۸۱۸۸۱۰
۱۷ نظر
۵۰۰۸
۱۷ نظر
۵۰۰۸
پ

تونل‌ها‌ی تهران؛ اخذ پول زور یا نگاه اصلاح‌طلبانه

معاون حمل‌ونقل شهرداري تهران در پيشنهادي عجيب خواستار طرح دوباره موضوع پولي شدن عبور از تونل هاي شهري شده است.

برترین ها: معاون حمل‌ونقل شهرداري تهران در پيشنهادي عجيب خواستار طرح دوباره موضوع پولي شدن عبور از تونل هاي شهري شده است.

روزنامه قانون در این باره نوشت: پولي شدن عبور و مرور از تونل هاي شهري، موضوعي تقريبا آشنا براي عمده شهروندان تهراني است كه در سال‌هاي اخير بارها درباره آن شنيده‌اند و پس از مخالفت‌هاي بسياري كه با وضع چنين طرح‌هايي شده است، موضوع به محاق رفته است. با اين حال، در روزهاي آخر هفته گذشته بار ديگر اين موضوع بر سر زبان‌ها افتاد و سايت‌هاي خبري با انتشار تصويري از پيش‌نويس لايحه‌اي براي مطرح شدن دوباره پولي شدن عبور از تونل‌هاي شهري، اين لايحه را بر خلاف مصالح شهروندان و ناقض با حقوق آن‌ها خواندند.

تونل‌ها‌ی تهران؛ اخذ پول زور یا نگاه اصلاح‌طلبانه

بر اساس این لایحه، تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض شده و خودروهای عبوری برای هر بار عبور باید رقمی را به عنوان عوارض پرداخت کنند که گفته می‌شود حداقل عوارض پیش‌بینی شده حدود سه هزار تومان خواهد بود. مولفه‌هایی که نرخ عوارض را تعیین می‌کند شامل طول تونل، داشتن معاینه فنی و معاینه فنی برتر، ساعت تردد خواهد بود.

علي بختيار، عضو فراکسیون امید مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به اینکه اخذ عوارض برای عبور از تونل‌های شهری با هدف اجرای آن منافات دارد گفت: هدف از ساخت تونل‌های شهری کاهش حجم ترافیک در سطح شهر است اما با اخذ عوارض حدود 60 درصد مردم نمی‌توانند این هزینه را برای مسیر روزانه خود پرداخت کنند و لذا بر حجم ترافیک شهر افزوده می‌شود.

اخذ عوارض برای عبور از تونل به این معناست افرادی که توانایی مالی دارند می‌توانند از تونل استفاده کنند و افرادی که توانایی مالی را ندارند باید مسیر طولانی‌تری را طی کنند و ترافیک در سطح شهر ایجاد شود. خدمات رسانی از سوی دولت به شکل تونل و بزرگراه‌ها نباید هزینه‌ای داشته باشد مگر اینکه بخش خصوص سرمایه گذاری کند و بزرگراه و تونل در کشور ایجاد کند و سرمایه خود را از طریق فروش قبض کسب کند اما دولت برای درآمدزایی نباید دست به چنین اقداماتی بزند.

روزنامه اصولگرای صبح نو هم با انتقاد از طرح پولی شدن تونل های تهران می نویسد: مدیران اصلاح‌طلبی که در یک سال و چندماه گذشته اداره شهر و استان تهران را برعهده گرفته‌اند، گویا تنها راه کاهش مشکلات پایتخت را در گران کردن هزینه زندگی در این شهر می‌دانند. این امر را باید شاه‌بیت اقدامات صورت گرفته در تهران دید. سال گذشته در همین ایام بود که آقای محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر از اجرای طرح جدید ترافیکی در تهران داد.

درباره اجرای این طرح مواردی چون افزایش درآمدهای شهرداری، کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا به‌عنوان اهداف اصلی مطرح می‌شد؛ اما حالا یک‌سال بعد از اجرای این طرح که به گفته رییس کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر درآمد شهرداری از محل طرح ترافیک نصف شده و نیز بنا بر مشاهدات شهروندان و ساکنان محدوده طرح ترافیک، تردد خودروها در روزهای پنجشنبه و جمعه زندگی را در این محله‌ها مختل کرده است، خبر پولی شدن تونل‌های تهران مطرح شده است؛ گام جدید دیگری برای بالا بردن هزینه زندگی در پایتخت و به دنبال آن کاهش مشکلاتی که وجود دارند!

در همين باره مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نيز در توضيحي گفته كه «طرح اخذ بهای تردد از تونل‌های شهری در قالب لایحه از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهاد شده و صرف ارائه پیشنهاد به منزله پذیرش آن نیست و ارسال آن به شورای محترم اسلامی شهر تهران مستلزم تایید آن در شهرداری تهران است. این طرح هنوز به استحضار و تایید دکتر حناچی شهردار تهران نرسیده و صرفا در مرحله پیشنهاد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشان شخصیتی جنجالی می باشد لطفاً به سوابق ایشان برگرد در راه هم همین بلا را سر مردم آورده و باعث کشتار مسیر سمنان شاهرود شدن ایشان هر هفته فقط باید سخنانی بگویند چون اصلاً حال و روز مردم را نمی داند و به فکر افکار خودشان می باشد بهتر است ایشان به مشهد برگردند و بروند به کار اصلی خود برسد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این نظر یک شخص بوده ، بلافاصله هم توسط شورای شهر رد شد و اعلام شد مورد قبول نیست

    • بدون نام

      دزدهای سرگردنه ۲۰۱۹

    • بدون نام

      قالیباف ساخته پول نگرفته، شما پولش رو میخواهید بگیرید!!!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این طرح اتفاقا در دوران همون آقایی که مثلا ساختش مطرح شد همون وقت هم در شورای شهر پیشنهاد قالیباف رای نیاورد ، الان هم این آقای پورسیدآقایی از اون طرح کپی برداری کرده خلاصه ریشه اش برمی گرده به همون قالیباف که خیلی از بدبختیهای مردم در تهران مسببش همین آقاست

      • بدون نام

        دزدی توروزروشن

    • sam

      تکرار میکنم تکرار
      حالا خوب شد اخوندی نشد وگرنه باید برای نفس کشیدنم پول میدادیم

    • حمید معصومی نژاد

      خدایا یه پولی برسون برم تونل نیایش سیاحت... شنیدم خیلی طولانی و باصفاست... سرویس بهداشتی هم گویا میگن داره...البته اینارو از رفیق مایه دارم شنفتم البته از قدیم گفتن شنفتن کی بود مانند دیدن... یعنی میشه برم خدا

    • بدون نام

      قبلاً هم نایب حسین کاشی سر گردنه مردم را لخت میکرد. الان با پیشرفت تکنولوژی این وظیفه به مسئولان محول شده

    • بدون نام

      جناب پورسید آقایی شده داروغه شهر تهران.لطفا عوض گران کردن تهران یه کمی هم به توسعه شهر تهران فکر کنند.مثلا شهر هوشمند کردن تهران که باعث کاهش هزینه ها می شود.

    • مجيد

      اقا پشنهاد ميکنيم يه کنتور بابت نفس کشيدن به ملت وصل کننين برين با پولش تو خارج به ريش ما بخندين

    • دهاتی

      پس مالیات که مردم میدهند برای چیه!!
      مگه برای احداث و نگه داری طرح های عمرانی نیست!؟!؟!؟

    • بدون نام

      این اقا فکر کنم نفوذی بیگانه باشه که کارش ایجاد دردسر و مشکل برای مردمه فکر کنم در برنامه نفوذ 3 گندش در بیاد.

    • بدون نام

      فقط میتونم بگم برید گمشید بی لیاقت ها بدرد باقالی فروشی هم نمیخورید

    • بدون نام

      همان اخذ پول زور شهردار شمشیر را از رو برای مردم بسته

    • بدون نام

      آقا خواهشا قرصاتونو بخورید وبعد دهنتون وباز کنید

    • بدون نام

      اولش بصورت یه نظریه مطرح می کنید بعد چند سال اجرا شرم اوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج