۸۱۹۲۶۵
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

نحوه پذیرش دانشجو در سال ۹۸

وزیر علوم از تغییر شیوه پذیرش دانشجو برای سال ۹۸ و به ۲ روش با کنکور و بدون کنکور خبر داد و گفت: ۸۵ درصد رشته ها بدون کنکور بوده در نتیجه داوطلبان نباید استرسی بابت کنکور داشته باشند.

خبرگزاری مهر: وزیر علوم از تغییر شیوه پذیرش دانشجو برای سال ۹۸ و به ۲ روش با کنکور و بدون کنکور خبر داد و گفت: ۸۵ درصد رشته ها بدون کنکور بوده در نتیجه داوطلبان نباید استرسی بابت کنکور داشته باشند.

منصور غلامی با اشاره به ساز و کار اجرایی پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی در رشته محل هایی که توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد، گفت: کنکور یک بحث طولانی است آنچه که به صورت قانونی، آیین نامه ها و مقررات مصوب نشان می دهد، باید کنکور از وضعیت فعلی اصلاح شده و یک روش بهتری جایگزین آن شود.

وی ادامه داد: اتفاقی که اخیرا افتاد و پذیرش دانشجو در بهمن ماه نیز برمبنای آن انجام خواهد شد، این است که تجربه ۲ تا ۳ سال گذشته و به ویژه سال گذشته نشان داد که ۸۵ درصد ظرفیت رشته محل های دانشگاهی بدون نمره کنکور داوطلبان و صرفا از طریق تاثیر سوابق تحصیلی دانشجو پر شده است.

وزیر علوم افزود: برهمین اساس امسال اعلام کرده ایم کسانی که می خواهند در این رشته محل ها تحصیل کنند، دیگر نیاز نیست که در آزمون کنکور شرکت کنند چراکه نمره کنکورشان تاثیر ندارد.

وی یادآورشد: مقرر شده بدون توجه به نمره کنکور برای برخی از داوطلبانی که می خواهند به دانشگاه ورود پیدا می کنند، با احتساب سوابق تحصیلی فرایند پذیرش انجام شود. اجرای این روش از بهمن ماه آغاز می شود.

غلامی افزود: در سال ۹۸ نیز هم کنکور و هم روش بدون استفاده نمره کنکور اعمال خواهد شد لذا داوطلبان سال ۹۸ می توانند ثبت نام کرده و در رشته های پر متقاضی آزمون بدهند.

وی ادامه داد: داوطلبانی هم که قصد داشته باشند در رشته محل هایی که سازمان سنجش اعلام می کند، تحصیل کنند، می توانند در آزمون سراسری ثبت نام نکرده و فقط به سایت دانشگاه ها مراجعه کنند. سازمان سنجش آنها را راهنمایی خواهد کرد تا از این طریق جذب شوند.

وزیر علوم تاکید کرد: در واقع امسال بخشی از کسانی که نگران کنکور بوده، استرس و اضطراب برای آن دارند، می توانند در رشته خاصی که اعلام می شود شرکت کرده و اصلا استرس نداشته و در کنکور شرکت نکنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حذف کنکور یعنی خط بطلان کشیدن بر علم و دانش و تربیت فارغ التحصیلان دانشگاهی بیسواد و کم سواد

    • بدون نام

      ای بابا این طوری که بدتر استرس میگیرم که رشته ای که دوس داریم براساس سوابق تحصیلی قبول نشیم اون طوری حداقل درس میخوندیم دست خودمون بود . الان دیگه کلا همش از دست خودت خارجه . تازه امکان پارتی بازی و تقلب هم تو این روش خیلی زیاده . کنکور حداقل تقلبی نداشت و همه یکسان بودن

    • پشت کنکوری

      بیکار و علاف زیاد میشه که هیج دانشجو ها هم بیسواد

    • سلیمه.

      من نفهمیدم چی شد یعنی الان برا کنکور درس بخونیم یا نه؟

    • نیلا

      این یک فاجعست...!
      این به این معناست که ازاین به بعد هرکسی نمیتواند وارد رشته های پرتقاضا مثل پزشکی شود!یعنی شخص باید معدل ۲۰ داشته باشد تا بتواند پزشکی بخواند!واینجاست که خانواده های مرفه با مدرسه خصوصی،معلم خصوصی،وسایل رفاهی و...وارد میشوند و بسیاری از دانش اموزان که درکنار درس مشغول کار برای تامین هزینه تحصیل هستند نمیتوانند وارد رشته پزشکی شوند و اینجا انحصار ایجاد میشود.
      درگذشته از تمام رشته ها(ریاضی،انسانی،تجربی،هنر)میتوانستند وارد رشته پزشکی شوند اما اکنون این امکان وجود ندارد!
      باتوجه به نرخ بیکاری مخصوصا فارغ التحصیلان در نتیجه این قانون اوضاع را بدتر میکند!

    • بدون نام

      اگه کنکور حذف بشه پارتی بازی تو پذیرش دانشجو غوغا میکنه. چیزی که الان تو مصاحبه های دکتری میبینیم که من خودم قربانی این پارتی بازی اساتید هستم. مگر اینکه دانشگاه ها هیچ نقشی تو پذیرش دانشجو نداشته باشن و سنجش براساس مجموعه سوابق تحصیلی به صورت کاملا سیستمیک به دانش آموز نمره بده و براساس اولویت هاش مشخص کنه کجا قبول شده . ولی باز حذف کنکور اشتباهه چون هیچی مثل نتیجه کنکور دقیق نیست. به جای این کارا برن جلوی موسساتی که با سوءاستفاده از کنکور کلی پول به جیب میزنن و به بچه ها استرس میدن رو بگیرن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج