۸۱۹۲۵۸
۲۱ نظر
۵۰۰۸
۲۱ نظر
۵۰۰۸
پ

توازن قیمت کارخانه و بازار خودرو تا اردیبهشت ٩٨

طبق اعلام مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران‌خودرو، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریور تا آخر دی‌ماه امسال، قراردادهای فروش ایران‌خودرو با افزایش ۳۰ درصد خواهند بود. در قراردادهای فروش هر میزان که قیمت قطعی ثبت شده باشد، خودرو تحویل داده می‌شوند. علاوه بر این، تا پایان اردیبهشت سال آینده توازن در قیمت تولیدات کارخانه و بازار خودرو ایجاد می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: طبق اعلام مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران‌خودرو، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریور تا آخر دی‌ماه امسال، قراردادهای فروش ایران‌خودرو با افزایش ۳۰ درصد خواهند بود. در قراردادهای فروش هر میزان که قیمت قطعی ثبت شده باشد، خودرو تحویل داده می‌شوند. علاوه بر این، تا پایان اردیبهشت سال آینده توازن در قیمت تولیدات کارخانه و بازار خودرو ایجاد می‌شود.

هاشم یکه‌زارع در گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه شب تلویزیون در پاسخ به اینکه با کدام منطق، ١٧٠ هزار دستگاه خودرو پیش‌فروش شد که در نهایت تبدیل به معوقات شود؟ اظهار کرد: تا اردیبهشت سال جاری، تولید خودروسازان جریان جاری و عادی خود را طی می‌کرد؛ لذا بسیاری از پیش‌فروش‌ها مربوط به قبل از آن بوده و شرکت ایران‌خودرو تقریبا هیچ معوقه‌ای از خرداد امسال به بعد ندارد؛ اما بحثی که روی تدارک قطعات از سوی قطعه‌سازان مطرح شد، باعث شد کاهش تولید ایجاد شود. امیدوارم با رویکردهایی که وزرات صنایع در پیش دارد و مکانیسم‌هایی که خودروسازان اتخاذ کرده‌اند، به سمت و سویی حرکت کنیم که معوقات کمتر و روند تحویل سریع‌تر شود.

وی درباره تحویل ندادن خودروهایی همچون پژو ۲۰۷ صندوقدار که در سال ٩۶ ثبت‌نام شده و موعد تحویل آن خرداد ۹۷ بوده اما بعد از گذشت هشت ماه، درصد بیشتری از مشتری طلب شده، ضمن اینکه خودرو هم تحویل داده نشده است، گفت: همین مورد خودرو (٢٠٧ صندوقدار)، خودروی جدیدی بوده است. نسبت به مبلغ دریافتی از مشتری، بعدا محاسبات صورت گرفته و با قیمت ۱۰۴ میلیون تومان به مشتری عرضه شده است. بنابراین خودرویی نبوده که قبلا تولید شده و ما نسبت به خودروی قبلی افزایش قیمت لحاظ کرده باشیم. در مورد پژو ۲۰۰۸ نیز ۶۰ میلیون تومان دریافت کردیم اما قیمتی که در حال حاضر تحویل می‌دهیم ١٠۴ میلیون تومان است. اکنون بیشتر شکایت مشتریانی که پژو ۲۰۰۸ خریداری کردند، به دلیل تاخیر است وبر روی قیمت گمان نمی‌کنیم مشکلی وجود داشته باشد.

یکه‌زارع افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریور تا آخر دی‌ماه سال جاری، قراردادهای فروش ایران خودرو با افزایش ۳۰ درصد خواهند بود. هرچه در قراردادهای فروش، قیمت قطعی ثبت شده باشد خودروها بدون حتی یک ریال افزایش به مصرف‌کنندگان تحویل داده می‌شوند. البته قراردادهای فروش پژو پارس تا دو ماه دیگر اجرایی می‌شود.

وی با طرح این پرسش که "چرا باید ۱۰ هزار میلیارد تومان پول مشتری و مصرف‌کننده به جیب دلالان برود؟" گفت: اگر زودتر برای افزایش قیمت خودرو تصمیم‌گیری انجام می‌شد، ما هم زودتر به تعهداتمان عمل می‌کردیم.

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۹۳، یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد خود را فروخته است، اظهار کرد: اکنون بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان ملک در ایران خودرو برای فروش وجود ندارد. البته در پی آن هستیم که شرکت‌های قطعه‌ساز را با شرایط خوب به بخش خصوصی واگذار کنیم.

یکه‌زارع افزود: مجموع اعضای هیأت مدیره شرکت‌های ایران‌خودرو ۲۳۲ نفر است که سعی در کاهش آنان داریم.

وی با تأکید بر لزوم کمک به قطعه‌سازان کشور گفت: ۹۵ درصد از کمک‌های نقدی به ایران خودرو به قطعه‌سازان پرداخت می‌شود.

یکه‌زارع در پایان اعلام کرد: تا پایان اردیبهشت ۹۸ شاهد ایجاد توازن در قیمت تولیدات کارخانه و بازار خودرو خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه ... انشاالله کارخانتون. برشکست. بشن. تا مردم خیالشان. راحت. بشه .... دزدان. سر گردنه ایید. شما. ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب نخر آقا نخر میمیری هان

      • بدون نام

        خدا لعنتتون بکنه , روزگارتون سیاه بشه که قیمتهای کذب دلالها را قیمتهای خودتون قرار دادید , انشاالله خدا رسواتون بکنه

    • بدون نام

      خودتون تو بازار قیمتها رو بردین بالا و آخرش هم یه قیمتی نزدیک به قیمت بازار تصویب کردین!!!

    • بدون نام

      چه توازنی خان
      توازن رفت توازن مرد

    • حق پر ست

      البته که شما راضی هستید خودرو به بازار ندادید الان گران کردید حقوق بازنشسته ها از هفت الی بیست در صدافزایش پیدا کرد شما سی درصدافزایش دادیدلعنت بر شماو خودروی داخلی شما

    • نگران

      توازن یعنی ما یه سری دلال خودرو(معمولا نمایندگیهاشون) رو تعیین کردیم تا بازار خرید و فروش رو آشفته کنن،ما هم خودروها رو به بهونه نبود قطعه احتکار کنیم تا قیمت بره بالا،بعد که قیمت دو سه برابر شد بیاییم بگیم ما قیمت نهاییمون رو ۵ درصد زیر قیمت بازار میکنیم.توازنی که مد نظر ایناست همون افزایش قیمتیه که دنبالش بودن

    • A.k

      خدا لعنت بکنه دولت

    • بدون نام

      با افزایش هفت میلیون قیمت پراید الان توازن شد پرایدی که قیمتش فقط هشت میلیونه راحت باشید تا مردم نادان وبیشعور هست نونتون تو روغن پس غارت کنید این نادان هارا

    • بدون نام

      همش دروغ قیمتا رو بردن بالا و شروع کردن ب تولید از اولش هم مشکل قطعه نداشتن بلکه مشکل قیمت داشتن

    • بدون نام

      فقط.خفه بشين از اين کارا که فقط هم تو ايران مد کردن اين مسولان بي،مسوليت دم نزنين بميرين

    • بدون نام

      خودرو در دولت مدعی اصلاحات و منتقد احمدی نژاد بشدت بالا رفت چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خدایا خودور سازان رو نابود کن

    • علی

      ماشینو میدادن ۴۰تومن ملت به همو دو میفروختن ۷۰خودروسازم گفت بهههههه چه خوب خودم میدم ۷۰.از ماست‌که برماست

    • خدا

      توازن از نظر اینا یعنی تو پاچه مردم کردن!میگه 10هزار میلیارد رو کارخونه بخوره چاق تر بشه وقیمت ماشین 10 برابر هم بشه ،ماهم گرون میکنیم تا چیزی گیر مردم نیاد!!!

    • بدون نام

      سیستمه جالبیه. دولتی ها سهام دارای عمده دو خود رو ساز .هر روز پز دادن رشد صنعت خودروی داخلی .وام های بلا عوض دولت به سیستم خود رو . پایین اوردن تولید کارخونه ها برای عطش بیشتر بازار .تنظیم قیمت جدید توسط دولت برای خود رو سازی دولتی.ناراحت بودن دولت از افزایش قیمت وناراحتی خود روساز دولتی از کم بودن افزایش قیمت البته در ظاهر.پشت پرده خرجای اونجوری و کارای اونجوری دولت و خود روساز.یه مثلدقدیمی عست که میگه بد دوره زمونه ای شده آب افتاده دست شمر.ودر اخر من الله توفیق برا کلاه برداری از ملت

    • بدون نام

      خداازتون نگذره ایران خودرو وسایپا مردمو بدبخت کردن

    • بدون نام

      اخه بیشرف چرا دروغ میگید من خودم توی کارخونه برازش صنعت توی قم کار میکنم یک هفته است به اجبار کارخونه تعطیل به علت نخریدن قطعه از طرف ایران خودرو و سایپا قطعه هست خریدار نیست

    • بدون نام

      دروووووووووغ بزرگ

    • بدون نام

      کدوم توازن
      چرا دارین غارت میکنین.
      دلار شما که مبادله ای و ۴۲۰۰ هست اصلا شما گرونی دلار رو احساس نکردین .
      خدا لعنتتون کنه ....
      ....

    • بی نام

      امیدوارم همین بلا سر صاحبنشون بیاد تا درد رو حس کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج