جاباما
۸۱۹۲۱۹
۶ نظر
۵۰۱۲
۶ نظر
۵۰۱۲
پ

تدوین لوایح چهارگانه در حمایت از حقوق زنان

۴ لایحه جدید در حمایت از زنان توسط معاونت امور زنان و خانواده در دست تدوین است. لوایحی که به گفته معصومه ابتکار با رویکرد حمایت از حقوق زنان و دستیابی به شاخص‌های عدالت جنسیتی می‌تواند جایگاه و منزلت اجتماعی زنان را ارتقا دهد.

روزنامه ایران نوشت: ۴ لایحه جدید در حمایت از زنان توسط معاونت امور زنان و خانواده در دست تدوین است. لوایحی که به گفته معصومه ابتکار با رویکرد حمایت از حقوق زنان و دستیابی به شاخص‌های عدالت جنسیتی می‌تواند جایگاه و منزلت اجتماعی زنان را ارتقا دهد این لوایح پس ازبررسی‌های نهایی بزودی برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهند شد. آنطور که ابتکار در گفت وگو با خبرگزاری پانا می‌گوید ۴ لایحه مذکور درباره نوع پرداخت دیه، تعیین سن کیفری، حل مسائل حوزه طلاق و تعیین سن ازدواج است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان در عین حال در تشریح جزئیات بیشتر می گوید با بیان اینکه ۴ لایحه در خصوص حمایت از حقوق زنان در حال تدوین است، اظهار داشت: یکی از وظایف معاونت پیگیری موضوع خلأهای قانونی است، موضوع خلأهای قانونی یا نیازهایی که امروز زنان در جامعه دارند بر اساس مطالعات و نظرسنجی‌ها صورت می‌گیرد و در جاهایی که امکان بازنگری لوایح و قوانین وجود داشته باشد، معاونت پیگیری کرده و با همفکری با مراکز دانشگاهی، حوزی و صاحبنظران لوایح را تدوین کرده و ارائه می‌دهد.

به گفته وی، یکی از مهمترین لایحه‌ها، لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت است که در حال حاضر منتظر نظر نهایی قوه قضائیه هستیم تا لایحه به دولت و سپس مجلس شورای اسلامی ارسال شود. در کنار این موضوع موضوعات دیگری هم داریم که درباره آنها با بهره‌مندی از شورای فقهی - حقوقی با حضور فضلای حوزه علمیه، فقها، حقوقدانان و وکلا به‌طور تخصصی موضوعات مختلف مطرح و مورد بحث قرار می‌گیرند.

ابتکار با اشاره به سلسله نشست‌هایی که اخیراً با همکاری مراکز دانشگاهی و حوزوی برگزار شده، توضیح می‌دهد: یکی از لوایحی که تقریباً آماده است و سند پشتیبان آن در حال تنظیم نهایی است، موضوع دیه است که در آن به بحث امکان سنجی برابری دیه زنان و مردان پرداخته شده است. این لایحه بزودی به مجلس ارسال خواهد شد. سن کیفری و موضوع پرونده‌های کیفری که به سن نوجوانی و تعیین سن کیفری باز می‌گردد از دیگر موضوعاتی بود که معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری به اهمیت آن اشاره کرد و افزود: لایحه‌ای نیز در این حوزه در دست اقدام داریم.

ابتکار درباره چهارمین لایحه در خصوص بازنگری قوانین طلاق تصریح کرد: در چارچوب شرع مقدس اسلام و موازین شرعی با توجه به اقتضائاتی که در جامعه وجود دارد می‌توان قوانین را بازنگری کرد به گونه‌ای که به تحکیم بنیان خانواده کمک شود. مسأله طلاق این قابلیت را دارد که تغییرات قانونی در آن اجرا شود.

او در خاتمه افزود: در زمینه تدوین این لوایح ارتباط تنگاتنگی با فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی داریم تا جایی که این نمایندگان مجلس در جلسات فقهی - حقوقی ما نیز شرکت می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران

      چیزهایی ایشون نصویب کنه به نفع اون واردکننده خودرو آشناست!؟
      یکی ازدلایلی که ازدولت تبخیروامید بدم میاد.
      بی قانون ترین وپولدارترین کابینه بعدازانقلاب

    • ابن احمد

      از اون شوهر بنزنی فروشت چخبر

    • بدون نام

      شما از حقوق پسرت در آ مریکا دفاع کن بقیه را کار نداشته باش .
      تمام بدبختی ما از آدمها ی دو رو مثل شماست

    • بدون نام

      واقعا خنده داره پچه هاشون توامریکاه هستن فکرکردن مردم خر هستن شما از انها دفاع کن یهو اخراج نکنند بی کفایت

      پاسخ ها

      • رضا

        بازنشستگی شامل حال این خانم نمیشود؟
        که مردم از دست این استاد راحت شوند!
        ضمن اینکه برود نزد بچه هاستراحت مطلق داشته باشد!
        زنان شاغل ۵۵ساله بازنشسته میشوند،

      • بدون نام

        بچه ها خوب اند؟
        اگر از امریکا طبق قانون جدید اخراج شوند! راهی انگلیس میشوند؟
        پول ها چه میشود؟نکند بلوکه شوند!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج