جاباما
۸۱۷۱۷۱
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

در میان ۱۹۱ کشور

رتبه اول ایران از لحاظ مخاطره زلزله

معاون توسعه کاربرد و مدیریت فناوری سازمان فضایی با تاکید بر اینکه ایران در میان ۱۹۱ کشور رتبه اول زلزله را دارد، گفت: پایش‌های گرد و غبار ما نشان می‌دهد که حادترین شرایط طوفان‌های گرد و غبار در استان‌های جنوب شرق و جنوب غرب کشور بوده است.

خبرگزاری ایسنا: مهندس صادقی نائینی امروز در نشست خبری بازدید اصحاب رسانه از دستاوردهای فضایی پژوهشگاه فضایی، خشکسالی، سیل، امنیت غذایی، امنیت مرزها، انرژی، افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز، کمبود منابع آب، انواع آلودگی‌های زیست محیطی و آتش‌سوزی جنگل‌ها را از جمله مخاطرات و حوادث غیر مترقبه کشور دانست.

وی با بیان اینکه در دنیا با همکاری سازمان‌های فضایی و دستگاه‌های مختلف اقدام به مطالعه و پایش‌های زیست محیطی می‌شود، یادآور شد: این همکاری‌ها در کشور شکل گرفته و برنامه‌ای تحت عنوان زیست بوم سنجش از دور نیز اجرایی شده است.

رتبه اول ایران از لحاظ مخاطره زلزله

صادقی، راه‌اندازی مرکز پایش ماهواره زمین را از جمله اقدامات سازمان فضایی در زمینه پایش مخاطرات دانست و ادامه داد: در مرکز فضایی ماهدشت نیز بسترهایی برای دریافت داده‌های ماهواره‌های بومی و غیر بومی فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایستگاه قشم، از ۱۰ ماهواره با حجم ۲۰۰ گیگابیت، داده‌گیری و ذخیره‌سازی داده‌ها صورت می‌گیرد.

معاون توسعه کاربرد و مدیریت فناوری فضایی سازمان فضایی با بیان این‌که بر اساس گزارش سازمان ملل، ایران از لحاظ مخاطره زلزله در میان ۱۹۱ کشور در رتبه اول دنیا قرار دارد، گفت: این به این معنا است که کشورهایی چون چین، مالزی و ژاپن بعد از ایران قرار دارند.

صادقی با اشاره به پایش‌های زیست‌محیطی سازمان فضایی با بیان اینکه از خرداد ماه امسال نسبت به پایش آتش‌سوزی هورالعظیم اقدام کرده‌ایم، اظهار کرد: داده‌های ما نشان می‌دهد که از شهریور ماه این آتش‌سوزی به سمت ایران گسترش یافته و مهمترین عامل آن عوامل انسانی بوده است.

به گفته وی، وسعت این آتش‌سوزی ۱۱ هزار هکتار بوده است.

وی همچنین به پایش خشکسالی در کشور اشاره کرد و گفت: استان‌های فارس، کرمان و اصفهان که قطب کشاورزی هستند، با بحران خشکسالی مواجهند، ولی استان‌های غربی کشور از نظر خشکسالی وضعیت حادی را ندارند و این امر نشان می‌دهد که باید مدیریت منابع آب در استان‌های غربی کشور صورت گیرد.

صادقی همچنین با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: پایش‌های ما نشان می‌دهد که وضعیت کنونی این دریاچه نسبت به دی ماه سال گذشته ۵۰ درصد بهبود یافته است.

به گفته وی، داده‌های این سازمان در خصوص مساحت برف در کشور نشان می‌دهد که با بارندگی‌های اخیر، مساحت برف ایران به ۲۰۱۱ هزار هکتار کیلومتر مربع رسیده است.

معاون توسعه کاربرد و مدیریت فناوری فضایی سازمان فضایی، پایش گرد و غبار را از دیگر اقدامات این مرکز عنوان کرد و افزود: در سال ۹۷، همه استان‌های کشور به غیر از استان‌های شمالی با طوفان‌های گرد و غبار مواجه بودند و حادترین شرایط در جنوب شرق و جنوب غرب کشور بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبا

      پناه بر خدا

    • mahsa

      آخ جون بالاخره تو یه چیز اول شدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج