۸۱۸۰۰۵
۲۹ نظر
۵۰۰۷
۲۹ نظر
۵۰۰۷
پ

ترمیم دستمزد ۹۷ منتفی شد

در حالی که نمایندگان کارگران به دنبال ترمیم دستمزد ۹۷ بودند که معاون روابط کار از بررسی شاخص های مزد ۹۸ در جلسه هفته آینده شورای عالی کار خبر داده است و این به معنی آن است که «ترمیم مزد» منتفی شده است.

خبرگزاری تسنیم: سقوط ارزش ریال و به‌دنبال آن سقوط قدرت خرید دستمزد، با افزایش بی‌محابای قیمت ارز آغاز شد. اما بعد از کاهش قیمت ارز نیز این کاهش جبران نشد. در این میان تنها کارگران بودند که متضرر شدند، چرا که آنها نه دلار و ارز داشتند که افزایش ریالی آن بیشتر شود و نه زمین و ملک داشتند، تنها یک دستمزد داشتند که در این راستا روز به روز آب رفت و سفره های کارگران هر روز کوچکتر از دیروز شد.

از ابتدای تیرماه سال جاری پیشنهاد بازنگری دستمزد کارگران برای اولین بار مطرح شد. این پیشنهاد درست زمانی مطرح شد که منحنی معادلات بسیاری از بازارهای داخلی از جمله خودرو،مسکن گرفته تا دلار و طلا تحت تأثیرنوسان نرخ ارز بالا و پایین رفت و همین موضوع باعث کاهش قدرت خرید کارگران شد. چرا که قیمت تمام سبد معیشتی خانوار کارگری افزایش یافت اما دستمزد کارگران تغییری پیدا نکرد. این افزایش ها تا جایی پیش رفت که افزایش هزینه ها،نفس معیشت خانوارهای کارگری را گرفت و با مشکلات متعددی مواجه شدند و در همین راستا کارگران طی نامه ای به شورای عالی کار خواستاربررسی راهکارهای بهبود وضع معیشت کارگران شدند.

بعد از این اتفاقات نمایندگان کارگران در تشکل های کارگری به دنبال جبران کاهش قدرت خرید کارگران بر آمدند،اما متأسفانه نماینده دولت با وقت کشی در برگزاری جلسات این مسیر را به سمتی هدایت کرد که اکنون زمزمه های بررسی دستمزد ۹۸ کارگران به گوش می رسد.

این به این معنی است که بررسی « ترمیم دستمزد ۹۷» منتفی شده است و از این پس جلسات شورای عالی کار به منظور بررسی دستمزد ۹۸ و شاخص های آن برگزار خواهد شد.

علی شریعتمداری،وزیرکار در مورد کمیته دستمزد گفت: این کمیته که زیرمجموعه شورای عالی کار است تاکنون جلسات متعددی را برگزار کرده و حداقل معیشت خانوارها با حداقل دستمزدی که می گیرد مورد رسیدگی قرار گرفته است پس از ارائه گزارش ها در شورای عالی کار دستمزد سال آینده مورد بررسی قرار می گیرد.

شاهد این کلام، اظهارات حاتم شاکرمی ،معاون وزیر کار در امور روابط کار است که خبر از بررسی افزایش حق مسکن کارکنان مشمول قانون کار در نشست هفته آینده شورای عالی کار خبر داده است.

حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت کار با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی کار طی هفته آینده اظهار داشت: در جلسه هفته آینده موضوع بررسی افزایش حق مسکن کارگران و همچنین اصلاح آیین دادرسی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه میزان افزایش حق مسکن کارگران باید با حضور شرکای اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، افزود: حق مسکن طی حدود دو سال گذشته ۴۰ هزار تومان بوده و افزایش آن در دستور کار قرار گرفته و باید با تصویب شورای عالی کار نهایی و با تصویب هیأت وزیران اجرایی شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همچنین درباره راهبرد و برنامه‌های این وزارتخانه در افزایش سطح معیشت کارگران گفت: برای افزایش دستمزد سالانه در شورای عالی کار دو پارامتر ماده ۴۱ قانون کار یعنی «میزان افزایش تورم» و «معیشت» مدنظر قرار دارد که یکی از پارامترهای موثر در افزایش تورم نیز مسکن است و باید مورد توجه باشد.

شاکرمی گفت: افزایش حق مسکن به عنوان یکی از پارامترهای فیش حقوقی هر چند ناچیز است، اما در افزایش مزد می تواند موثر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره کاسب و تولید کننده جنسش رو به نرخ روز میفروشه اما دستمزد کارگر باید به نرخ ثابت بمونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کارگر از زمان آقای هاشمی که به توسط توکلی توانست لایحه ی صیغه ی موقت یا در اصل قرار داد موقت را در مجلس شورا به تصویب برساند بیچاره شد... مجلس و دولت دست به دست هم دادند تا کارگر خواست اعاده ی حقی کند مهر اخراج را بر پیشانیش ثبت کنند احمدی نژاد هم خواست کاری کند پشیمانش کردند روحانی هم دنباله رو همان سیاست هاشمی رفسنجانی است .... کارگر عزیز تو نه لشکری هستی نه کشوری ....پس در حد موقعیتت چیزی طلب کن....

    • بدون نام

      کارگر پایه حقوقش از کارمند پایینتره نمیشه هر دو رو بایک درصد افزایش داد این تبعیض غیر قابل قبوله

    • بدون نام

      میخوان با یه حق مسکن سرو تهشو بهم بیارن موجوداتی از مسولان کشور کثیفتر تو دنیا نیست که نیست. توی دولت اگه نمیتونی از پس افزایش حقوق بر بیایی پس به گور پدرت میخندی تورمو اینقدر میکنی.

    • فلفلی

      اینجاست که باید خطاب به آقای روحانی گفت
      خسته نباشید دلار پر
      خداقوت قعرمان

      پاسخ ها

      • اس

        .. اين دولت که ما رو شرمنده خانوادمون کرد...

    • ساسان

      هیچکسی به فکر کارگر نیست ! من حاضرم قسم بخورم ! در هیچ دوره ای هم اینطور نبوده ! از اول همینطور بوده ،همیشه میزان درصد تورم بیش از میزان درصد بالا رفتن حقوق پایه بوده !
      ...

    • آ زاد

      خاک بر سر مسئولینی که حتی ذره ی به فکر معیشت کارگران نیستند

    • بدون نام

      حق این ملت فهیییییییییییم همینه!!!!! هر چقدر میتونید فشارررررر بدین این موجودات رو

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه باعث و بانیش که به کارگربدبخت بها نمیده اخه ما با حقوق ۱۵۰۰ چیکارکنیم با این گرونی و تورم حقوقمون اگه به خدا ۳ میلیونم بشه بازم هیچ فابده ای نداره اقایان مسول به فکر باشید چه قدر زجر بکشیم بی لیاقتی نکنید

    • االال

      حقوق کارمندان پیمانی و رسمی شهرداری ها از کارگران هم پایین تره یکی بیاد بررسی کنه ببینه شرایط را

    • بدون نام

      دولت سرمایه داری یعنی طرفدار سرمایدار است و اهمیتی به قشر ضعیف ندارد اون وقت این دولت میاد حقوق کارگر رو زیاد کنه ساده اید بلاخره خوب یا بد این عمر هم تمام می شود پس چرا به زیر دستمان کمک نکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه قشر حقوق بگیر بدبخت چه کارگر چه کارمند و چه بازنشسته ؟!

    • بدون نام

      دولت سرمایه داری یعنی طرفدار سرمایدار است و اهمیتی به قشر ضعیف ندارد اون وقت این دولت میاد حقوق کارگر رو زیاد کنه ساده اید بلاخره خوب یا بد این عمر هم تمام می شود پس چرا به زیر دستمان کمک نکنیم

    • بدون نام

      حالاکمک هزینه کالا را بگیر تا افزایش حقوق دوتا حقوق دیگه مونده انشالا برا سال بعد فرجی میشد اخر سال کارفرما میگد اینقد خواهم داد نماینده کارگری میگد نه اینقدر باید بدی کارفرما میگد نیس بیا بکن دست اخر میگد جهنم و ضرر این هم مال رعیت که داده کی گرفته

    • بدون نام

      مخاطب ۱۴۰۴۰ دقیقه شما چرا به واقعیتها اشاره نمیکنی کجای پایه حقوق کارمند ازکارگربیشتره کارمندبدبخت اسمش بلنده کارمند عیدی یک سوم کارگر میگیره کارمند حق مسکن وسفرواجاره خانه ودفترچه مجانی تامین اجتماعی نداره کارمند حق ایاب وذهاب نداره به کارمند هزینه ساخت دندان واضافه کاری نمی دهند ووووو حالا شما فقط بگویید کارمند مگه کارمند وبازنشسته به جز یک حقوق بخورونمیر چی داره کارمند بدبخت حتی یک نماینده یا سندیکا که ازش دفا ع کنه نداره کارمند باید باسیلی صورت خودشو سرخ نگهداره مثلا اگر بالباس مندرس بره سرکارخودوخانواده اش مورد تمسخر قرار میگیره پس خواهشا شما که اولین حرفت از تبعیضه از مسوولین بخواهید فقط عیدی های ماراباکارگران همسان سازی وبقیه مزایا پیشکش

    • بدون نام

      از دولت بی لیاقت و بی کفایت روحانی انتظاری بیش از این نیست. وقتی روحانی ملتو مسخره میکنه میگه بجای گوشت ماهی بخورید چه انتظاری میشه داشت. و در اخر حقمونه خلایق هر چه لایق.......

    • مهدی .ازاد

      واقعا چرا وضعیت درامد با هزینه های الان سنجیده نمیشه چرا کارگران همیشه باید بنالن تا کی تبعیض

    • مهدی .ازاد

      واقعا چرا وضعیت درامد با هزینه های الان سنجیده نمیشه چرا کارگران همیشه باید بنالن تا کی تبعیض

    • بدون نام

      ماهم این مسؤلین سالهاست که میشناسیم اول شلوغش میکنن و وقت میخرن وبعد کم کم زیرش میزنند .اهای مسؤلین بخدا قسم نه دراین دنیا راحت خواهید بود ونه درآخرت .

    • خوزستان

      الان 200هزار تومان یا 250هزار تومان اضافه اش میکنند کارگر یعنی بدبخت کارگر یعنی بدون حامی

    • بدون نام

      لعنت بر دولت و تمام اعضای دزد دولت.بخدا زنم مریض شده پول ندارم ببرم دکتر دردمو به کی بگم.سه ماه به ما حقوق ندادن از کجا بیاریم زندگی کنیم

    • بدون نام

      همون اول هم میدونستیم دروغه.....

    • R B

      دست پینه بسته کارگر قابل ستایش است،چون همین دست پینه بسته است که در بدترین شرایط جوی چرخه تولید را میچرخاند تا یک عده مفتخور امرار ومعاش کنند.کارگران این قشر ضعیف را در یاببد که در جهان اخرت باید جوابگوی باشید.

    • مرده متحرک

      خداازتون نگزره بادوتا بچه مستعجری حقوقم1300چکارکنم بخدا وست برج برای خریدن نان خشک پول ندارم خودشون تونازنعمت بچهاشونو بزرگ میکنن مابرای لغمه مان محتاجیم کجای دین نوشته

    • m o

      از اولش هم معلوم بود خبری نیس .
      الان ک میگفتن نون خالی میروریم با گرون شدن نون فقط خالیشو میخوریم بدون نون

    • بدون نام

      یاد زرای فردی افتادم که می‌گفت آن قدر رفاه اقتصادی ایجاد میکنم که ملت در رفاه باشن الان آن قدر رفاه دارم که دیگه دارم بالا میارم خدا قوت قهرمان خدا قوت پهلوان خسته نباشی ...

    • احمد راسگو

      بیشترین‌ضررو‌تو‌این‌دولت‌روحانی‌کارگران‌عزیز‌کردن‌باید‌توافزایش‌حقوق‌چیکار‌میکنن‌

    • علی

      خدا ازشون نگذره .کارگر جماعت را دارن نابود میکنن .همیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج