جاباما
۸۱۷۳۶۱
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

چرا رئال مادرید به این روز افتاده است؟

رئال مادرید بعد از گذشت ۱۸ هفته از لالیگا، در رده پنجم لیگ ایستاده است.

وبسایت نود: رئال مادرید در ادامه فصل کابوس وار خود، هفته هجدهم در خانه نیز از پس تیم میانه جدولی سوسیداد بر نیامد، تا دومین باخت خانگی این فصل را متحمل شود. آن ها بعد از ۱۸ هفته، با ۳۰ امتیاز در رده پنجم ایستاده‌اند. این ششمین شکست فصل رئال بود که به معنای باخت در یک سوم مسابقات این فصل لالیگا است.

در حالی که هنوز به نیم فصل اول فوتبال اسپانیا هم نرسیده ایم، رئال مادرید ۱۰ امتیاز با بارسلونای صدرنشین فاصله دارد و حتی از جمع چهار تیم برتر لیگ نیز جدا افتاده اند. اما چه شده که کهکشانی ها قهرمان سه دوره اخیر لیگ قهرمانان، به این روز افتاده اند؟

جای خالی رونالدو

چرا رئال مادرید به این روز افتاده است؟

سولاری در ماه نوامبر در مورد کریستیانو رونالدو چنین گفته بود: «کریس یک قهرمان است، او بخشی از تاریخ رئال مادرید است، جای خالی او را حس نمی کنیم، چون رونالدو بخشی از تاریخ و پیشینه این باشگاه است، و حتی اگر حالا در رئال مادرید نباشد و در یوونتوس بازی کند، باز هم بخشی از تاریخ باشگاه است.

این ها جملاتی احساسی هستند که از زبان سولاری بیرون آمدند ولی او نمی تواند این حقیقت را انکار کند که مادریدی ها 45 گل در یک فصل را از دست داده اند. شاید کریس از دوران اوجش کمی فاصله گرفته باشد و از نظر مالی، به سود رئال مادرید بود که در چنین زمانی با فروش او بیش از 100 میلیون یورو نصیب خود کند ولی فقدان او در ترکیب مادریدی ها، یک حفره بزرگ در این تیم ایجاد کرده، چه در بخش هجومی تیم و چه از نظر ذهنی.

اگر نگاهی به آمار هجومی رئال مادرید در این فصل بیندازیم، می بینیم که چقدر تفاوت فاحش بوده است. فصل گذشته میانگین گل های رئال در بازی های لالیگا، 2.47 گل در هر بازی بود که این رقم این فصل به 1.44 گل رسیده است. یعنی تقریباً در هر مسابقه مادریدی ها یک گل کمتر زده اند.

چرا رئال مادرید به این روز افتاده است؟

از نظر تعداد شوت نیز اوضاع بدتر شده است. ۱۸.۳۹ شوت در هر بازی در فصل قبل و ۱۶ شوت در این فصل. شوت های درون چارچوب از ۷.۴۵ به ۵.۷۸ کاهش یافته است. آمار گل های خورده هم بدتر شده است: ۱.۱۶ گل خورده در هر بازی در فصل قبل و ۱.۲۸ گل در این فصل. دقت شوت های بازیکنان رئال نیز از ۱۳.۴۵ درصد به ۹ درصد تقلیل یافته است.

بعد از سال ها بازی در نقشی خارج از نقش محوری خط حمله رئال مادرید، کریم بنزما و گرت بیل در این فصل در خط حمله کهکشانی ها، نقشی پررنگ تر دارند ولی این دو روی هم در لالیگا، فقط ۱۱ گل به ثمر رسانده اند. در عین حال خبری از گلزنی از سوی دیگر بازیکنان نیست و سرخیو راموس مدافع تیم با زدن ۴ گل، در رده دوم بهترین گلزنان رئال مادرید قرار گرفته است.

ایسکو مدتی بعد از جدایی رونالدو، در مورد غیبت او در تیم رئال مادرید گفته بود: نمی توانیم برای کسی که دیگر اینجا نیست، گریه کنیم. اما شکی نیست که با وضعیت فعلی رئال مادرید، فقدان گل ها و ذهنیت برنده رونالدو، به شدت در مادرید حس می شود.

کنار رفتن ایسکو

چرا رئال مادرید به این روز افتاده است؟

ایسکو که جزو بازیکنان محبوب و سختکوش رئال مادرید در فصول اخیر بوده، از زمان روی کار آمدن سولاری حاشیه نشین شده است. ایسکو بازیکنی بود که در دوران زیدان به اوج فروغ رسید و حتی باعث نیمکت نشینی ستاره ای مثل گرت بیل شد. اما حالا او حتی خیلی اوقات در ترکیب اصلی هم قرار نمی گیرد.

اکنون که مدت زمان نسبتاً زیادی از حضور سولاری در مادرید می گذرد، ولی هنوز تحت نظر این مربی، ایسکو در ترکیب اصلی رئال مادرید قرار نگرفته است. شاید دلیل اصلی نادیده گرفته شدن از سوی سولاری، اتفاقی باشد که چند هفته قبل رخ داد. ایسکو بعد از شکست سنگین رئال مادرید مقابل ایبار در ماه نوامبر، در رختکن با سولاری دست نداد. اتفاقی که کروس در توصیف آن گفته بود: «بدترین اتفاقی که در پنج سال حضورم در مادرید دیده بودم.»

با مصدومیت بیل انتظار می رفت ایسکو این بار در ترکیب اصلی قرار گیرد و ارزش هایش را ثابت کند ولی او در بازی با سوسیداد هم از روی نیمکت کار را شروع کرد و تنها در نیمه دوم بود که به زمین آمد. در شرایط فعلی ایسکو و سولاری به بن بست خورده اند و بعید است در تابستان آینده هر دو آن ها را در کنار هم در رئال مادرید ببینیم.

ستارگان پا به سن گذاشته

چرا رئال مادرید به این روز افتاده است؟

این تصور می شود که قهرمان سه دوره پیاپی لیگ قهرمانان و تیمی که در پنج فصل اخیر در اروپا، چهار با به قهرمانی رسیده دارای ترکیبی مسن است و ستارگان بزرگ این تیم از روزهای اوج خود فاصله گرفته و پا به سن گذاشته اند. درست است که تیم های بزرگ و بازی های بزرگ نیاز به ستارگان و بازیکنان بزرگ دارند ولی مطالبات یک فصل طاقت فرسا با ۳۸ بازی، برای بازیکنان مسن کمی زیاد است.

حتی با وجود جدایی رونالدو، رئال مادرید یکی از مسن ترین تیم های لالیگا را با میانگین سنی ۲۸ سال و ۱۰ روز دارد. مودریچ ۳۳، راموس ۳۲، مارسلو ۳۰ و بنزما ۳۱ سال دارند.

رئال مادرید در حال بازسازی ترکیب خود است. ویسینیوس با ۵۰ میلیون پوند در تابستان راهی برنابئو شد. کورتوا که جوانتر است جایگزین ناواس شده، دیاز ۱۹ ساله هم از منچسترسیتی خریداری شده است. در عین حال سولاری به چهار بازیکن جوان نیز برای اولین بار فرصت حضور در تیم اصلی را داده ولی از آنجا که در سال های قبل فرصت کمی برای حضور و تجربه اندوزی به جوانان رئال مادرید داده شد، حالا تیم اصلی در حال تاوان دادن است.

آینده چه می شود؟

چرا رئال مادرید به این روز افتاده است؟

حتی برای پرز و تیمی مثل رئال مادرید نیز اخراج دو مربی در طی سه ماه می تواند عجیب و بد تلقی شود. پس به نظر می رسد سولاری همچنان فرصت خواهد داشت، و حداقل تا پایان فصل می تواند اوضاع را بهتر سازد. خصوصاً که حداقل توانسته در جام باشگاه های جهان به قهرمانی برسد.

مودریچ بهترین بازیکن جهان نیز در حمایت از مربی تیم گفت: «مربی مان به خوبی در حال کار و تلاش است ولی او نمی تواند خودش گل بزند یا این که از پنالتی در دقیقه یک مسابقه جلوگیری کند. او بسیار انگیزه دارد ولی این ما هستیم که در زمین بازی می کنیم. و ما باید بهتر و با تمرکز بیشتری کار کنیم. بعضی بازیکنان با بهترین عملکردشان فاصله دارند، من هم خود نیز باید پیشرفت کنم و بهتر کار کنم.»

رئال مادرید هفته های حساسی را پیش رو دارد، بازی مقابل بتیس، سویا، اسپانیول و سپس جدال با اتلتیکو و آژاکس در لیگ قهرمانان در انتظار تیم سولاری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نی لی

      آینده چه میشود؟ خو معلومه چه میشود
      ایسکو می ره بارسا، راموس سکته می کنه، آسنسیومیره زیر ۱۸ چرخ
      گرت بیل توسط مو هاش خفه میشه، لوکا مودریچ به کارخانه عروسک روسی می ره کار کنه،بنزما توپ جمع کن چلسی میشه
      ناواس هم تو دروازه دار فانی رو وداع میگه،

      برترینها مدیونی اگه آینده رئالو نشون ندی!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخ

      • بدون نام

        دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج