۸۱۷۹۲۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پرجمعیت‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین محلات تهران

محله فتح در منطقه ۹ تهران با ۸۶ نفر به عنوان کم جمعیت‌ترین محله شهر و تهرانپارس غربی با داشتن جمعیتی بالغ بر ۱۲۵هزار نفر پرجمعیت‌ترین محله پایتخت است.

خبرگزاری تسنیم: طبق آمار منتشر شده در سایت دادهنمای تهران، محله تهرانپارس غربی در منطقه چهار با داشتن جمعیتی بالغ بر ۱۲۵ هزار نفر پرجمعیت‌ترین محله و شلوغ‌تر از شهرهای بزرگ و قدیمی مثل بندر انزلی، لاهیجان و چابهار است.

محله مسعودیه در منطقه ۱۵ و جنت آباد جنوبی در منطقه پنج به ترتیب پس از تهرانپارس غربی پرجمعیت‌ترین و همچنین محله بوستان ولایت در منطقه ۱۹ و کوهسار در منطقه یک نیز بعد از فتح، کم جمعیت‌ترین محلات شهر تهران هستند.

طبق آخرین آمار منتشر شده در سایت داده نما در تهران بیش از ۸ میلیون و ۶۰۰هزار نفر زندگی می‌کنند که منطقه چهار با داشتن جمعیتی بالغ بر ۹۲۰هزار نفر، پرجمعیت‌ترین و منطقه ۹ با داشتن حدود ۱۷۴هزار نفر کم جمعیت‌ترین منطقه شهر تهران محسوب می‌شوند.

همچنین متراکم‌ترین منطقه تهران به لحاظ جمعیت، منطقه ۱۰ با آمار ۳۹۹ نفر بر هر هکتار محسوب می‌شود. منطقه ۲۲ نیز با آمار ۳۰ نفر بر هر هکتار کم تراکم‌ترین منطقه تهران است. وجود بافت ریزدانه در منطقه ۱۰ و زمین‌های عریض در منطقه ۲۲ نشان دهنده و دلیل حجم بالا و کم تراکم در این دو منطقه است.

گفتنی است سازمان فاوای شهرداری تهران، سایت «داده نما» را در دوره جدید مدیریت شهری با هدف دسترسی آزاد شهروندان به داده‌های شهر، راه اندازی و در آن اقدام به رونمایی از آمار و اطلاعات مختلفی در حوزه‌هایی مثل ارتباطات، امور قضایی، انرژی، آموزش، بازارهای مالی، جمعیت و نیروی انسانی، حمل و نقل و انبارداری، آب و هوا، صنعت و معدن، عمران شهری و... کرده است. اطلاعات این سایت به‌مرور در حال به‌روزرسانی و تکمیل است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج