جاباما
۸۱۷۹۷
۴ نظر
۵۰۴۶
۴ نظر
۵۰۴۶
پ

كنعان امیر اوغلو، روستا زاده تُرک مشهور

كنعان امیرزعلی اوغلو یكی از مشهورترین و پرطرفدارترین بازیگران سینما و تلویزیون تركیه است و شاید بتوان او را بزرگ‌ترین سوپراستار حال حاضر سینمای تركیه لقب داد. این بازیگر قد بلند و متناسب ۱۹۰ سانتی‌متری به یكی از پرطرفدارترین بازیگران تركیه تبدیل شد.

كنعان امیر اوغلو، روستا زاده تُرک مشهور
مجله زندگی ایده آل: كنعان امیرزعلی اوغلو یكی از مشهورترین و پرطرفدارترین بازیگران سینما و تلویزیون تركیه است و شاید بتوان او را بزرگ‌ترین سوپراستار حال حاضر سینمای تركیه لقب داد. این بازیگر قد بلند و متناسب ۱۹۰ سانتی‌متری با بازی در چند سریال و فیلم پرطرفدار مثل «گرگ و میش»، «دل دیوانه»، «زندگی تلخ» و «آدم اهل دعوا» به یكی از پرطرفدارترین بازیگران تركیه تبدیل شد و بازی او در سریال پرطرفدار «ایزل» توانست شهرت و محبوبیتی فراتر از تصور برایش به ارمغان آورد. او پیش از بازیگری مدل لباس بود كه توانست به‌عنوان بهترین مدل تركیه در مسابقات جهانی بهترین مدل‌های لباس شركت كند و موفق شد عنوان بهترین مدل دنیا را از آن خود كند. گفت‌وگویی كه از او می‌خوانید از مجموعه چند گفت‌وگوی او دست‌چین شده است.

در روستای اوچن در استان آنكارا بزرگ شدم. آنجا ۳۰ خانواده زندگی می‌كردند. من تا ۱۲سالگی با پدرومادر و خواهر و برادرم آنجا زندگی كردم. روستای ما با روستاهای دیگر فرق داشت. مادر من مهندس مكانیك بود. بيشتر جوانان روستا هم تحصیلات دانشگاهی داشتند. در فامیل امیرزعلی اوغلو افراد تحصیلكرده زیادی وجود دارند. پدرم همیشه می‌گفت: «حتی اگر می‌خواهی كشاورزی كنی، باید كشاورزی باشی كه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده.» من هم به دانشگاه رفتم.

كنعان امیر اوغلو، روستا زاده تُرک مشهور

می‌خواهم استراحت كنم

براي بازي در سريال ايزل سخت كار كردم. كار در سریال ایزل اصلا راحت نبود. راستش را بخواهید، سخت‌ترین و چالش‌برانگیزترین فیلم یا سریالی بود كه تا به حال بازی كرده بودم. در نتيجه بعد از خاتمه سريال تصميم گرفتم يک سال استراحت کرده و كمی برای خودم و خانواده‌ام وقت بگذارم. در سریال ایزل گاهی پیش می‌آمد كه مجبور باشیم، ۳۶ ساعت مداوم كار كنیم. وقتی تازه رفته بودم سر این كار همه به من می‌گفتند سر یك هفته از پا در می‌آیی. مهم‌ترین نكته در سریال‌های تلویزیونی این است كه سر وقت، كار آماده باشد. بنابراین فشردگی كار بسیار زیاد بود. فکر می‌کنم به این یک سال استراحت نیاز دارم. قبلا مادرم می‌گفت: «خدایا به پسرم سلامت بده!» از وقتی كار بازیگری را شروع كردم مادرم می‌گوید: «خدايا كمك كن پسرم دیوانه نشود.» شغل من باعث شده دعاهای مادرم عوض شود.

بازیگر را با یك نقش می‌شناسند

یك مشكل بزرگ در تركیه این است كه متاسفانه بازیگر را فقط با یك نقش مهمش می‌شناسند و همیشه توقع دارند او همان نقش و تیپ را بازی كند. دست‌كم بخش زیادی از مردم تركیه اینطور فكر می‌كنند. این اصلا كار صحیحی نیست. به‌نظرم یك جور بی‌احترامی به توان بازیگر و اصلا شغل بازیگری است. به‌همین دلیل همیشه سعی كرده‌ام نقش‌های متفاوتی بازی كنم. مثلا وقتی با بازی در سریال «دلی یوررك» معروف شدم، برای سریال گرگ و میش نقشی را بازی كردم كه كاملا با آن شخصیت فرق داشت. همه از این كار من تعجب كردند و حتی گفتند شمایلت را خراب كردی اما معتقدم یك بازیگر باید در نقش‌های متفاوت بازی كند نه اینكه در یك نقش كلیشه شود.

از مدلینگ تا بازیگری

همیشه دوست داشتم بازیگر شوم. قبل از بازیگری كار مدلینگ لباس انجام می‌دادم اما حالا دیگر فقط به بازیگری فكر می‌كنم. گرچه در مدلینگ موفق بودم اما همیشه علاقه اصلی‌ام بازیگری بود. خوشحالی واقعی برای من زماني است كه كار بازیگری انجام می‌دهم. البته پدرم می‌خواست مهندس مكانیك شوم اما حالا از اینكه بازیگر هستم، خوشحال است. پدرم همیشه می‌خواست به دانشگاه بروم.

به‌خودم اهمیت می‌دهم

به‌خودم اهمیت می‌دهم و حواسم به تناسب‌اندامم هست. خوشبختانه از شرایط بدنی‌ام خیلی راضی‌ام. مراقب خورد و خوراكم هم هستم اما راستش اصلا سبزی دوست ندارم و نمی‌خورم. برعكس عاشق گوشت قرمز هستم اما سعی می‌كنم بیش از حد متعادل گوشت قرمز نخورم. همیشه صبحانه می‌خورم و خوردن عسل موقع صبحانه را خیلی دوست دارم. تقریبا هر روز صبح عسل می‌خورم. در ضمن به چای هم علاقه زیادی دارم. برای ریلكسیشن هم به تعطیلات می‌روم. تصور خیلی‌ها از تعطیلات رفتن به دریاست اما من غیر از دریا عاشق كوه و جنگل هم هستم. من عاشق طبیعتم. عاشق این هستم كه طبیعت را تماشا كنم. عاشق اینم كه جایی بنشینم و طلوع و غروب خورشید را ببینم. از زندگی شبانه و شب‌زنده‌داری بدم می‌آید. هر موقع هم وقت داشته باشم، كتاب می‌خوانم یا موسیقی گوش می‌كنم.

كنعان امیر اوغلو، روستا زاده تُرک مشهور

اهمیت انگیزه

برای یك بازیگر داشتن انگیزه بسیار مهم است. اگر یك بازیگر انگیزه نداشته باشد دیگر بازی نمی‌كند. بگذارید مثال بزنم. برای بازی در یكی از نقش‌هایم باید كاملا خودم را آماده می‌كردم. باید نقش یك آدم بزن بهادر و ورزشكار را بازی می‌كردم. بنابراین رفتم باشگاه و تمرینات سختی را شروع كردم. زماني‌كه فیلمبرداری شروع شد، كاملا آماده بودم. وقتی شما كارتان را دوست داشته باشید به همه جنبه‌های آن اهمیت می‌دهید و تمام زندگی‌تان حول همین محور شكل می‌گیرد. مجبورید خیلی چیزها را رعایت كنید. مجبور هستید فلان غذایی را كه دوست دارید، نخورید چون وزنتان بالا می‌رود و تناسب‌اندام‌تان به‌هم می‌خورد، مجبورید به‌طور منظم ورزش كنید، مجبورید خیلی كارها را انجام بدهید و خیلی كارها را نه...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الهام

      عجبااااااااااااااااااااااااااااااااااا.اين چه وضعشه به ما چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • sami

      اااااا کسوالی!!!!
      توی همه فیلما اول یه نامزد فقیر داره که نامزدش بهش خیانت میکنه بعد در جریان یه گانگستر بازی بزرگ با یه باند خلاف در میوفته و در نهایت با یه دختر پولدار همه چی تموم ازدواج میکنه

    • احسان

      عاشق سریال ایزل هستم واقعا یه چیزه دیگه اس مخصوصا رامیز دایی با اون شعرهاش ( خدا رحمتش کنه)

    • بدون نام

      كسي كه ديونه باشه اينا را ميبينه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج