جاباما
۸۱۹۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

آمریکا از مواضع ضد ایرانی فرانسه تشکر کرد

وزارت خارجه آمریکا ضمن تشکر کردن از موضع اخیر وزارت خارجه فرانسه علیه برنامه موشکی ایران مدعی شد که «جهان در حال به رسمیت شناختن همه دامنه تهدیدات ایران است».

خبرگزاری فارس: قائم مقام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توئیتر به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه فرانسه علیه برنامه موشکی ایران واکنش نشان داد و از پاریس به دلیل اتخاذ چنین موضعی تشکر کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز گذشته (جمعه) از ایران خواسته بود که هرچه سریع‌تر تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را متوقف کند.

«اگنس ون‌درمول» با ادعای اینکه برنامه موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل همخوانی ندارد، افزود: «از ایران می‌خواهیم که فوراً تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را که می‌توانند سلاح هسته‌ای حمل کنند متوقف نماید؛ که این شامل آزمایش‌های فناوری موشکی بالستیک نیز می‌شود.»

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به سخنان سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در خصوص برنامه موشکی کشورمان گفت: انتظار می‌رود فرانسه از تکرار ادعاهای نادرست مخالفان برجام خودداری کند.

قاسمی افزود: برخلاف ادعای سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، نه برنامه موشکی ایران با اهداف غیرمتعارف پایه گذاری شده است و نه آنچه به عنوان حق طبیعی ایران برای تقویت توانمندی‌های علمی و دفاعی خود در قالب برنامه موشکی توسعه یافته است، برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ است.

ساعاتی بعد از اظهارنظر ضد ایرانی سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، قائم مقام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توئیتر از اظهارات این مقام فرانسوی و موضع فرانسه تشکر کرد.

«رابرت پالادینو» در توئیتر خود نوشت: «از بیانیه قدرتمند فرانسه فرانسه درباره برنامه موشک بالستیک رژیم ایران سپاسگزاریم. فناوری ارسال (ماهواره) به فضا همان فناوری موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است و (برنامه فضایی ایران) در مخالفت آشکار با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است. جهان در حال به رسمیت شناختن همه دامنه تهدیدات ایران است».

پیش از این هم وزیر خارجه آمریکا با طرح ادعاهایی علیه برنامه فضایی و موشکی ایران مدعی شد که پرتاب ماهواره‌بر به فضا «نقض» قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

اظهارات آمریکایی‌ها درباره «نقض» قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل توسط برنامه موشکی ایران در حالی صورت گرفته که این قطعنامه صرفا از ایران «درخواست» کرده که موشک‌های بالستیکی که برای حمل کلاهک اتمی طراحی شده‌اند را آزمایش‌ نکند.

مقام‌های ایران بارها ضمن رد مواضع آمریکایی‌ها علیه برنامه موشکی این کشور گفته‌اند که موشک‌های بالستیک ایران اهداف دفاعی و بازدارنده دارند و برای حمل کلاهک اتمی طراحی نشده‌اند.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارات اخیر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، در توییتر نوشت: « در حالی که آمریکا خود، قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض می‌کند و حتی به تهدید دیگرانی می‌پردازد که نمی‌خواهند با اجرای تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده این قطعنامه را نقض کنند، حالا به غلط ایران را به نقض دقیقا همان قطعنامه متهم می‌کند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بزودی ایران از رابطه با اروپا کثیف دست خواهد کشید .
      و رو پا های خودمان هستیم .

    • بدون نام

      دو کشور بحران زده خودشون توی کشورشون جائی ندارن ب ای دیگران واق واق میکنند

    • بدون نام

      دو کشور بحران زده خودشون توی کشورشون جائی ندارن ب ای دیگران واق واق میکنند

    • بدون نام

      من سوار موشکه بشم برم امریکا

    • بدون نام

      ظریف روحانی کجایی دنبال کلیدنگردبی فایدس

    • بدون نام

      ظریف روحانی کجایی دنبال کلیدنگردبی فایدس

    • ش ن

      فرانسه برود مردم خودش را راضی کنند به فکر خودتان ایران تیری زهر آگین است به چشمان کثیفتان

    • بدون نام

      بره کشور شو جم کنه آشغال ۸۰٪ مردمش قبولش ندارن

    • رضا۰

      باید شعار نه غربی نه شرقی در عمل پیاده کنیم مرده شور همشون ببرن باید خودمون ایرانو بسازیم

    • رضا۰

      باید شعار نه غربی نه شرقی در عمل پیاده کنیم مرده شور همشون ببرن باید خودمون ایرانو بسازیم

    • حسن

      آقای ماکرون شما دیگر چرا تو اگر خیلی زرنگ باشی گشور خودت را درست کن تا حالا هیچکجا ندیدیم که 80 هزار نیرو به خیابان بریزند یا ترامپ دروغگو که کارمندانتان از گشنگی میمیرند برود آنها را از گروگان آزاد کند

    • بدون نام

      چرا فرانسه پس از این همه مدت تعلل و وعده دروغ در مورد برجام و تامین منافع به حق ایران جهت پایبندی به آن خواستار عمل به تعهدات اروپا و خودشان در این زمینه نمیشود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج