۸۱۸۱۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

همه مشتری این آبنبات خواهند شد +عکس

دندانپزشکان همیشه توصیه می کنند که افراط در خوردن آبنبات موجب پوسیدگی دندان می شود. ولی به لطف اختراع جدید دانشمندان شرکت بیوتکنولوژی برلین، این موضوع به تاریخ می پیوندد.

همه مشتری این آبنبات خواهند شد +عکس
برترین ها: دندانپزشکان همیشه توصیه می کنند که افراط در خوردن آبنبات موجب پوسیدگی دندان می شود. ولی به لطف اختراع جدید دانشمندان شرکت بیوتکنولوژی برلین، این موضوع به تاریخ می پیوندد.

می گویند آبنباتی که این دانشمندان تولید کرده اند به هیچ وجه پوسیدگی نمی آورد. چیزی که دندان را می پوساند، باکتری هایی هستند که بعد از خوردن چیزهای شیرین روی دندان های ما می مانند. وقتی باکتری های "بد" آبنبات کاهش داده شوند، شانس ایجاد پوسیدگی در دندان طبیعتاً کاهش می یابد.

همه مشتری این آبنبات خواهند شد +عکس

وقتی آبنبات می خورید باکتری ها به تدریج روی دندان های شما اسیدی آزاد می کنند که مینای دندان را می خورد. وقتی مینای دندان نازک می شود، حفره هایی در آن پدید می آیند. یکی از رایج ترین انواع باکتری های مسئول پوسیدگی دندان mutans streptococci نام دارد. وقتی آبنبات را می جوید، این باکتری در بزاق دهانتان آزاد می شود. اگر آن را ببلعید یا بیرون تف کنید، مقدار زیادی از این باکتری کم می شود، ولی بقیه آنها در دهانتان می مانند و پوسیدگی می آورند.

کریستین لانگ و همکارانش در OrganoBalance بعد از چندین آزمایش، آبنباتی تولید کرده اند که باکتری های مرده دارد و در مقابل باکتری های بد مصون است و آنها را می کشد. پژوهشگران در مورد Lactobacillus paracasei تحقیق کرده اند و این باکتری میزان mutans streptococci را با حبس کردن آن و جلوگیری از آن در برابر چسبیدن به دندان، کاهش می دهد.

همه مشتری این آبنبات خواهند شد +عکس

آیا این آبنبات واقعاً پوسیدگی را کاهش می دهد؟ پژوهشگران برای آزمودن آن، آبنباتی تولید کردند که قند ندارد و حاوی نمونه های کشته شده باکتری هاست و آن را روی ۶۰ داوطلب تست کردند. یک سوم این گروه هر کدام ۱ میلی گرم L. paracasei دریافت کردند، یک سوم آبنبات هایی با ۲ میلی گرم از آن خوردند و یک سوم آخر آبنبات هایی خوردند که همان مزه را داشت، ولی باکتری نداشت. هر گروه ۵ آبنبات در طول یک و نیم روز خوردند.

در پایان آزمایش، پژوهشگران دریافتند که سه چهارم داوطلبینی که آبنبات با باکتری خورده اند، سطوح بسیار پایینتری از mutans streptococci در بزاق خود داشتند. یک خبر خوب دیگر این که L. paracasei باکتری های مفید دهان را از بین نبرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلمانی

      احتمالا باکتری های مفید را هم می کشد و مثل همیشه!! سرطانی جدید مثلا سرطان جزاریر لانگر هاوس!! به جامعه ی بشریت تقدیم !! می کند! مثل همیشه ی تکنولوزی های جدید و نسنجیده با بوق و کرنا می آیند و عده ای را ساکت و بی صدا با خود به گور می برند...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج