جاباما
۸۱۸۴۵۴
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

آمریکا: ریاض درباره قتل خاشقجی پاسخگو باشد

قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات خواستار موضع گیری قویتر دولت ترامپ برای پاسخگو کردن عربستان در موضوع قتل روزنامه نگار معترض سعودی شدند.

خبرگزاری ایرنا: قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات خواستار موضع گیری قویتر دولت ترامپ برای پاسخگو کردن عربستان در موضوع قتل روزنامه نگار معترض سعودی شدند.

چندین تن از اعضای جمهوریخواه و دمکرات سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در مراسمی در ساختمان کنگره به مناسبت یادبود جمال خاشقچی روزنامه نگار مقتول سعودی از موضع گیری ضعیف دولت ترامپ در این باره انتقاد کردند.

قانونگذاران دمکرات تاکید کردند که روابط راهبردی و تجاری آمریکا با عربستان نباید بر ارزش های دمکراتیکی مثل آزادی بیان غلبه کند.

مایکل مک کال عضو ارشد جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا قتل خاشقچی را یک عقب نشینی بزرگ در روابط ریاض و واشنگتن دانسته و خواستار تغییر در این روابط شد.

نانسی پلوسی رئیس دمکرات این مجلس نیز تاکید کرد پیشی گرفتن منافع تجاری از اظهارات و اقدامات آمریکا در این زمینه حاکی از سلب صلاحیت اخلاقی دولت این کشور است.

خاشقچی روز ۲ اکتبر (۱۰ مهر) برای طی مراحل ثبت ازدواج با نامزد ترکیه ای خود، به ساختمان کنسولگری عربستان مراجعه کرد، اما پس از ورود به کنسولگری ناپدید شد.

حکومت آل سعود پس از ۱۸روز انکار، در پی فشار بین المللی با صدور بیانیه ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف و اعلام کرد که در ارتباط با پرونده قتل او، ۱۸ نفر از جمله ۱۵ مامور تیم ترور اعزامی از ریاض دستگیر شده اند.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با وجود همه شواهدی که حاکی از دست داشتن مقام های سعودی به ویژه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در این قتل است، اقدامی جدی در این زمینه نکرده است.

جینا هاسپل رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در گزارش خود به کنگره گفته است که ارزیابی های این سازمان نشان می دهد بن سلمان دستور این قتل را صادر کرده است.

با این وجود، ترامپ ماه گذشته میلادی در گفت و گویی اختصاصی به رویترز گفت وی به رغم ارزیابی سیا در کنار بن سلمان ایستاده است.

کنگره آمریکا بارها خواستار موضع گیری جدی دولت این کشور علیه مقام های سعودی به ویژه بن سلمان و قطع حمایت نظامی واشنگتن از ریاض شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخر عربستان عین کشورهای دیگری عین عراق زمان صدام وغیره خواهد شد

    • بدون نام

      عربستان اگه پاسخگو بود از اول جواب میداد.انشاالله تحقیقات بین المللی به نتیجه برسه.هرچند به دلیل عدم پاسخگویی عربستان امکان رسیدن به نتیجه زمان بر خواهد بود.ولی نزارید خون خاشقچی بیهوده تلف بشه.

    • بدون نام

      بابا دم این خشقچی را ول منن دیگه بعد از چندماه هنوز ولش نمیکنین. به فکر ملت خودتون باشید که از گرسنگی به ظله آمدن.

    • بدون نام

      خدایی خودتون خسته نشدین

    • بدون نام

      متاسفانه جسد خاشقچی در اسید حل کردند.

    • بدون نام

      برای آمریکا جان وشخصیت انسان مهم نیست بلکه جاه طلبی وپول مهم هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج