضوع نیستم که بخواهم مساله را تایید یا تکذیب کنم.

خبرگزاری ایلنا: سیدراضی نوری (نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی) در ارتباط با نامه سرگشاده‌ی اسماعیل بخشی، از کارگران معترض مجتمع نیشکر هفت‌تپه‌ی شوش، گفت: من در جریان جزئیات موضوع نیستم که بخواهم مساله را تایید یا تکذیب کنم.

اسماعیل بخشی که بیش از بیست روز در بازداشت به‌سر برده، در نامه‌ی خود مدعی شده در زمان بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته است. او خواستار ورود و پاسخگویی وزیر اطلاعات شده است.

راضی نوری در ادامه با تاکید بر لزوم مشخص شدن صحت و سقم ماجرا، افزود: مسئولان قوه قضاییه باید در مورد این موضوع پاسخگو باشند و ماجرا را روشن کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر کارگری را که از حقوق صنفی خود دفاع می‌کند و به دنبال بحث معیشت است، ببرند در دستگاه امنیتی و مورد آزاد و شکنجه قرار دهند، کار نادرستی‌ست و وجهه بین‌المللی ایران را تخریب می‌کند لذا فکر نمی‌کنم دستگاه قضایی ما این کار را مرتکب شود اما من در جایگاه قضاوت نیستم و نمی‌توانم در مورد صحت و سقم ماجرا نظر بدهم.

راضی نوری تاکید کرد: البته در مقام نماینده مردم شوش، موضوع را پیگیری خواهم کرد و به دنبال روشن شدن حقیقت ماجرا خواهم بود؛ بدون تردید کارگر بایستی در جامعه جایگاه والایی داشته باشد؛ به خصوص در نظام اسلامی، حتما باید کارگر منزلت و قرب بالا داشته باشد.

وی افزود: من نه می‌توانم بگویم اسماعیل بخشی که یک کارگر است، دروغ می‌گوید و شکنجه‌ای که از آن حرف می‌زند، ساختگی‌ست و نه می‌توانم بگویم دستگاه قضایی ما این کار را انجام داده و کارگری را که برای حقوق صنفی خود تجمع کرده، شکنجه کرده است لذا موضوع نیازمند پیگیری جدی‌ست و من حتماً برای این پیگیری وقت خواهم گذاشت. با مقامات استانی ازجمله استاندار و دادستان عمومی، ملاقات خواهم داشت و موضوع را بررسی خواهم کرد.

"هفت‌تپه" ساماندهی شده است

راضی نوری در ادامه‌ به موضوع واگذاری مجتمع هفت‌تپه به بخش خصوصی و تخلفات روی داده در زمان این واگذاری ورود کرد و گفت: در زمان واگذاری هفت تپه، چون سهامدارن مختلفی با درصدهای پایین وجود داشتند، ناسازگاری و عدم تجانس در مجموعه وجود داشت و همین امر باعث شد که این مشکلات پیش‌آمد کند ولی از آنجا که بعد از بروز مشکلات، هم شورای تامین استان و هم دادستان به قضیه ورود کردند و بحث سهامداران را سروسامان دادند، می‌توان گفت بحث هفت تپه «ساماندهی» شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر، معوقات کارگران پرداخت شده و برای اورهال مجموعه، سرمایه‌گذاری لازم انجام شده، افزود: امیدواریم همین روند مثبت ادامه پیدا کند و در آینده شاهد شکوفایی مجموعه عظیم هفت تپه باشیم.

او تاکید کرد: وضعیت هفت تپه به سمت بهبودی پیش خواهد رفت چراکه مشکلات، اصولی و زیرساختی حل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج