۸۱۷۳۳۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نگاهی به دستاوردهای فابرگاس در قاره سبز

فابرگاس بعد از حدود سیزده سال حضور در لیگ برتر انگلیس، جزیره را ترک کرد.

وبسایت نود: بازی مقابل ناتینگام فارست آخرین حضور فابرگاس برای چلسی و شاید آخرین بازی او در یک مسابقه در فوتبال جزیره بود. فابرگاس طی دو دوره زمانی متفاوت (آرسنال ۸ سال و چلسی ۵ سال) مجموعاً نزدیک به ۱۳ سال در انگلیس توپ زد و حالا خودش را برای چالشی جدید آماده می کند. به همین منظور نگاهی داریم به دستاوردهای این بازیکن اسپانیایی در سطح اول فوتبال اروپا.

نگاهی به دستاوردهای فابرگاس در قاره سبز

آرسن ونگر در تمجید از بازی فابرگاس، او را به اسکولز و پلاتینی تشبیه کرده بود، کسی که به فابرگاس برای اولین بار اعتماد کرد و او را جانشین ویرا در ترکیب تیم خود نمود. مورینیو او را با لقب رهبر ارکستر خطاب می کرد و کونته از ارزشمند بودن فابرگاس در ترکیب تیمش صحبت کرده بود. گواردیولا هم در زمان تصاحب توپ توسط فابرگاس، او را خاص ترین بازیکن جهان می داند.

چهار مربی بزرگ لیگ برتری نمی توانند اشتباه کنند. همگی آن ها با فابرگاس موفق به کسب جام های مهمی شدند. قهرمانی در جام حذفی با ونگر، قهرمانی در لیگ برتر با کونته و مورینیو و قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا و اروپا و همینطور جام حذفی و جام باشگاه های جهان با بارسلونا در کنار گواردیولا.

نگاهی به دستاوردهای فابرگاس در قاره سبز

البته فابرگاس بعدتر بدون گواردیولا، در بارسلونا موفق شد لالیگا را هم فتح کند ولی دستاوردهای او در تیم ملی اسپانیا چشمگیرتر از این ها هم هست. در دوران طلایی لاروخا در سطح قاره ای و جهانی، فابرگاس نقشی پررنگ داشت. در یورو ۲۰۰۸ اسپانیا با پنالتی فابرگاس بود که در جدال نزدیک و سخت مقابل ایتالیا موفق به کسب برتری شد و در نهایت تا قهرمانی پیش رفت.

در جام جهانی ۲۰۱۰، پاس فابرگاس موجب گل قهرمانی اسپانیا در وقت های اضافه دیدار با هلند شد تا لاروخا برای اولین بار قهرمانی در جهان را جشن بگیرد. موفقیت های او در یورو ۲۰۱۲ نیز تداوم داشت. او جوان ترین عضو از گروه شش نفره ای بود که در تمام آن سه فینال بزرگ بین ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ حضور داشتند و موفق به کسب سه قهرمانی شدند.

نگاهی به دستاوردهای فابرگاس در قاره سبز

بخش عمده دوران بازیگری فابرگاس در لیگ برتر گذشت و عجیب نیست که او موفقیت های مهم دوران باشگاهی اش را در انگلیس به ثبت رسانده است. کیفیت بازی او جای بحث ندارد. فابرگاس بازیکنی بود که به خوبی به بازی تیمش ریتم می داد. او می توانست در موقع لزوم پاس کوتاه دهد یا با ارسال پاسی بلند جریان بازی را به نفع تیمش عوض کند.

سال 2016 فابرگاس در بازی مقابل استوک سیتی، فابرگاس موفق شد صدمین پاس گلش را در لیگ برتر ارسال کند. بعدتر او 11 پاس دیگر هم ارسال کرد تا تعداد پاس هایش را به عدد 111 در لیگ برتر برساند و بعد از گیگز افسانه ای، در رده دوم بهترین پاسورهای تاریخ لیگ برتر قرار گیرد. بالاتر از جرارد، رونی، لمپارد و برکمپ.

نگاهی به دستاوردهای فابرگاس در قاره سبز

شاید بزرگترین بدشانسی او دوران حضورش در بارسلونا و آرسنال بود. فابرگاس در پیک دوران بازیگریش بهترین نمایش هایش را در آرسنال داشت ولی توپچی ها از روزهای خوبشان فاصله گرفته بودند. در واقع او فصل بعد از آخرین قهرمانی آرسنال در لیگ برتر (تیم بدون شکست ونگر) به ترکیب اصلی راه یافت و بدل به یکی از بازیکنان ثابت تیم ونگر شد. در نهایت او با آرسنال تنها موفق به قهرمانی در جام حذفی و جام خیریه شد.

در بارسلونا نیز تقریباً اتفاق مشابهی رقم خورد. او در حالی به نیوکمپ بازگشت که تیم پپ به پایان دوران باشکوهش رسیده بود. بعد از دو قهرمانی در سه سال در لیگ قهرمانان اروپا، پپ با استانداردهای خود فصل ناموفقی را در ۲۰۱۱-۱۲ گذراند و در نهایت تابستان ۲۰۱۲ بارسلونا را ترک کرد.

نگاهی به دستاوردهای فابرگاس در قاره سبز

فابرگاس که سابقه 110 بازی ملی را در کارنامه اش دارد، 446 بار در لیگ برتر بازی کرد و موفق به زدن 78 گل نیز شد. او عناوین فردی مهمی هم کسب کرده است: جایزه پسر طلایی در سال 2006 - دو بار حضور در تیم منتخب یوفا - عنوان بهترین پاسور لیگ برتر در سه فصل - دو بار بهترین بازیکن فصل آرسنال - دو حضور در تیم منتخب فصل لیگ برتر - دو بار حضور در تیم منتخب جام ملت های اروپا و ...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج