۸۱۸۱۶۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

دادستان کل:مشکلات اقتصادی با شعار حل نمی‌شود

دادستان کل کشور در نشست سراسری مدیران سازمان تعزیرات حکومتی در مشهد گفت: تصمیم‌سازان حوزه اقتصادی باید لباس رزم جهاد اقتصادی بر تن کنند. نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی را با شعار دادن حل کنیم.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در نشست سراسری مدیران ستادی و اجرایی سازمان تعزیرات حکومتی که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شرایط کشور ما شرایط ویژه‌ای است. امروز با یک جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه هستیم و دشمن قداری که ۴۰ سال به هر ترتیبی که توانسته، برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران به میدان آمده و تمام توان خود را به کار بسته است که به خیال خود نظام ما را ساقط کند.

دادستان کل کشور با مرور هجمه‌های دشمن علیه ایران گفت: از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب توطئه‌های دشمن شروع شد. به خاطر می‌آوریم که در همان ابتدا جنگ‌های داخلی را راه انداختند و کودتا کردند.

حمله مستقیم در جریان طبس داشتند و جنگ تحمیلی ۸ ساله را علیه ما آغاز کردند و همه آن چه را در توانشان بود، برای از بین بردن نظام ما به کار بستند اما چون خداوند اراده کرده بود این نظام باقی مانده است. ما تاکنون عنایت‌های الهی را شاهد بوده‌ایم. دشمن از این جنگ‌ها نتیجه‌ای نگرفت اما از هدفش دست برنداشت.

بعد از جنگ ۸ ساله اتاق‌های فکر آنها به کار افتاد و به روش‌های مختلف هنوز هم تلاش دارند این نظام را از پای درآورند.

منتظری اظهار کرد: دشمن چند مورد جبهه جنگی را علیه ایران گشوده است. اولین جبهه، جبهه فرهنگی است که این جنگ همچنان ادامه دارد و با تمام ابزارهای مدرنی که در اختیار دارد چه در فضای مجازی و چه در دیگر عرصه‌های فرهنگی تلاش می‌کند که اعتقادات و ایمان جوانان ما را هدف قرار دهد و از بین ببرد، چون می‌داند خواستگاه انقلاب ما از اعتقادات دینی مردم بوده است و لذا این خاستگاه را در جبهه فرهنگی هدف قرار داده است. آنها برای این که این اصل را از مردم بگیرند به دنبال آن هستند که نسل جوان و مردم ما را در اعتقادات و مبانی تضعیف کنند.

وی افزود: جبهه دیگری که دشمنان علیه ما گشوده‌اند جبهه اقتصادی است. دشمن تمام توان خود را به کار گرفته است که کشور ما را از لحاظ اقتصادی فلج کند. این حرف، حرف خودشان است که به صراحت آن را دائما تکرار می‌کنند؛ به طوری که وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا در منطقه به دوره‌گردی افتاده است. آنها گزینه نظامی را دیگر از روی میز برداشته‌اند، چون هم توانش را ندارند و هم می‌دانند که کشور ما از چه قدرت زیادی برخوردار شده است. لذا در تلاش هستند که در جنگ اقتصادی به اهداف شیطانی خود برسند.

دادستان کل کشور بیان کرد: بخشی از فشارهای دشمن به درون کشور برمی‌گردد یعنی با فشار مستقیمی که تحریم‌ها روی منابع درآمدی کشور و روابط اقتصادی ما با دیگر کشورها دارد، سعی می‌کنند ما را تحت فشار قرار دهند.

مثلا همین که متوجه می‌شوند یک کشور یا یک شرکت می‌خواهد با ایران قراردادی منعقد کند یا با تطمیع یا با تهدید کاری می‌کنند که آن قرارداد منعقد نشود.

اکنون عوامل نفوذی آنها در عرصه‌های مختلف فعال هستند و تلاش دارند درون کشور را با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه کنند و به خیال خامشان با این کار می‌توانند مردم را در مقابل نظام قرار دهند. البته این هم به خاطر این است که هنوز مردم ما را نشناخته‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری افزود: لذا بخشی از مشکلات اقتصادی ما به خاطر برنامه ریزی دشمن است اما برخی برنامه‌های دشمن برای درون کشور تنظیم شده است یعنی عده‌ای در درون کشور یا دانسته یا ندانسته با دشمن همراهی می‌کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: مشکلات اقتصادی را امروز نمی‌توان با شعار و بدون فعالیت‌های جهادگونه حل کرد. در جنگ اقتصادی بایستی جهادگونه عمل کرد. هم مدیران اقتصادی و هم آنهایی که تصمیم‌گیر هستند، باید شرایط جنگ اقتصادی را برای خود ترسیم کنند.

بنده معتقد هستم که تیم اقتصادی دولت و تصمیم‌سازان در حوزه اقتصادی کشور حتما باید لباس رزم جهاد اقتصادی بر تن کنند و مسئولان اقتصادی کشور وظیفه دارند متناسب با شرایط جنگ تصمیم بگیرند. مثلا گاهی در جنگ نیاز به تصمیم فوری و قطعی است و چه بسا باید نقشه تهاجم و نقشه دفاع را متناسب با وضعیت دشمن ترسیم و سپس اجرا کرد.

دادستان کل کشور اظهار کرد: این خیانت است که تصور کنیم اکنون هم در شرایط عادی هستیم. هم مسئولان این را می‌دانند و هم باید برای مردم این موضوع تبیین شود که در جنگ اقتصادی هستیم و باید متناسب با آن اقدام کرد.

ما نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی را با شعار دادن حل کنیم. اکنون دوران شعار نیست باید به صورت ویژه به وظایف خود دقت داشته باشیم.

منتظری خطاب به مدیران و مسئولان اجرایی سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد: شما عزیزان در تعزیرات وظیفه دارید که اگر کسانی در این شرایط خواستند به مردم فشاری بیاورند، یا به دنبال نارضایتی مردم هستند، با آنها برخورد کنید.

بنده به شما خسته نباشید می‌گویم و تأکید می‌کنم که کمر همت را محکم‌تر ببندید و در ایام باقی مانده از سال و همچنین سال آینده باید آماده فعالیت جهادگونه باشید. دشمن علناً اعلان جنگ کرده، لذا ما باید نقشه دشمن را بشناسیم و متناسب با آن دفاع کنیم.

وی گفت: قوه قضاییه و سازمان تعزیرات باید با افسارگسیختگی قیمت‌ها به صورت جدی برخورد کنند و افراد محتکر حواسشان باید به این هشدارها باشد که ما با کسی شوخی و تعارف نداریم.

منتظری خطاب به مدیران و مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: در این مقطع و شرایط کنونی تا جایی که می‌توانید از نیروهای خود بهره ببرید و از دیگر دستگاه‌ها هم کمک بگیرید، چون در جنگ اقتصادی هستیم و شعار دادن جواب نمی‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مشکلات اقتصادی با کار وتلاش جهادی و نگاه به ظرفیتهای داخلی حل می شود نه با توسل به آمریکا و ارو‌پا

    • امیر

      بله اقای روحانی زیاد شعار داد اگر به عمل بود و اقایون بخور لطفا کمتر بخورن و ندزدن کمی قانع باشن نیازی به فکر کردن به اقتصاد هم نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج