۸۱۷۸۸۷
۱ نظر
۵۳۶۶
۱ نظر
۵۳۶۶
پ

یوگای خنده؛ بخندید و شاد باشید

یکی از شاخه‌های یوگا که حتما چیز‌هایی درباره آن شنیده اید یوگای خنده است که روز به روز بیشتر رواج پیدا می‌کند. یوگای خنده استرس را کاهش می‌دهد، نگاهمان را به دنیا مثبت و حس تازگی و انرژی ایجاد می‌کند.

وب‌سایت بدونیم - مریم اسدی: یکی از شاخه های یوگا که حتما چیزهایی درباره آن شنیده اید یوگای خنده است که روز به روز بیشتر رواج پیدا می کند. یوگای خنده استرس را کاهش می دهد، نگاهمان را به دنیا مثبت و حس تازگی و انرژی ایجاد می کند. یوگای خنده را هم می توان به تنهایی و یا با یک همراه انجام داد. البته می توان در کلاس های یوگای خنده شرکت کرده و این ورزش سرگرم کننده را به صورت گروهی انجام داد. در ادامه چند روش تمرین انفرادی یوگای خنده را یاد بگیریم.

یوگای خنده؛ بخندید و شاد باشید

با دست زدن خودتان را گرم کنید. ابتدا با دست زدن شروع کنید و دست ها را به صورت متوازی در برابر همدیگر قرار دهید. هنگام دست زدن نقاط فشاری دست تحریک شده و سطح انرژی بالا می رود.

با ریتم ۱ - ۲ - ۳ دست بزنید. دست ها را به بالا و پایین حرکت دهید و به سمت چپ راست تاب دهید.

همراه با ریتم دست زدن بگویید: هو، هو - ها، ها، ها . و نفس های عمیق بکشید.

یوگای خنده؛ بخندید و شاد باشید

هنگام دست زدن دور اتاق راه بروید و یا از یک طرف اتاق به طرف دیگر بروید.

تمرین خنده شیر. یکی دیگر از روش های گرم کردن در یوگای خنده تمرین خنده شیر است که باید در آن ژست شیر بگیرید. زبان را کاملا بیرون بیاورید و دهان را تا جایی که می توانید باز کنید. دست ها را مثل پنجه های شیر باز کنید و فریاد بزنید سپس از ته دل بخندید. باید کشش را در عضلات صورت، گلو و زبان احساس کنید.

یوگای خنده؛ بخندید و شاد باشید

با خنده تنفس عمیق را تمرین کنید. با تمرین تنفس عمیق می توانید عمیق تر بخندید.

تنفس تان را در دیافراگم فعال کنید که درست زیر دنده ها قرار دارد. دست ها را روی دیافراگم قرار داده و از طریق بینی نفس های عمیق بکشید و دیافراگم را منقبض و منبسط کنید.

یوگای خنده؛ بخندید و شاد باشید

هنگام دم تا عدد ۴ بشمارید و هنگام بازدم هم همینطور. هنگام بازدم یک یا دو بار بلند بخندید. همینطور چرخه را ادامه دهید.

می توانید هنگام دم و بازدم از کلمات مانترا استفاده کنید. مثل ببخش/فراموش کن، رها کن/درمان کن.

تمرین های سرگرم کننده. با تمرین های سرگرم کننده بخندید و لذت ببرید. هدف این است که بدون هیچ دلیل خاصی فقط برای لذت و سرگرمی بخندیم.

یوگای خنده؛ بخندید و شاد باشید

یک آهنگ بخوانید و هنگام آواز خواندن سر، شانه ها و پاها را تکان دهید. بعد از خواندن هر بیت شعر عمیق بخندید.

خنده های صدادار تمرین کنید. هنگامی که دست راست را بالا می برید حرف "آ" را به زبان بیاورید و آن را بکشید سپس حرف "آ" را کنار گذاشته و حرف "ای" را بگویید و بکشید. سپس حرف اُ و "او"

خنده شوک الکتریکی تمرین کنید. وانمود کنید به هر چیزی که دست می زنید یک شوک الکتریکی دریافت می کنید. به عنوان مثال به دیوار دست بزنید یا به خودتان و بعد از هر لمس عقب بروید و بخندید.

یوگای خنده؛ بخندید و شاد باشید

تمرین خنده ارزشی. در این تمرین ها حس مثبتی را از احساسات و موقعیت های خاص دریافت می کنید. با یک احساس قوی مواجه می شوید و به آن می خندید و لذت و سرگرمی را در احساسات منفی پیدا می کنید.

با تمرین خنده خجالت شروع کنید. به اتفاقی که باعث خجالت شما شده بود فکر کنید و آن را با صدای بلند بگویید و حین بیان کردنش بخندید. می توانید دست ها را بالا ببرید و کف بزنید.

تمرین تشویق. آرام دست بزنید و همچنان صدای دست زدن را بلند کنید. هنگام بلند کردن صدای دست صدای خنده ها را هم بلندتر کنید. تا جایی که می توانید با صدای بلند بخندید و با دست زدن خودتان را تشویق کنید.

تمرین بخشش و معذزت خواهی. به فردی فکر کنید که می خواهید از او معذرت خواهی کنید و بگویید "معذرت می خواهم" و یا به فردی فکر کنید که می خواهید او را ببخشید و بگویید "می بخشمت" می توانید بعد از معذرت خواهی و بخشش بخندید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرستو

      خیلی جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج