۸۱۸۹۷۸
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

عضو شورا: یک‌ بار در امور همشهری دخالت کردم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی می‌گوید به جز یک بار آن هم در انتخاب حاجی برای مدیر مسئولی همشهری، دخالت دیگری در امور همشهری نداشته است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی می‌گوید به جز یک بار آن هم در انتخاب حاجی برای مدیر مسئولی همشهری، دخالت دیگری در امور همشهری نداشته است.

محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در واکنش به اخباری درباره دخالت و اعمال نفوذش در موسسه همشهری اظهار داشت: همشهری به‌عنوان روزنامه اول کشور، سرمایه و دارایی تهران به حساب می‌آید. این برند درواقع متعلق به شهر و شهروندان آن است.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم سرمایه شهر تهران، یعنی مردم حق دارند بر آن نظارت داشته باشند و این نظارت در قالب شورایی است که در یک پروسه آزاد انتخاباتی، اعضای آن تعیین می‌شوند و از سوی مردم وکالت دارند که از سرمایه و حقوق آنها دفاع کنند.

حق‌شناس افزود: مهم‌ترین وظیفه شورای شهر نیز نظارت و تقنین است. از همین رو، نمی‌شود از نماینده شورای شهر سؤال کنیم چرا در حوزه‌های مدیریت شهری دخالت یا در مسائل مربوط به آن وارد می‌شوید، چون این جزو وظایف ذاتی یک نماینده است و اتفاقاً اگر این اتفاق نیفتد، باید عضو شورای شهر را مورد سؤال قرار داد.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر با توجه به گستردگی حیطه فعالیت مدیریت شهری و حوزه‌های مختلف مربوط به آن، اداره و نظارت بر آن آسان نیست تصریح کرد: از همین روست که شورای شهر نیز با تشکیل ۶ کمیسیون در حوزه‌های مختلف به دنبال نظارت مؤثرتر بر مدیریت شهر است.

ذی‌صلاح‌ترین فرد برای اظهارنظر در مورد همشهری هستم

به گفته حق‌شناس در میان کمیسیون‌های شورای شهر، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مباحث مربوط به این بخش از مدیریت شهری را بر عهده دارد و روزنامه همشهری نیز در حوزه فعالیت کمیته فرهنگی و کارگروه رسانه کمیسیون قرار دارد.

«این مقدمه را گفتم که بگویم حق‌شناس اول به‌عنوان عضو شورای شهر تهران، دوم به‌عنوان عضو کمیته فرهنگی، سوم به‌عنوان دبیر کمیته فرهنگی و چهارم به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، ذی‌صلاح‌ترین فردی است که می‌تواند در مورد همشهری اظهارنظر کند. فارغ از این، من تنها عضو شورای شهر تهران هستم که سابقه کار روزنامه‌نگاری دارم و هنوز هم خود را روزنامه‌نگار معرفی می‌کنم.»

هیأت مدیره همشهری با ما همکاری نکرد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران توضیح داد: اما در مورد همشهری باید بگویم بعد از انتخاب شورای شهر پنجم تهران و قبل از استقرار شورا و اعلام رسمی حکم آقای نجفی به‌عنوان شهردار تهران، ما با این چالش مواجه شدیم که هیأت مدیره زمان آقای قالیباف اعلام کردند و اصرار داشتند از اول شهریور آمادگی اداره همشهری را ندارند، ما هرچه اصرار کردیم تا استقرار شهردار و تیم جدید کار را دنبال کنند، نتیجه نداد.

«این مواضع هیأت مدیره توسط آقای اسماعیلی از اعضای آن، به‌واسطه آشنایی و سابقه مطبوعاتی که با هم داشتیم به بنده منتقل شد. من نیز آن را به آقای نجفی اعلام کردم که باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشید، چون روزنامه یک روز نیز بدون هیأت مدیره نمی‌تواند به فعالیت ادامه دهد.»

جز معرفی آقای حاجی تا امروز مداخله‌ای در همشهری نداشته‌ام

وی با بیان اینکه آقای نجفی از من خواستند راهکاری ارائه دهم و من هم آقای حاجی را به‌عنوان یک گزینه مناسب مدیرعاملی همشهری معرفی کردم تصریح کرد: ایشان قبلاً سابقه فعالیت در موسسه همشهری را داشتند و چهره‌ای فرهنگی و شناخته شده هم بودند. البته گزینه‌های دیگری هم از سوی دیگران به آقای نجفی معرفی شده بود که آقای نجفی پیشنهاد من را پذیرفتند، اما گفتند که متقاعد کردن آقای حاجی با خودت. من از همان‌جا به دفتر آقای حاجی رفتم و موضوع را با ایشان در میان گذاشتم.

«پس از قبول مسئولیت آقای حاجی، ما ایشان را به هیأت مدیره معرفی کردیم. با آقای کسری نوری نیز که دارای سوابق روشن مطبوعاتی هستند صحبت کردیم تا در بحث انتقال امور همشهری به هیأت مدیره جدید کمک کنند. این تنها مداخله من در امور مربوط به همشهری بود که به قبل از استقرار آقای نجفی برمی‌گردد.»

بابت واگذاری گروه مجلات همشهری ابراز تأسف می‌کنم

حق‌شناس با بیان اینکه در دوران مسئولیت آقای حناچی، خود ایشان مسئولیت انتخاب شورای سردبیری را بر عهده داشتند و از تعدادی از اعضای جدید نظرخواهی کردند تأکید کرد: تا امروز من در همشهری به‌جز معرفی آقای حاجی نه مداخله داشته‌ام و نه موضوعی را پیگیری کرده‌ام.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران متذکر شد: البته فقط یک بار بعد از واگذاری امتیاز گروه مجلات همشهری به فردی که سابقه کار خبری نداشت و سبب اعتراض گروه وسیعی از همکاران مطبوعاتی ما شد، یک پیامک گلایه‌آمیز به آقای حاجی ارسال و در آن عنوان کردم که انتظار نداشتم به‌گونه‌ای عمل شود که در مقابل همکاران و فضای حرفه‌ای مطبوعات نتوانیم پاسخگو باشیم و از بابت این واگذاری ابراز تأسف می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج