۸۱۷۹۶۵
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

هاشم‌زاده هریسی: هاشمی صدای مردم را شنید

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دو سال است که از خدمات آیت‌الله هاشمی محروم شده‌ایم. بنده معتقد هستم در این برهه زمانی نظام و رهبری بیش از پیش به حضور ایشان نیاز داشتند. ایشان برای نظام و رهبری نظام دلگرمی بودند و این درحالی است که برخی پس از فوت ایشان شعار «استخر فرح» دادند و شادی کردند. ما وفا و صداقتمان را اینگونه به دنیا نشان دادیم. این هم ضرر فقدان ایشان است.

خبرگزاری ایلنا: آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی با اشاره به دومین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تاثیر فقدان ایشان بر کشور گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نظام را دوست داشت و عاشق انقلاب بود؛ چراکه در راه آن زجر کشید، شکنجه شد و از زندگی و خانه‌اش آواره شده بود. آیت‌الله هاشمی از افرادی بود که بیشترین مدت زندان را در حالت‌های مختلف تجربه کرده بود و بعد از امام (ره) همواره نفر دوم یا سوم بود و همین هم باعث می‌شد قدر انقلاب را بداند.

وی ادامه داد: ایشان بعد از پیروزی انقلاب هم در تاسیس نظام، تدوین قانون اساسی و مدیریت‌های مختلف نقش بزرگی داشت. آیت‌الله هاشمی به ولایت اعتقاد داشت و به مقام رهبری عشق می‌ورزید؛ واقعا ایشان را دوست داشت. البته ما دو نوع دوست داشتن داریم؛ در نوع اول شخص اهل تملق است و از این دوست داشتن بهره‌های مختلف می‌برد؛ این نوع دوست داشتن ارزشمند نیست چراکه محبوب را مغرور می‌کند، عیب‌هایش را می‌پوشاند و مشاوره و کمک فکری نمی‌دهد. متاسفانه این نوع دوست داشتن امروز کشور را فراگرفته است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری دوست داشتن آیت‌الله هاشمی را از نوع دیگری دانست و گفت: نوع دیگری دوستی است که محبوب را دوست دارد اما در عین حال مشکلات را از سر دلسوزی و خیرخواهی می‌گوید و مشورت هم می‌دهد. فرد در این حالت به دنبال این است که حق را بگوید و کمک کند. آقای هاشمی به همین صورت عاشق رهبری و نظام بود. نظام در این دو سال از حضور عاشق خود که دلسوزانه مشکلات را می‌گفت، محروم شد و مردم هم این مساله را به خوبی درک می‌کنند.

وی افزود: ضرر دومی که فقدان آقای هاشمی برای کشور و نظام ایجاد کرده این است که مردم در سال‌های حضور ایشان می‌دیدند در جامعه یک نفر وجود دارد که حرف دل این افراد را می‌زند و مرد میدان بحران‌ها است. این موضوع برای مردم مایه امیدواری بود که این امید با رحلت ایشان از دست رفت و امروز در کشور حالت‌های ناامیدی را می‌بینیم که خیلی خطرناک است. به این علت که جوانان و مردم به من مراجعه می‌کنند و مشکلات را می‌گویند بسیار از این مساله نگران هستم. مشکلات مردم را پیگیری می‌کنم و می‌دانم امروز در کشور گوش شنوایی وجود ندارد. آقای هاشمی صدای مردم را می‌شنید و به مسئولان انتقال می‌داد.

آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان انسانی فداکار برای نظام و انقلاب نام برد و گفت: متاسفانه ما دچار بی‌وفایی شده‌ایم. از روزی که آیت‌الله هاشمی فوت کردند هر روز شاهد هستیم که حتی برخی دوستداران ایشان هم دیگر یادی نمی‌کنند، کمتر صحبتی در خصوص ایشان گفته می‌شود و صدا و سیما هم با این وجود که آیت الله هاشمی از افراد تاثیرگذار در این کشور بودند، یادی از ایشان نمی‌کند.

وی با اشاره به این جمله که برخی میگویند «انقلاب فرزندان خود را می‌خورد» نیز گفت: این موضوع ممکن است برای انقلاب‌های کمونیستی و مادی درست باشد اما نباید برای انقلاب اسلامی ایران هم صدق کند. در انقلاب‌های قدرت‌خواهی و قدرت‌طلبی هرکس برای کسب قدرت بیشتر می‌خواهد فرزندان انقلاب را نابود کند یعنی اگر انقلاب ما هم بخواهد فرزندان خود را حذف کند، دیگر انقلاب اسلامی نیست.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما دو سال است که از خدمات آیت‌الله هاشمی محروم شده‌ایم. بنده معتقد هستم در این برهه زمانی نظام و رهبری بیش از پیش به حضور ایشان نیاز داشتند. ایشان برای نظام و رهبری نظام دلگرمی بودند و این درحالی است که برخی پس از فوت ایشان شعار «استخر فرح» دادند و شادی کردند. ما وفا و صداقتمان را اینگونه به دنیا نشان دادیم. این هم ضرر فقدان ایشان است.

آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی در پاسخ به این سوال که به چه علت به رغم گذشت دوسال از رحلت رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان تهمت‌ها و تخریب‌ها علیه ایشان ادامه دارد، گفت: متاسفانه گاهی ما گناهی را مرتکب می‌شویم اما بعد با گفتن استغفرالله توبه می‌کنیم در حالی که برخی به جای توبه برای اینکه بگویند این حرف یا عمل اشتباه نبود و رد گناه را بپوشانند، یک گناه و صد گناه دیگر مرتکب می‌شوند. سال‌ها این گناه را ادامه می‌دهند و حتی می‌گویند روزی که ما این مساله را مطرح کردیم، ایام الله است.

وی ادامه داد: وقتی با آقای هاشمی دشمنی کردند برای اینکه دروغ خود را بپوشانند باید هزار و یک تهمت دیگر بزنند و خود و خانواده‌اش را بی آبرو کنند و عده‌ای غیرانقلابی هم حرف آنها را باور و تایید می‌کنند. این افراد نمی‌دانند که مردم می‌فهمند این‌ها اشتباه کرده‌اند و امروز گناه روی گناه می‌گذارند. در حالی که تهمت‌زنندگان فکر می‌کنند سکوت مردم به منزله تایید آنها است. در خصوص موارد دیگر هم اینگونه است.

وی افزود: این نظام، نظام بی‌بدیل است؛ این نظام روی زمین مثل ندارد و امتیازش هم این است که مشروعیت خود را از عدالت می‌گیرد و در صورت عدم وجود عدالت، مشروعیت خود را از دست می‌دهد. نگذاریم این نظام و انقلاب مخدوش، ناپاک و آلوده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر این موضوع که متاسفانه با صحبت‌های امام (ره) گزینشی برخورد می‌شود و ایشان سخنانی دارند که من هیچ‌گاه در صدا و سیما نشنیده‌ام، گفت: امام همواره فریادش در رابطه با عدالت بلند بود و می‌گفت «من همیشه میل دارم همه آنها که در صحنه حاضر هستند، بنشینند و مسائل را اصلاح کنند.» ایشان همچنین در خصوص جناح‌بندی‌ها، اختلافات و تهمت‌ها می‌فت «دست بردارید از فضولی‌ها، برای خدا کار کنید و آرامش بگیرید و روی سر هم نزنید.» این هشدارهای امام است که باید امروز آنها را بخوانیم و مطرح کنیم. امام (ره) می‌گفتند «این مردمی که شما را روی کار آورده‌اند را ملاحظه کنید و از آن روزی که مردم بفهمند در باطن شما چیست، بترسید» یعنی همه ایام‌الله‌ها که برای ما و به نام ما نیست. روزی ممکن است که ما ظلم کنیم و مردم علیه ما باشند و آن روز ایام الله باشد که علیه ما است. ببینید امام چقدر شفاف صحبت کرده‌اند و هشدار داده‌اند.

وی افزود: ما در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب هستیم. ان‌شاءالله که بتوانیم زمینه‌ها را فراهم کنیم که مردم با شادی به میدان بیایند و خودشان این روز را عید بگیرند. اگر ما به خود بیاییم و یک قدم به سمت مردم برداریم آنها صد قدم به سمت ما می‌آیند. ما از مردم نگران نیستیم از خودمان نگران هستیم و عدم حضور آیت الله هاشمی همین امید و احتمال تحول و اصلاح را تضعیف کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      قطعا اصلاحات دیگه جوابگو نیست توی کشور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا رحمت کند ابشان را مرد بود و بفکر مردم حیف که قدرش را ندانستند پس از فوت ایشان مملکت رو به فلاکت رفت هنوز هم خوب است خدا رحم کند

      • بدون نام

        از رفاه خانواده هاشمی و پست های دولتی برادرانش معلومه قدر انقلاب و مردم رو میدونست !!! هاشمی سنگ بنای فاصله طبقاتی را نهاد و همیشه دو پهلو صحبت میکرد و شفاف نبود ۰ با این همه مسولیت و اختیار که داشت گام اساسی به نفع مردم بر نداشت ۰ و هیچ طرح ی برای رفاه مردم نداشت یا نخواست !!!!!!

    • بدون نام

      وقتی شنید که به خرابی های پشت سرش نگاه کرد،که دیرشده بود،متوجه شد،باعث ویرانی ایران خودش بوده که کارگردان اصلی بود.
      سانسور نکنید که جوانان بروند تاریخ چهل ساله را مطالعه کنند!

      پاسخ ها

      • مشهدی

        بقیه پشت سر ایشان پنهان می شدند استاد

      • بدون نام

        احسن به شما درست گفتید که باعث بد بختی کارگران خودش واو کروبی بودن

    • بدون نام

      روحش شاد

    • qqq

      خدا بیامرزدش ولی عامل بسیاری از مشکلات فعلی جوانان مملکت بود ما که ازش نمی گذریم اونجا که می گفت دهه شصتی ها باید فدای نسل آینده بشن [نسل سوخته ]آینده ما را تباه کردند و برای نسل آینده هم کاری نکردند

    • بدون نام

      ایشان ماینده اصلاح طلبان در او دنیاست

    • علی شجاعی

      سلام بر روح پر فتوح شهید مظلوم هاشمی مظلوم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج