جاباما
۸۱۷۱۸۲
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

دلایل افزایش سه مرحله‌ای قیمت مرغ

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفته، متاسفانه در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات قیمت مرغ گرم هستیم و این‌گونه افزایش قیمت پذیرفتنی نیست.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفته، متاسفانه در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات قیمت مرغ گرم هستیم و این‌گونه افزایش قیمت پذیرفتنی نیست.

مهدی گلچوب در جلسه تنظیم بازار مازندران با تصریح بر اینکه با وجود اینکه قیمت نهاده‌ها تغییر نیافت، اما قیمت مرغ در سه مرحله تغییر پیدا کرد، توضیح داد: قیمت‌های اعلام شده توسط مسوولین واقعی و بر اساس واقعیت بازار باشد و در گزارش‌های ارسالی نباید تفاوت قیمت وجود نداشته باشد چراکه مبنای قیمت آن چیزی است که مردم در بازار احساس می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که شاهد کاهش قیمت مرغ بودیم، مرغداران خواهان این بودند قیمت نهاده‌ها کاهش پیدا کند و در اختیار آنان قرار گیرد و هزینه‌های مرغداران پرداخت شود و اکنون انتظار داریم این موضوع برعکس شود و اتحادیه‌ها و مرغداران به کمک بازار بیایند.

مصطفی ابراهیمی مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی مازندران در این زمینه گفت: در مازندران تولید ما مازاد بر نیاز است به گونه‌ای که ۵۰ درصد تولید مرغ در استان مازاد بر نیاز است و اگر کمبودی را در کشور شاهد هستیم باید مجموعه کشور را مورد رصد قرار دهیم.

وی با بیان اینکه سه ماه نخست امسال میزان تولید جوجه‌ریزی ۱۴ درصد بیشتر از سه ماه مدت مشابه سال گذشته بود، تصریح کرد: برای کنترل قیمت‌ها، ۷۰۰۰ تن مرغ مازاد را خریداری و ذخیره‌سازی کردیم.

وی اضافه کرد: سه ماه دوم امسال به دلیل اعتصاب کامیون‌داران، اختلالی در حمل و نقل نهاده‌ها اتفاق افتاد که سبب شد تولید گوشت سفید و جوجه‌ریزی کاهش ۱۶.۷ درصدی پیدا کند و کمبود جوجه‌ریزی سبب کمبود تولید شد، اما با وجود اینهمه کمبود باز هم ۵۰ درصد مازاد نیاز استان را داریم. مهرماه امسال کمترین میزان جوجه‌ریزی را در واحد‌های تولیدی شاهد بودیم.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۸۵ تن مرغ منجمد وارد بازار شد تا بازار تنظیم شود، افزود: ۷۵ هزار تن نهاده با قیمت دولتی در استان توزیع شد تا قیمت مرغ تولیدی کاهش یابد، اما این امر حاصل نشد.

عزیزاله شهیدی‌فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه تنظیم بازار با اشاره به اینکه تشکل‌ها، تولیدکنندگان و واردکنندگان نهایت همکاری را داشته باشند تا به مردم سختی و فشار مضاعف وارد نشود، اظهار کرد: انتظار مردم این است با توجه به اینکه مازندران قطب تولید طیور در کشور است قیمت مرغ در استان کمتر از سایر استان‌ها باشد و تسهیلات خاصی برای این خطه در نظر گرفته شود و قیمت مناسب‌تر باشد.

شهیدی فر با بیان اینکه تا ۴۸ ساعت آینده با هماهنگی فرمانداران و با نصب بنر، مراکز عرضه مرغ گرم با قیمت مصوب، تعیین و با هماهنگی جهاد کشاورزی و سازمان صمت به پشتیبانی امور دام معرفی شوند، یادآور شد: قیمت مرغ گرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده که از صبح امروز دوشنبه ۱۷ دی ماه توزیع گوشت سفید در استان آغاز شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جعفرآقا

      گران شدن مرغ کاردشمن است.
      آمریکای جنایتکاردرگرانی آن نقش دارد.
      مسئولین بی لیاقت خداوندنابود ورسوایتان کند.
      کمرمردم زیربارگرانی خم شده خداکمرتان خوردکند.

    • کامران

      دلیلش دولت بی عرضه
      ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج