جاباما
۸۱۸۵۹۵
۲۱ نظر
۵۰۰۲
۲۱ نظر
۵۰۰۲
پ

علم‌الهدی: کارگر، صدقه‌بگیر نیست، ابوترابی: کاهش قدرت خرید، خیانت به ملت است

امامان جمعه تهران و مشهد در خطبه های امروز خود درباره مالیات، حقوق ها، بودجه و اقتصاد مقاومتی توصیه های مهمی به مسئولان کردند.

برترین ها: امامان جمعه تهران و مشهد در خطبه های امروز خود درباره مالیات، حقوق ها، بودجه و اقتصاد مقاومتی توصیه های مهمی به مسئولان کردند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد:‌ حجت خدا چهار سال بیانیه می‌دهد، هشدار می‌دهد ولی چشم ما به چهار تا لبخند اروپایی کافر است که به ما لبخند بزنند یا نزنند. این کشور امام زمان (عج) است؟

اهم اظهارات امام جمعه مشهد:

دشمن در ۴۰ سال گذشته انواع توطئه را انجام داده ولی شکست خورده است، آخرین توطئه‌ دشمن، جنگ اقتصادی است و ابتکار عمل را خود در دست گرفته است زیرا می‌خواهد جریان تحریم‌ها را به گونه‌ای هدایت کند تا ما در برابر تحریم‌ها منفعل شده و به سمت براندازی نظام و دین و انقلاب پیش برویم.

* برنامه به انفعال کشیده شدن توطئه دشمن توسط رهبری با راهبرد اقتصاد مقاومتی طراحی شده است، معنای اقتصاد مقاومتی این است که نیروی انسانی داریم که از نظر علم و دانش و استعداد در نقطه‌های بزرگ علم و استعداد می‌درخشند. منابع اقتصادی فوق‌العاده زیادی داریم. اقتصادی مقاومتی به معنای راه انداختن آنها است. کارگری که کارخانه‌اش خوابیده و بیکار شده، کارگری است که هم جوان است و هم فن‌آور است. این کارگر صدقه‌بگیر نیست. کار تولید کنید.

* از چهار سال قبل که رهبری مولفه‌ها، شاخصه‌ها، راهکارها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی را گفته‌اند ولی ما درجا می‌زنیم، دوستان کمیسیون تلفیق بررسی کنند اقتصاد مقاومتی در بودجه ۹۸ کجایش است؟ اقتصاد مقاومتی، خط رهبری است و جریانی است که رهبری آن را به عنوان باطل‌السحر توطئه‌های اقتصادی امریکا اعلام کردند.

* در این بودجه یکساله که دولت به مجلس ارائه داده و قرار است در کمیسیون تلفیق بررسی شود، اقتصاد مقاومتی کجایش است؟ نفت فروختند و درآمد پیدا کردن، اقتصاد مقاومتی است؟ کجای این مسئله بر نیروی درونی اتکا دارد؟ کجای آن بکارگیری منابع مملکت است؟ بررسی اینکه این درآمد شدنی است یا نشدنی، کافی نیست.

ما اگر به اقتصاد مقاومتی رسیدگی نکنیم و در مقابل شگردهای دشمن، مردم آسیب ببینند در صحرای محشر مسئولان نمی‌توانند پاسخگو باشند، حجت خدا چهار سال بیانیه می‌دهد، هشدار می‌دهد ولی چشم ما به چهار تا لبخند اروپایی کافر است که به ما لبخند بزنند یا نزنند. این کشور امام زمان (عج) است؟

افزایش حقوق با دست‌‌اندازی به منابع بانک مرکزی خیانت به ملت است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید هزینه‌‌ها کاهش پیدا کند. کشور همسایه ما که در آغاز اصلاحات اقتصادی متوسط تورم ۶۰ درصد را تجربه می‌‌کرد با مدیریت هزینه‌‌ها قدم‌‌های اصولی برداشت. هزینه‌‌ها را مدیریت کنید. افزایش حقوق‌‌ها متناسب با منابع واقعی تامین شود.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه افزایش حقوق با دست‌‌اندازی به منابع بانک مرکزی یعنی کاهش ارزش پول ملی، کاهش قدرت خرید مردم و خیانت به ملت ایران است، گفت: ما در ظاهر پیام می‌‌‌‌دهیم ۱۰ درصد حقوق شما را فزایش دادیم اما در پس‌‌‌پرده، ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزش پول شما کاهش یافته است. کاهش هزینه‌‌های عمومی باید جزئی از مسائل رسمی باشد.

وی ادامه داد: من نمی‌‌‌خواهم در این مورد شفاف صحبت کنم اما اعتبارات یک نهاد را برای شما قرائت می‌‌‌کنم. اعتبارات هزینه‌‌های یک نهاد در سال ۹۳، ۷۵ میلیارد تومان مصوب مجلس با توجه به اینکه ابزار تخصیص معمولا آنچه مصوب می‌‌شود، تخصیص داده نمی‌‌شود این نهاد مصوب ۷۵ میلیارد، عملکرد ۹۷ میلیارد تومان یعنی ۲۸ درصد رشد داشته است. این چه ضابطه ای است. خدا شاهد است اینگونه کشور اداره نمی‌‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح نظام مالیاتی به معنای افزایش نرخ مالیات نیست، ابراز داشت: جامعه در حال رشد و رکود می‌‌تواند پرداخت مالیاتی داشته باشد. امروز در تعریف حکمرانی خوب، تعریف نظام مالیاتی جامع وجود دارد و ما با این امر فاصله زیادی داریم. دریافت مالیات از کسانی است که سود را کسب کرده‌‌اند. اگر شرکتی سال گذشته ۲۰۰ تومان سود داشته، متناسب با سود مالیات پرداخت می کند و امسال اگر ۱۰۰ تومان سود دارد، متناسب با سود امسال است.

این نماینده ادوار مختلف مجلس اضافه کرد: نرخ مالیاتی نباید افزایش پیدا کند اما فرار مالیاتی یعنی ستم به آنهایی که مالیات پرداخت می‌‌‌کنند. ما به قدرت رقابت در جامعه آسیب می‌‌زنیم و فساد اقتصادی تولید می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی عالی است این استاد علم الهدی
      ذوق میکنم از صحبتهای ایشان که خاریست بر چشم دشمنان

      پاسخ ها

      • رضا۰

        منفی نگاه کن ذوق کن

    • محمد

      پس عدم تناسب با هزینه ها را چه کسی باید جبران کند آقای ابوترابی!!!

    • احمد

      بله کارگر صدقه بگیر است

    • بی نام

      ای اق کجای
      کاری ده سال که مردم درفقردستوپنجه نرم می کنند اماکسی صدایشان رانمشنوند انگارمسولین کرهستند

    • جاسم عسکری نسب

      کاملا درسته ولی کو گوش شنوااااا

    • رجبعلی هاشمی

      کو گوش شنوا

    • بدون نام

      حرف زدن راحته،، مهم عمله!

      پاسخ ها

      • ستایش

        والا

    • مالد

      عجب من کارگر.فقط بایدحسرت بکشم نه خونه نه شغل.باامنیت ای.خدا .....شکرت

    • م.م

      خسته شدیم از بس شعار دادین . . .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگر مردم خسته شدن از وضع آشفته بازار مسئولین کشور

      • محمود

        کار بعمل بر اید به سخندانی نیست

    • بدون نام

      بخدا خسته شدم از این وضع موجود

      پاسخ ها

      • محمد رضا حیدریان

        بابا شما بگید با ماهی ۱۲۰۰چکار کنم که نصف آن آب برق گاز تلفن. شما جای من بااین پول چی بخوریم با ۵ تا عروس داماد ونوه الا میخام عروسی پسرم بکنم نه خونه داره نه خرج عروسی نه کار

    • م.ر

      این حرفا رو به کی میگین نگنه توقع دارید ما مملکتو درست کنیم

    • بدون نام

      بخدا قسم دیگه تو این کشور نمیکشم

    • کورش

      من تاب تحمل گرانی را ندارم از زنم شرمنده ام خدایا فقط از تو طلب مرگ دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دور از جون خودت و خانواده ات انشالله مسببین این وضعیت در مملکت ثروتمند ما خودشون و خانواده هاشون هلاک شن

    • کاوه

      تغییر ارزش پول هر حکومتی میزان پایبندی به عهد آن حکومت را نشان می دهد. پول هر حکومتی تعهد آن حکومت مردم است.

    • خزایی

      به قدری سانسور دارید در بخش نظرات که دیگه نمیخام نظر یدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج