جاباما
۸۱۸۸۱۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ابهام‌زدایی از برگزاری جشنواره فجر در استان‌ها

سیدحسین سیدی مدیر بخش استان‌های جشنواره فیلم فجر تأکید کرد که این بخش با مشکل مالی مواجه نیست.

خبرگزاری مهر: برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها سال‌هاست پیش از آغاز این رویداد مطرح می‌شود و همواره موضوع بودجه و امنیت آثار در شهرستان‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد. از آنجا که جشنواره فجر یکی از رویداد‌های مهم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، سراسری بودن آن رویکرد قابل دفاعی محسوب می‌شود.

ابهام‌زدایی از برگزاری جشنواره فجر در استان‌ها

چندی پیش سیدحسین سیدی مدیر بخش استان‌های سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر از اکران ۱۱ تا ۱۴ اثر از این رویداد سینمایی در ۳۱ استان از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ما خبر داد و عنوان کرد: «گروه‌بندی و تعداد فیلم‌هایی که قرار است اکران شوند پس از توافق نهایی با نمایندگان صنف خانه سینما اعلام می‌شود.».

اما روز گذشته سیدضیاء هاشمی دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان با اشاره به اینکه «مطلع شدیم ستاد جشنواره فیلم فجر با بحران بی‌پولی مواجه است و امکان فراهم آوردن بودجه برای برگزاری جشنواره در استان‌ها را ندارد»، اعلام کرد: «در صورتی که بودجه لازم برای نمایش فیلم‌ها در شهرستان‌ها در نظر گرفته نشود، بی‌شک تهیه کنندگان آثار خود را در شهرستان‌ها نمایش نمی‌دهند.»

این اظهارنظر از سوی دبیر صنف تهیه‌کنندگان در خانه سینما به نوعی نشان از فراهم نبودن شرایط مالی اکران فیلم‌های جشنواره سی‌وهفتم در استان‌ها و به معنای دیگر احتمال لغو برنامه‌های استانی این رویداد داشت.

همین موضوع از سوی سیدحسین سیدی مدیر بخش استان‌های این جشنواره پیگیری شد که در گفت‌وگو با مهر و در پاسخ به صحبت‌های دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان اظهار کرد: توافق نهایی انجام این کار تنظیم شده ولی هنوز امضا نشده است با این وجود ما با منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما به توافق اولیه رسیده‌ایم و مشکلی از این بابت نداریم.

سیدی با بیان اینکه مشکلی از بابت اکران در استان‌ها ندارند، اظهار کرد: صورتجلسه نهایی این امر در هفته جاری انجام می‌شود. مدیر بخش استان‌های سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر تأکید کرد: برخلاف چیزی که عنوان می‌شود، ما به لحاظ مالی مشکلی نداریم چراکه سازمان سینمایی عزم جدی بر اکران همزمان این آثار در سایر استان‌ها هم دارد از همین رو ما به طور مسلم این کار را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های اولیه اکران آثار در استان‌ها انجام شده است، درباره پرداخت سهم صاحبان فیلم‌ها و توافق‌های انجام شده با آن‌ها اظهار کرد: بعد از آنکه توافق ما با خانه سینما انجام شود، مثل سال‌های گذشته دوستان خانه سینما با صاحبان آثار درباره این سهم به نتیجه می‌رسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج