جاباما
۸۱۷۱۶۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بانکی‌ها در بورس سرازیر شدند!

بر خلاف روز گذشته امروز بانکی‌ها کفه عرضه را سنگین کردند و تاثیرات کاهشی در شاخص‌های بازار سهام داشتند، اما نماد‌های فلزی با رشد قیمت روبرو شدند.

خبرگزاری ایسنا: بر خلاف روز گذشته امروز بانکی‌ها کفه عرضه را سنگین کردند و تاثیرات کاهشی در شاخص‌های بازار سهام داشتند، اما نماد‌های فلزی با رشد قیمت روبرو شدند.

در معاملات سومین روز کاری بورس اوراق بهادار تهران در این هفته، شاخص کل بازده نفتی و قیمتی ۱۰۴۷ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۶۲ هزار و ۳۲۳ واحدی بالا رفت.

شاخص کل هم وزن نیز با ۱۸۱ واحد رشد با رقم ۲۸ هزار و ۱۰۶ واحدی افزایش یافت. در عین حال شاخص آزاد شناور با ۱۱۹۷ واحد افزایش تراز ۱۷۷ هزار و ۱۶۸ را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۸۵۰ و ۱۷۰۶ واحد رشد کردند.

در روز گذشته بانکی‌ها یکدست با افزایش قیمت روبرو شدند و تاثیر بسزایی در افزایش شاخص‌های بازار داشتند، اما امروز این گروه در کنار برخی از نماد‌های پتروشیمی و معدنی به کاهش نماگر‌های بازار دامن زدند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی جم، بانک صادرات و معدنی و صنعتی چادرملو هر یک به ترتیب ۲۰۷، ۱۱۱، ۵۹ و ۵۸ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند.

فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پارس، پالایش نفت بندرعباس نیز کفه مقابل را سنگین کردند و هر یک به ترتیب ۱۹۱، ۱۸۶ و ۱۶۱ تاثیر افزاینده روی شاخص داشتند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی روند اکثر سهم‌ها افزایشی بود و تعداد معدودی توانستند بیشتر از سه درصد رشد قیمت را تجربه کنند. در این گروه ۹۸ میلیون سهم به ارزش حدود ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دست به دست شد.

در عین حال فلزی‌ها امروز عمدتا با رشد مواجه شدند و از یک تا ۴.۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. در این گروه ۱۰۲ میلیون سهم به ارزش ۳۶.۶ میلیارد تومان جابجا شد. نفتی‌ها نیز جزو گروه‌هایی بودند که رشد قیمت را تجربه کردند و در برخی از نماد‌ها با صف خرید روبرو شدند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۵۹۳ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار عدد ۱۶۱ هزار و ۵۰۴ را تجربه کرد.

آیفکس نیز با ۲۶.۲۵ واحد رشد مواجه شد و رقم ۱۹۰۹ واحدی را تجربه کرد. همچنین ارزش معاملات این بازار رقم ۳۶۱ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به رقم ۸۴۱ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hassan.h

      در ایران ما،متاسفانه بانکها رقیب بورس هستند و سرمایه ها را می چاپند و بورس را تضعیف می کنند
      از همین اصلاح نشدن نظام بانکی می توان فهمید که دولتهای ادواری خیلی خیلی بد عمل کرده اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج