جاباما
۸۱۸۴۲۲
۱۲ نظر
۵۰۰۵
۱۲ نظر
۵۰۰۵
پ

پمپئو هم مدعی رابطه عراق و اسرائیل شد

در پی ادعای صهیونیست ها مبنی بر سفر چند هیات عراقی به سرزمین های اشغالی که عراقی آن را دروغی برای ایجاد فتنه در عراق خواندند، &#۰۳۹;مایک پمپئو&#۰۳۹; وزیر امور خارجه آمریکا نیز با صهیونیست ها همراه شد و این ادعا را تکرار کرد.

ایرنا: در پی ادعای صهیونیست ها مبنی بر سفر چند هیات عراقی به سرزمین های اشغالی که عراقی آن را دروغی برای ایجاد فتنه در عراق خواندند، 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا نیز با صهیونیست ها همراه شد و این ادعا را تکرار کرد.

خبرگزاری های عراق سخنان پمپئو در جریان سخنرانی در دانشگاه قاهره را منتشر کرده اند که اذعان کرده که 'تحرکات آمریکا در منطقه برای حمایت از اسرائیل (رژیم صهیونیستی) است'، وی درهمین سخنرانی ادعای صهیونیست ها را تکرار کرده که بتازگی مدعی سفر چندتن از شخصیت های عراقی به سرزمین های اشغالی شده اند.

پمپئو گفته است 'چه کسی فکر می کرد که اسرائیل با عربستان و عراق روابط برقرار کند'.

با طرح ادعای برخی منابع صهیونیستی مبنی بر سفر چندتن از نمایندگان کنونی و سابق پارلمان عراق به فلسطین اشغالی، و تکذیب قاطع آن از سوی این شخصیت ها، ناظران مسائل سیاسی در عراق هدف از این ادعاهای بدون سند را فتنه انگیزی در کشورشان ارزیابی کردند.

پمپئو هم مدعی رابطه عراق و اسرائیل شد

اکنون به نظر می رسد، پمپئو نیز که به گفته خود همه تحرکات منطقه ای مقامات کاخ سفید بخاطر حمایت از رژیم صهیونیستی است، به خط تبلیغاتی صهیونیست ها پیوسته است تا بگونه ای انزوای این رژیم کودک کش و نفرتی که عراقی ها به آن دارند را به چالش بکشند.

ادعاهای اخیر صهیونیست ها که بدون ارائه اسناد و مدارک و صرفا ذکر چند نام مطرح شده است، واکنش های بسیاری در عراق بدنبال داشت.

'هاشم الرکابی' رئیس دفتر نوری مالکی نخست وزیر اسبق و معاون رئیس جمهوری سابق عراق گفت که این ادعاها دروغی بیش نیست و تنها با هدف کشاندن دیگر کشورها به عادی سازی روابط با اسرائیل صورت می گیرد.

وی گفت: این ادعا که سه هیات عراقی در خصوص بحث های مربوط به ایران و عادی سازی روابط به سرزمین های اشغالی سفر کرده اند از همان جوک ها و دروغ های اسرائیلی هاست که ما به شنیدن آن عادت داریم.

الرکابی افزود: عراق کشوری است که نگاه و تصمیم روشنی در قبال ماهیت خصمانه رژیم صهیونیستی دارد و این روش ها که با برخی دیگر از کشورهای عربی انجام می دهند، روی عراق کارساز نخواهد بود.

یک عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق نیز گفت که این یک بازی جدید تل آویو است تا در عراق فتنه به پا کند.

'فرات التمیمی' اعلام کرد که ما در عین حال در نشستی که با وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در داخل کمیسیون خواهیم داشت، در کنار بحث درباره موضع منسوب به وی در مورد مساله فلسطین، این موضوع را نیز جویا خواهیم شد.

وی همچنین از دستگاه های امنیتی و پلیس خواست که نسبت به ارائه توضیحات و بیان حقیقت در این خصوص اقدام کنند.

'حسن الکعبی' نائب رئیس اول پارلمان عراق نیز دیروز چهارشنبه از وزارت امور خارجه و نیز کمیسیون روابط خارجی پارلمان خواست درخصوص ادعاهای مطرح شده تحقیق کنند.

با اوج گرفتن واکنش ها به این فتنه انگیزی صهیونیست ها و طرح برخی اتهامات متقابل در میان احزاب سیاسی عراق، رسانه های عراق روز پنجشنبه از دستور 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان این کشور، برای تشکیل تشکیل یک کمیته تحقیق در این باره خبر می دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایی من بایست کاری ندارم اما وقتی میگید اسرائیل منزوی خندم میگیره به والله کشور ما منزوی شده حتی یه دوست صادق تو منطقه نداره وگرنه اونا الان با اعراب دارن رابطش نو محکم میکنن

    • بدون نام

      مطمئن باشید حقیقت داره ولی عراقی ها چون دارن مفت خوری میکنند تکذیبش میکنند تا ایران هرچی داره بریزه تو عراق.

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ عراق در ایتلاف عربی ضد ایرانی تلاش میکنه که خطر ایران را مهم میدونن با اسرائیل کنار اومدن تا کی دلخوش به دروغای خودت هستی ...عراق از شما جدا شد

    • بدون نام

      اعراب و اسرائیل علیه ایران متحد شدن حتی سوریه و عراق هم توی همین ایتلاف هستن ..خبر بد برای شما .با دلخوشی کار درست نمیشه .پمپیو در حال ساماندهی ایتلاف عربهاس

    • بدون نام

      خخخخخخخ این دیگه ادعا نیست چشات باز کن تا دوربرت ببینی عراق و سوریه به همراه سایر اعراب با اسراییل متحد شدن

    • بدون نام

      ای بابا کدوم ادعا امروز پمپیو در ملاقات با سران حکومت عراق ضد ایران مذاکره کردن اسراییل نام عراق از کشورهای دشمن اسرائیل حذف کرده سه تا هیات عراقی تا حالا رفتن اسراییل .مشتی با تکذیب چیزی عوض نمیشه .عراق رفت تو بغل عربستان و امارات و اتحادیه عرب

    • مرتضی

      مبارک باشه آقایان مسئولین ایرانی خدا از خواب بیدارتان کند آنقدر به عراقی های بی وجدان وبی معرفت بها ندهید قدر ملت خود را بدانید

      پاسخ ها

      • حسینی

        تا زمانیکه ما متهد باشیم چه اینا باهم باشن چه تنها کاری از پیش نمی برن مهم اینه خودمان به تنهای وبا اتحاد مشکل کشورمون را حل کنبم از تولید داخلی حمایت کنینم منافع کشورمان را اولویت قرار دهیم به مسئو لین اعتماد داشته باشیم وکلمه وسفارش خداوند را در مورد اتحاد فراموش نکنیم ان ینصرکم ا..

    • بدون نام

      حمایت از این کشور ها بد نیست .
      ولی توقع اونا ما را ترجیح بدهند . بیجا است ‌. خبط است .
      دوست دارند در تعامل با اعراب باشند . چون عرب هستند .

    • رضا

      تبریک بابت چهل سال اسرائیل ستیزی .نتیجه :محبوبیت اسراییل توی خاورمیانه ودنیا وانزوای ایران .
      دقیقاباسیاست مسخره جای ایران واسراییل کاملاتوی منطقه عوض شد
      انقدراین مسئله دقیق اجراشده که ادم شک میکنه که اتفاقی بوده یابرنامه ریزی شده .

    • رضا

      مسئولین ایران واسراییل وامریکا واروپاهمه بازیگران یک نمایش هستند.مامردم بدبخت هستیم که نقش دلقک این نمایش راداریم .

    • بسیجی

      عزیزان به خواب رفته ها عراقیها همان عربهای هستند که جان ومال وخانه وکاشانه ملت ایران را با بمب وناپالم وشیمیای 8سا ل مورد تجاوز قرار دادند اینها مغرز وکینه توز هستند فریبشان نخورید وازپشت خنجر نزنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج