۸۱۷۳۸۲
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

حواشی اسرائیلی برای «به رنگ حیات» در باغ موزه قصر

رئیس باغ موزه قصر عذرخواهی و استعفا کرد

حضور آثار گرافیکی یک اسرائیلی در نمایشگاه «به رنگ حیات» که در باغ موزه قصر برگزار می‌شود، اعتراض‌های زیادی را در پی داشت؛ اعتراض‌هایی که در نهایت منجر به عذرخواهی و استعفای محسن سلیمانی رئیس باغ موزه قصر شد.

روزنامه جوان: روز گذشته، بعد از چند روز اعتراض رسانه‌ها به حضور فردی اسرائیلی در نمایشگاهی هنری در کاخ موزه قصر، سازمان فرهنگی- هنری شهرداری با انتشار بیانیه‌ای کوتاه از جمع‌آوری آثار اسرائیلی و استعفای رئیس کاخ موزه قصر خبر داد.

رئیس باغ موزه قصر عذرخواهی و استعفا کرد

در بیانیه سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران تأکید شده است برگزار کننده نمایشگاه «به رنگ حیات» خارج از این سازمان بوده است. این سازمان توضیح داد: «باغ موزه قصر از هویت جعلی صاحب یکی از آثار مطلع گردیده، لذا اثر یادشده قبل از نصب در نمایشگاه، حذف و بر پایبندی این باغ موزه بر اصول بنیادین نظام جمهوری اسلامی مبنی بر دفاع از حقوق حقه مردم فلسطین و نفی موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی، تأکید شد.

موضوع توسط کمیته انضباطی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران پیگیری و مدیر باغ موزه قصر ضمن عذرخواهی از بی‌دقتی صورت گرفته، از مسئولیت خود استعفا نمود که این استعفا، مورد پذیرش کمیته انضباطی سازمان قرار گرفت.»

تلاش روزنامه «جوان» برای مصاحبه با مدیران سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران به دلیل عدم تمایل آن‌ها برای ارائه توضیحات درباره اتفاقات باغ موزه قصر و استعفای محسن سلیمانی از ریاست باغ موزه، بی‌نتیجه ماند.
محسن سلیمانی کمتر از یک ماه پیش به سمت ریاست باغ موزه قصر انتخاب شده بود.

برگزاری نمایشگاهی با عنوان «به رنگ حیات» در کاخ موزه قصر که در آن پوستر‌های طراحان ایرانی و خارجی به نمایش درآمده است، به دلیل حضور یک اسرائیلی به نام «یوسی لمل» حاشیه‌دار شد. یوسی لمل با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش خبر حضور آثارش در این نمایش را اعلام کرد.

تا پیش از اعلام اینکه «یوسی لمل» اسرائیلی سابقه رفتار‌های نژادپرستانه ضدفلسطینی دارد، هیچ کدام از مسئولان برگزاری نمایشگاه «به رنگ حیات» اطلاع رسانی درباره هویت وی انجام نداده بودند. روز گذشته، باغ موزه قصر با انتشار اطلاعیه‌ای عنوان کرد «در لیست اولیه هنرمندان که به دست باغ موزه قصر رسید اثر «یوسی لمل» با هویت فلسطینی معرفی شده بود.»

همچنین محمد اردلانی مدیر اجرایی برگزارکننده نمایشگاه «به رنگ حیات» در گفت و گو با «باشگاه خبرنگاران جوان» از یوسی لمل به عنوان یک یهودی ضد صهیونیسم یاد کرده و مدعی شد: «سال ۹۳ قرار بود، نمایشگاهی از پوستر‌های این یهودی ضدصهیونیسم ساکن تل‌آویو به مناسبت روز قدس در تهران برگزار شود، اما شاید سال آینده این نمایشگاه با حمایت روایت فتح در تهران رونمایی شود.» این ادعا، اما واکنش تند بنیاد روایت را در پی داشت.

انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: «آنچه در نمایشگاه «به رنگ حیات» رخ داد و حضور یک عنصر اسرائیلی، مارا بر آن داشت که از حیثیت و کیان «بنیاد پرافتخار روایت فتح»، این ثمره جاویدان و مانای هنرمند و مجاهد فی سبیل الله، سید‌الشهدای اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی (علیه الرحمه) دفاع و صراحتاً بر چند نکته اصلی و مهم تأکید نماییم.

امید داریم که این توضیحات به سمع و نظر مخاطبان اصلی جریانات فرهنگی- هنری کشور برسد و بر این باوریم که... العاقبه للمتقین؟!»، این انجمن در ادامه به سخنان مدیر اجرایی نمایشگاه اشاره کرده و می‌افزاید: «سخنان سراسر کذب و غیرواقع مدیر اجرایی این نمایشگاه مایه تعجب و حیرت همگان گردید.

ایشان برگزاری نمایشگاه این عنصر رژیم صهیونیستی را توسط «روایت فتح» در سال آینده محتمل دانسته است! و حواشی ایجاد شده در خصوص حضور وی را غرض ورزی حزبی دانسته است.» «ذکر این نکته برای ایشان و دوستانشان خالی از لطف نیست که اولاً ایشان ارتباط این مدعوی اسرائیلی با بنیاد فرهنگی روایت فتح را از چه طریقی محاسبه و استنتاج نموده است و ثانیاً‌ای کاش اقدامات پیشگیری و عدم حضور وی را پیش از دعوت نامبرده نیز انجام می‌دادند تا مجبور به جمع آوری آثار ایشان و حذف نام وی نگردند.»

نمایشگاه بین‌المللی پوستر آب با عنوان «به رنگ حیات» عصر پنج‌شنبه ۱۳ دی ماه ساعت ۱۵ در نگارخانه ملک‌الشعرای بهار باغ موزه قصر گشایش یافت و تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد. در این نمایشگاه ۴۸ اثر از هنرمندان ۱۷ کشور جهان حضور دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما باید به فضل خدا تمام هنرمندان یهودی را نابود کنیم

    • بدون نام

      یعنی اسرائیلی انسان نیست
      او نیاز دارد به باغ موزه برود

    • بدون نام

      پس نتاهوراست میگوید کاملا در ایران نفوز دارد

    • آ زاد

      بسه به فکر بدبختی مردم باشید و با درست کردن حاشیه مردم را فریب ندهید ،بس نیست این همه دروغ و وعده تو خالی که هر روز به مردم میدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به تو چه مگه تو جزئی از مردمی!!!!!!؟

    • مهدی آبی

      !!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج