۸۱۷۵۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ایران، دغدغه این روز‌های فوتبال نیجریه

دبیر کل فدراسیون فوتبال نیجریه با هشدار به تیم ملی این کشور می‌گوید آنالیز حضور نیجریه در جام‌های جهانی گذشته نشان می‌دهد که دیدار نخست "حیاتی" است.

ایسنا: تیم ملی نیجریه در نخستین دیدار مرحله گروهی خود در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باید ۲۶ خرداد رودرروی تیم ملی ایران قرار گیرد.

موسی آمادو ، دبیر کل فدراسیون فوتبال نیجریه در گفت‌وگویی که در رسانه‌های نیجریه بازتاب پیدا کرده با هشدار به بازیکنان تیم ملی این کشور گفت که آنالیز عملکرد "عقاب‌ها" (لقب تیم ملی نیجریه) نشان می‌دهد دیدار نخست جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حیاتی است. او گفت: اگر ما دیدار نخست مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر بگذاریم می‌توانیم به مرحله دوم برسیم، درست مانند آنچه در جام جهانی ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ اتفاق افتاد. امیدواریم که بتوانیم این سنت را حفظ کرده و مقابل ایران به پیروزی برسیم.

ایران و نیجریه تنها یک بار آن هم در سال ۱۹۹۸ در تورنمنت فوتبال هنگ کنگ به مصاف هم رفتند که عقاب‌ها با تک گل "یارو یارو" توانستند ایران را از پیش‌رو بردارند. قرار بود این دو تیم نوامبر ۲۰۱۰ نیز به مصاف هم بروند که به خاطر اختلاف‌های سیاسی این بازی از طرف نیجریه‌ای‌ها لغو شد تا فیفا حکم به جریمه ۳۰۰ هزار دلاری این کشور آفریقایی بدهد.

در همین حال پاتریک پاسکال، بازیکن سابق نیجریه و دستیار ویژه رییس فدراسیون فوتبال این کشور نیز، با اشاره به حضور پر تعداد بازیکنان نیجریه در اروپا نسبت به موفقیت این تیم برابر ایران ابراز امیدواری کرد.

او گفت که پیروزی برابر ایران به بازیکنان تیم ملی نیجریه آرامش خواهد داد و به آنها کمک خواهد کرد تا بتوانند در برابر آرژانتین، و بوسنی و هرزگوین بدون فشار قرار گیرند.

پاسکال گفت: ما نیاز داریم که به ایران احترام بگذاریم. آنها شایسته حضور در برزیل هستند. اما اگر ۱۰۰ درصد تلاش‌مان را انجام دهیم و قدرت واقعی‌مان را به نمایش بگذاریم می‌توانیم از مرحله گروهی عبور کنیم. من در دیدار برابر ایران مشکلی را پیش‌بینی نمی‌کنم، چرا که ما این تیم را در هنگ کنگ شکست داده‌ایم و اکنون بازیکنان بهتری را در اختیار داریم که همه‌شان در باشگاه‌های خوب اروپایی بازی می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج