۸۱۷۶۰۹
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

تهدید شاکیان با ارسال فایل صوتی از داخل زندان!

نماینده شکات پرونده دومان توکان از ارسال فایل‌های صوتی متهم از داخل زندان خبر داد و گفت: این شخص از داخل زندان اقدام به تهدید سرمایه‌گذاران کرده است.

خبرگزاری مهر: نماینده شکات پرونده دومان توکان از ارسال فایل‌های صوتی متهم از داخل زندان خبر داد و گفت: این شخص از داخل زندان اقدام به تهدید سرمایه‌گذاران کرده است.

در ادامه جلسه رسیدگی به پرونده متهمان شرکت دومان توکان، نمایندگان شکات پرونده دومان توکان با اذن قاضی صلواتی در جایگاه حضور یافته و به دفاع از شکایت خود پرداخت.

یکی از شکات با اشاره به اینکه ۲۱۴ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کردم، گفت: ۱۹۰ میلیون تومان سرمایه ابتدایی من بود که پس از دریافت سود ۲ ماهه، سپرده من به ۲۱۴ میلیون تومان رسید.

وی افزود: متهم دو روز قبل با ارسال فایل صوتی از داخل زندان، چند نفر از شکات را تهدید کرد.

یکی دیگر از شکات با بیان اینکه بنده ۷ میلیارد تومان در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌ام، افزود: این آقا با مشاوران جذبش اقدام به فریب گسترده از مردم می‌کرد و تمامی سرمایه‌گذاران را به سودهای بسیار هنگفتی وعده‌ می‌دادند.

یکی دیگر از سرمایه‌گذاران با حضور در جایگاه گفت: سرمایه اولیه من در این شرکت ۴۰۵ میلیون تومان بود؛ با توجه به این حجم از سرمایه‌گذاری، خواهان رسیدگی عادلانه در این پرونده هستم.

وی تصریح کرد: اسم یکی از متهمان که شخصاً به جذب سرمایه اقدام می‌کرده است، در پرونده دیده نمی‌شود. علاوه بر این، شنیده‌ایم که «دومان سهند» اعلام کرده که برایش ۲۰ سال حبس در نظر گرفته می‌شود و وجوه ما پس از این دوره واصل می‌شود که امیدواریم چنین چیزی صحت نداشته باشد.

یکی دیگر از شکات پرونده دومان توکان با بیان اینکه سرمایه اولیه‌اش در این شرکت ۴۵ میلیون تومان بوده است، گفت: این میزان مبلغ یک عمر پس‌انداز من است، فرهنگی هستم و برای اینکه دفتر عقد کرده‌ام به خانه‌ی بخت برود و با توجه‌ به اینکه سودهای بانکی به یکباره کاهش یافت، فریب این تبلیغات را خوردم تا بتوانم جهیزیه دخترم را فراهم کنم.

این شاکی افزود: من فقط دوبار سود گرفتم که هربار هم مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعلق گرفت.

در ادامه وکیل پنج نفر از شکات با حضور در جایگاه به دفاع از موکلانش پرداخت و گفت: متهم دومان سهند به اخلال در نظام اقتصادی و کلاهبرداری متهم است؛ این فرد و همراهانش با تأسیس شرکت‌های موسوم به شرکت‌های مالی از طریق سودآوری، علاوه بر سودجویی، نظم اقتصادی کشور را بر هم زدند.

وی افزود: با عنایت به تحقیقات به عمل آمده و نظر به اقرار متهمان، شرکت اقدام به جذب ۱۵۰ میلیارد تومان وجه از مردم کرده است و مدعی پرداخت سود تا ۴۰ درصد بوده است.

وکیل پنج نفر از شکات خطاب به دادگاه گفت: تقاضای تکمیل تحقیقات را دارم چرا که در کارشناسی آمده است که ۶۱ میلیارد به عنوان سود پرداخت شده است، ولی میزان و افراد دریافت‌کننده سود مشخص نشده است درحالی‌که سرمایه‌گذاران سود را به عنوان سرمایه، مجدد به شرکت داده‌اند.

این وکیل دادگستری اظهار داشت: مطابق تحقیقات به عمل آمده، میزانی از وجوه دریافتی به نزدیکان متهم و یا مشاوران وی داده شده است. خرید منزل و ماشین توسط مشاوران جذب با پول‌های جذب شده از مردم، نمونه هزینه‌ی وجوه دریافتی است.

یکی دیگر از شکات با حضور در جایگاه، به فعالیت‌های متهم پس از بازداشتش اشاره کرد و گفت: دومان سهند پس از دستگیری، باز هم به اقدامات مجرمانه خود ادامه داده و اخیراً اعلام کرده است که اموالم را به دادگاه معرفی نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه متهم از داخل زندان اقدام به تهدید شکات کرده است، گفت: آخرین پیام این فرد مربوط به روز گذشته بوده است. این شخص در طول این مدت، بارها اقدام به تهدید شکات کرده است؛ چطور این فرد اینترنت دارد و اقدام به تهدید ما می‌کند؟

یکی دیگر از شکات هم خطاب به دادگاه گفت: عده‌ای می‌خواهند این فرد از زندان آزاد شده تا به کانادا فرار کند.

در پایان قاضی صلواتی با بیان اینکه دادگاه در چارچوب کیفرخواست صادره، به اتهام متهمان رسیدگی می‌کند، گفت: اعزام تحت‌الحفظ و آزادی مربوط به زمانی است که متهمان اموالی را معرفی کنند؛ در حال حاضر آزادی در کار نیست.

صلواتی اظهار داشت: تهدید از زندان هم جز تشکیل پرونده جدید در دادسرا سودی ندارد.

قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده با اعلام ختم جلسه اول رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده دومان توکان، ادامه رسیدگی به این پرونده را به فردا موکول کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مملکت اسلامی این همه دزدی ؟

    • نااشنا

      حق این حیوانات اعدام است و بس

    • بدون نام

      حقشونه یه مشت نزول خور نامرد ....اخبار داغ پخش کن

    • ایرانیم.

      انسانهای حریص وطمع کارلایدم اینجوری ثروتشون تاراج بشه.سود40% !؟.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج