جاباما
۸۱۸۷۹۶
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

بیانی: مقابل ویتنام به مشکلی نمی‌خوریم

تیم‌ملی فوتبال ایران امروز دیدار دوم خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را مقابل تیم‌ملی ویتنام برگزار خواهد کرد.

فرهیختگان: تیم‌ملی فوتبال ایران امروز دیدار دوم خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را مقابل تیم‌ملی ویتنام برگزار خواهد کرد. این دیدار از این جهت حائز اهمیت است که در‌صورت پیروزی، صعود شاگردان کی‌روش به مرحله بعدی حتمی شده و از این دیدار به بعد می‌توان برای مرحله حذفی و رسیدن به مراحل بالاتر برنامه‌ریزی کرد. درخصوص این دیدار و سایر مسائل پیرامون تیم‌ملی ایران با شاهین بیانی، مدافع اسبق و ملی‌پوش استقلال به گفت‌وگو نشستیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

ابتدا درباره بازی امروز مقابل ویتنام صحبت کنیم.

فکر نمی‌کنم مقابل ویتنام به مشکلی بخوریم. تیم صدرنشین از این گروه در بازی با عراق مشخص می‌شود. امیدوارم درنهایت این اتفاق بیفتد تا به‌راحتی به جمع چهار تیم برتر رقابت‌ها برسیم. کی‌روش هم به این مساله اذعان دارد و او هم می‌داند باید تیم‌ملی به‌عنوان سرگروه راهی مرحله حذفی شود.

بازی با یمن چطور بود؟

اولین بازی ما بود و همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردیم مشکل خاصی برای این دیدار هم نداشتیم. مساله پرس که دغدغه کی‌روش است توسط بازیکنان ما در این دیدار به خوبی اجرا شد. یمنی‌ها به خوبی در این دیدار تحت فشار بودند به‌طوری که حتی چند پاس نمی‌توانستند به هم بدهند. درنهایت هم بهترین نتیجه رقابت‌ها تا به امروز برای تیم‌ملی کشورمان رقم خورد.

ترکیب تیم‌ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

کی‌روش چون در دراز مدت در تیم‌ملی کار کرده، کارهای مفیدی انجام داده است. یکی از آنها ایجاد ساختار دفاعی مستحکم و قدرتمند است که به‌سختی باز شده و تیم‌ملی مشکل گل می‌خورد. از سوی دیگر تیم‌ملی دیگر روی یک شخص خاصی استوار نیست و این‌طور نیست که در غیاب یک نفر ضربه بخوریم. در گذشته بازیکنان کلیدی داشتیم که اگر نبودند با مشکل مواجه می‌شدیم اما الان اگر پنج بازیکن اصلی را هم نداشته باشیم، یعنی ۵۰درصد تیم را خارج کنیم، فکر نمی‌کنم در حرکت تیمی ایران اتفاقی بیفتد که این یک حسن برای تیم‌ملی به شمار می‌رود.

با این حال عده‌ای معتقدند حق سامان قدوس است تا فیکس تیم‌ملی باشد.

او در جام‌جهانی هم می‌توانست به تیم‌ملی در فاز حمله خیلی کمک کند. به نظرم در این سه بازی مقدماتی هم کی‌روش دست به تغییرات زیادی خواهد زد و ترکیب اصلی تیم‌ملی هم از دیدارهای حذفی مشخص خواهد شد. با این حال وقتی یک بازیکن جزء بهترین‌های لیگ فرانسه مشخص می‌شود، توانایی‌هایی دارد که می‌تواند به بهترین شکل به تیم کشورش کمک کرده و یک سر و گردن بالاتر از بازیکنان سایر کشورها در جام‌ملت‌ها باشد.

فکر نمی‌کنید یک مقدار حاشیه‌ها در اطراف تیم‌ملی زیاد است؟

همان مصاحبه‌ای که کی‌روش قبل از اعزام انجام داد که آرزوی ما صعود به نیمه‌نهایی آسیاست می‌توانست به‌نوعی فضا را تغییر دهد. شنیدن چنین انتظاری از کی‌روش کمی عجیب بود. ما در جام‌ملت‌های آسیا ۱۹۸۴ هم با بدترین شرایط اردوها و تدارکات به‌راحتی به جمع چهار تیم برتر آسیا رسیدیم و اگر بدشانس نبودیم قهرمان می‌شدیم. اما اینکه چرا کی‌روش چنین حرفی زده برایم جای سوال دارد.

الان هم که صحبت از رفتن به کلمبیاست.

از صحبت‌های کی‌روش این‌طور برمی‌آید که چه قهرمان شویم و چه در هر مرحله‌ای حذف شویم، فکر می‌کنم کی‌روش از تیم‌ملی جدا خواهد شد.

فکر نمی‌کنید این موضوع به تیم‌ملی در جام‌ملت‌ها ضربه بزند؟

ما اگر قهرمان شویم در قرارداد بعدی کی‌روش می‌تواند تاثیرگذار باشد. اما اگر بچه‌ها حس کنند که بعد از این مسابقات کی‌روش را دیگر کنار خود ندارند، این موضوع می‌تواند روی کار آنها تاثیر منفی بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران

      خائنی که ادعای استقلالی بودن را دارد!؟
      درود بر برادر ایشان شاهین!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج