جاباما
۸۱۷۷۹۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

محسنی اژه‌ای: مردم از ما رضایت کامل ندارند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پاسخ به این سئوال که آیا ما در نقطه مطلوب قرار داریم و مردم راضی هستند؟ باید گفت، رضایت کامل ندارند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پاسخ به این سئوال که آیا ما در نقطه مطلوب قرار داریم و مردم راضی هستند؟ باید گفت، رضایت کامل ندارند.

غلامحسین محسنی اژه ای با حضور در برنامه "بدون توقف" که شامگاه سه‌شنبه -۱۸دی- از شبکه سه سیما پخش شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم قوه قضاییه، اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم بوده است که قوه قضاییه برای تثبیت نظام و در جهت تامین امنیت پایدار و برای پیشگیری از جرایم اصلی و اساسی، همین مورد بوده است.

وی افزود: قوه قضاییه در ابتدای انقلاب با کمک سایر دستگاه‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی و با توجه به این‌که آن زمان وزارت اطلاعات وجود نداشت، عواملی که می‌خواستند کودتا کنند را شناسایی و مجازات کرد.

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: یکی از مسایل مهم این بود که در ۳۱ شهریور سال ۵۹ از یک‌سو جنگ تمام عیار نظامی خارجی بر کشور تحمیل شد و از سوی دیگر عوامل داخلی دشمن با ایسم‌های مختلف همراه با جنگ نظامی دست به اسلحه بردند و امنیت و اموال مردم را به خطر انداختند. خرمن کشاورز و کاسب خرد را به آتش می‌کشیدند و مردم کوچه و بازار را ترور می‌کردند.

وی یادآور شد: قوه‌ قضاییه با کمک سایر نهادها در ابتدای انقلاب که همراه با جنگ نظامی تمام عیار بود، ستون پنجم دشمن در داخل را شناسایی و مجازات کرد و طوری با آن‌ها برخورد کرد که جلوی بسیاری از ناامنی‌های بعدی را گرفت.

معاون اول قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه با این اقدامات به نوعی پیشگیری را پایه‌گذاری و امنیت را برقرار کرد و نظامی تثبیت شد که امروز همگی بحمدالله در امنیت کامل هستیم.

محسنی اژه‌ای در ادامه برنامه بدون توقف در خصوص این‌که چه نمره‌ای به قوه قضاییه می‌دهد، اظهار کرد: باید دید وقتی می‌خواهیم به کسی نمره بدهیم چگونه و چه نمره‌ای می‌دهیم. خیلی وقت‌ها به خودم مراجعه می‌کنم و می‌گویم، محسنی تو فردی هستی که بیش از سی سال است در قوه قضاییه بوده‌ای و از مراحل ابتدایی شروع کردی و در حال حاضر در این جایگاه قرار داری و به خودم می‌گویم تا حالا چه غلطی کردی؟

وی گفت: باید بگویم اگر اشکالی هست و بخواهم گله کنم، باید از خودم گله کنم، اما یک زمانی می‌گوییم به مسیر، امکانات، ابزار و موانع، کاری نداریم و فقط به کسی که به نوک قله برسد نمره بیست می‌دهیم.

یکی از مهمانان برنامه بدون توقف گفت: این موضوع کمال‌گرایی است و برای نمره دادن باید به مردم مراجعه کرده و بهترین معیار ما باید مردم باشند، چون مردم هستند که از آغاز یک روز با موضوعات قضایی سروکار دارند و آمارهایی که اخیرا مبنی بر ۱۶ میلیون پرونده اعلام می‌شود موضوعاتی است که مردم با آن سروکار دارند.

سخنگوی دستگاه قضا پاسخ داد: اتفاقا من هم شاخص تعیین می‌کنم و می‌گویم کسی که می‌خواهد نمره بدهد مردم هستند اما با چه شاخصی می‌خواهند نمره بدهند؟ گاهی می‌گوییم ما فقط به کسی که نوک قله رسیده نمره بیست می‌دهیم و گاهی برای نمره دادن می‌گوییم هدف قله است اما این راه این لوازم را می‌طلبد، این موانع هم سر راه وجود دارد و آتش هم بر سرش می‌بارد و چنانچه با این فرض، کسی تمام تلاش خود را انجام داد و حرکت کرد و با بضاعت کم و مجاهدت بخشی از راه را طی کرد ولی به قله نرسید، آیا باید به او نمره داد یا نه؟

محسنی اژه‌ای افزود: گاهی مردم از راه صعب‌العبور و آتشی که می‌بارد خبر ندارند و نمره‌ای نمی‌دهند، اما گاهی هم می‌گویند با امکانات کم، موانع و آتش دشمن بسیار تلاش کرده است.

وی با طرح این سئوال که آیا قوه قضاییه تلاش کرده و امکانات داشته است یا نه؟، اظهار کرد: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی آمده که قوه قضاییه، قوه‌ای مستقل است که این استقلال یک‌سری الزامات و لوازمی دارد. برای نمره دادن به قوه قضاییه باید ببینیم چه چیزی را از چه کسی خواسته‌ایم و در چه مقدار از آن موفق بوده و آیا از استقلال این قوه صیانت کرده است یا خیر؟

سخنگوی دستگاه قضا گفت: قوه قضاییه با همین نداشتن امکانات و لوازم استقلال کامل، موفقیت‌های خوبی داشته است.

یکی از مهمانان برنامه گفت: پس نباید انتظار رفع مشکلات را داشت و مشخص نیست این مشکلات برطرف شده است یا خیر.

محسنی اژه‌ای در پاسخ گفت: نباید انتظار داشت قوه قضاییه مسائل دیگری که عهده‌دار آن نبوده را پاسخگو باشد. این قوه از استقلال خود به تمام معنا حفاظت کرده و دست همه اجانبی که می‌خواستند در داخل کشور دخالت کنند را، قطع کرده و همچنین طی این چهار دهه به هیچ دولت خارجی اجازه نداده که کوچکترین دخالت و نفوذی در قوه قضاییه داشته باشند.

وی افزود: قوه قضاییه در داخل هم نهایت تلاش خود را انجام داده که نهاد و قوه دیگر در کارش دخالت نکند. به‌طور مثال اگر کسی معاون اول رئیس جمهور، وزیر، مسئول یا نماینده بوده و خلافی کرده به آن رسیدگی شده است. حتی از ابتدای انقلاب تاکنون از نیروهای داخل قوه اعدام شده‌اند که برخی از این افراد از قبل انقلاب در قوه حضور داشتند و برخی دیگر بعد از انقلاب وارد قوه قضاییه شدند.

محسنی اژه‌ای در پایان این قسمت از برنامه بدون توقف گفت: این‌که شما می‌گویید آیا ما در نقطه مطلوب قرار داریم و مردم راضی هستند؟ باید گفت حتما رضایت کامل ندارند. ما باید ماهیت کار را لحاظ کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شکسته نفسی نفرمایید این حرفا چیه؟!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج