جاباما
۸۱۷۳۷۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

پولاد کیمیایی: فیلمم ارتباطی با سینمای پدرم ندارد

پولاد کیمیایی کارگردان فیلم سینمایی «معکوس» توضیحاتی درباره جزئیات اولین تجربه خود در مقام کارگردان ارائه کرد.

خبرگزاری مهر: پولاد کیمیایی کارگردان فیلم سینمایی «معکوس» که به بخش «نگاه‌نو» سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر راه یافته است درباره آخرین وضعیت این اثر اظهار کرد: ما کارهایمان را به‌گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که این فیلم برای جشنواره آماده باشد به این ترتیب که از ابتدا در نظر داشتیم کارهای پس از تولید را به‌صورت عجله‌ای انجام ندهیم

پولاد کیمیایی: فیلمم ارتباطی با سینمای پدرم ندارد

زیرا اصولا بسیاری از کارها به‌صورت عجله‌ای ساخته و به جشنواره ارائه می‌شوند اما ما از حدود ۸ ماه پیش مشغول انجام کارهای پس از تولید بودیم، از همین‌رو کارهای اصلاح رنگ این فیلم به‌طور تقریبی تمام شده و باید کارهای نهایی آن را چک کنیم ضمن اینکه بخش کوچکی از کارهای ویژوآل طبق ایده‌آل من نیست اما آن هم طی دو سه روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ساخت این اثر بیان کرد: سال‌ها ایده ساخت «معکوس» در ذهن من بود و به‌طور پیوسته به این موضوع فکر می‌کردم که جای فیلمی که به مفهوم و عناصر سینما همچون ریتم بالا، جذابیت‌های بصری و... بپردازد در سینمای ایران خالی است؛ به همین دلیل دوست داشتم فیلمی بسازم که در روایت تنبل نباشد و در زمینه موسیقی و طراحی حرفی برای گفتن داشته باشد.

ضمن اینکه دوست نداشتم قصه‌ای را روایت کنم که نقطه‌ضعف‌های زندگی را سیاه جلوه بدهد، بلکه دوست داشتم یک جنبه تفریحی هم در فیلم وجود داشته باشد تا جذابیت‌های سینما را از آن دریچه ببینیم.کارگران «معکوس» ادامه داد: از سوی دیگر دلم می‌خواست فیلمم ارزش‌های دراماتیک و عمق داشته باشد به‌طوری‌که بشود آن را در چند لایه بررسی کرد.

با همه این تفاسیر «معکوس» به‌عنوان فیلم اول من در عین اینکه یک فیلم به‌روز است، ساختار کلاسیکی دارد و حاوی صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز است، با این حال به‌دلیل اینکه «معکوس» فیلم اولم بود دوست داشتم آن را در گرامر کلاسیک ببینم. البته باید این را هم بپذیریم که هنوز هم مردم ساختار کلاسیک را می‌پسندند و به آن بیشتر گرایش دارند.

کیمیایی با اشاره به تاثیر گرفتن از سینمای پدرش مسعود کیمیایی در فیلمسازی عنوان کرد: هرچند پدرم تهیه‌کننده «معکوس» بود اما در تمام مدت ساخت این اثر به‌دلیل بیماری در بیمارستان حضور داشت و نمی‌توانست به ما کمکی کند اما از راه دور توصیه‌هایی به ما می‌کرد. از همین رو محمد خوشنام و خودم کارهای تهیه‌کنندگی را انجام دادیم. با این وجود در «معکوس» می‌شود رگ و ریشه سینمای کیمیایی را جست‌و‌جو کرد؛ یعنی سینمای قصه‌گویی که به قهرمان اعتقاد دارد و طبقات اجتماعی مختلف در آن حضور دارند؛ با این حال قهرمان فیلم من هیچ ارتباطی به قهرمان جهان پدر ندارد.

در واقع این مسائل به گونه‌ای متاثر از جهان خودم و آنچه که از پدر یاد گرفته‌ام، است.وی با بیان اینکه قطعا تاثیراتی از مسعود کیمیایی را می‌شود در «معکوس» دید، توضیح داد: به هر حال ریشه کاری من از سینمای کیمیایی می‌آید و می‌شود اشتراکاتی را در این فیلم و آثار پدرم پیدا کرد. ضمن اینکه «معکوس» به لحاظ روایت، اجرا و حتی دیالوگ‌ها تفاوت‌هایی با آثار مسعود کیمیایی دارد با این وجود از جمله مسائلی که از سینمای پدر یاد گرفتم این بود که دیالوگ‌ها باید ضرب‌آهنگ داشته باشند، چراکه وقتی ما می‌خواهیم با زبان سینما حرف بزنیم دیالوگ‌ها باید آوا، ریتم و آکسان‌گذاری خوبی داشته باشند از همین‌رو این مسائل را با لحن و جهان خودم در «معکوس» رعایت کردم.

این کارگردان اظهار کرد: من نمی‌خواستم در آپارتمان فیلم بسازم و دوست نداشتم پرسوناژهای معمولی را در خیابان‌های معمولی به تصور بکشم بلکه دوست داشتم قشری کمرنگ‌تر را به سینما بیاورم و کار نویی را انجام بدهم.بازیگر «متروپل» درباره دیگر فعالیت‌های خود مطرح کرد: قرار است تابستان سال آینده فیلمی به‌نام «لکنت» بسازم که البته ممکن است نام آن به «هیرا» به معنای چشمه تغییر کند.

نیمی از این فیلم در ایران و نیم دیگر در لهستان یا آلمان ساخته می‌شود این را هم باید عنوان کنم که این فیلم درباره جنگ و تمام جنگ‌زده‌هایی است که برای زندگی بهتر به سمت اروپا کوچ می‌کنند؛ بخشی از این فیلم بر اساس قصه جنگ‌زده‌های جنگ جهانی دوم ساخته می‌شود اما همین مساله با جنگ سوریه و اتفاقات خاورمیانه اشتراکاتی دارد.وی در پایان گفت: این روزها همزمان با بازنویسی‌های فیلمنامه «لکنت» کارهای پیش از پیش تولید را هم آغاز و به بازبینی لوکیشن‌ها پرداخته‌ایم از سوی دیگر مشغول انجام مذاکراتی برای حضور بازیگران در این اثر هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرام

      بازم این پدر و پسر لوس . ...... نه فیلمهاتون بدردبخوره نه بازی . بیخیال شین دیگه . قیصر و دوره قیصر تموم شده . چرا شما دوتا آپدیت نمیشین ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیمیایی خالق ماندگارترین آثار سینمای ایران است

        قیصر داش -آکل -گوزن ها ،بلوچ ،سفر سنگ و.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج