۸۱۹۳۱۲
۱۰ نظر
۱۵۲۳۸
۱۰ نظر
۱۵۲۳۸
پ

مافیا چه کسانی هستند؟

امکان ندارد چیزی از مافیا به‌گوش شما نخورده باشد، بدون شک تاکنون چندین فیلم، سریال یا کتاب نیز در خصوص مافیا خوانده‌اید. با این حساب منطقی به‌نظر می‌رسد اگر با خودتان فکر کنید چیز‌های زیادی از مافیا می‌دانید، اما جالب است بدانید چیزی که ما به‌عنوان مافیا می‌شناسیم با مافیای واقعی تفاوت‌های زیادی دارد و مافیا همچنان راز‌های نگفته زیادی دارد.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: امکان ندارد چیزی از مافیا به‌گوش شما نخورده باشد، بدون شک تاکنون چندین فیلم، سریال یا کتاب نیز در خصوص مافیا خوانده‌اید. با این حساب منطقی به‌نظر می‌رسد اگر با خودتان فکر کنید چیزهای زیادی از مافیا می‌دانید، اما جالب است بدانید چیزی که ما به‌عنوان مافیا می‌شناسیم با مافیای واقعی تفاوت‌های زیادی دارد و مافیا همچنان رازهای نگفته‌ زیادی دارد.

مافیا با مخفی‌کاری و رمز و راز ایجاد شده است و دوام خود را نیز مدیون همین اصول است، در نتیجه در ادامه قصد داریم رازهای ناگفته‌ زیادی را از مافیا با شما در میان بگذاریم که کمتر کسی از آنها خبر دارد.

ریشه‌های اصلی مافیا به جزیره سیسیل در جنوب ایتالیا باز می‌گردد

از قرار معلوم مافیایی که امروزه در تمام دنیا به عنوان یک پدیده ناشایست شناخته می‌شود، ابتدا در جزیره سیسیل واقع در جنوب باختری ایتالیا شکل گرفت. به لحاظ زمانی نیز مافیا ریشه‌ای قدیمی و کهن دارد و چیزی حدود یک قرن و نیم می‌شود که شاهد این پدیده هستیم. قدمت مافیا باعث شده تا در کشورهای مختلف ریشه‌ بدواند و ثبات بیشتری پیدا کند.

مافیا چه کسانی هستند؟

اگر فیلم‌های مافیایی را دیده باشید حتماً به‌خوبی در جریان هستید که مافیا تشکیلات بسیار سازمان‌دهی شده‌ای دارد، چنین نظم و دقتی برای یک تشکیلات قدیمی واقعاً جالب به نظر می‌رسد. جالب است بدانید تحقیقات دانشگاه ناتینگهام از ارتباط ریشه‌های مافیا و لیمو خبر می‌دهد!

در اواخر قرن هجدهم میلادی سیسیلی‌ها متوجه شدند، خاک این منطقه شرایط بسیار خوبی برای پرورش مرکبات دارد، در نتیجه بازار مرکبات در سیسیل بسیار داغ بود، همان‌طور که شما بهتر از ما می‌دانید ثروت و پول همیشه دردسرهای خاصی را نیز به‌ دنبال دارد.

دولت آن زمان تمهیدات مناسبی برای برای حفظ قانون در منطقه ایجاد نکرده بود، از طرف دیگر عده‌ای از زمین‌داران سیسیل به‌سرعت ثروتمند‌ شدند و کارگران را به بیگاری گرفتند. نبود قانون هرج و مرج زیادی را به‌دنبال داشت و اهالی سیسیل به فکر راه‌اندازی تشکیلات محافظتی شدند تا از مال و املاک خود مراقبت کنند. سیسیل در کنار اینکه بستر بسیار خوبی برای کاشت لیمو و سایر مرکبات بود، به‌عنوان بزرگترین جزیره در دریای مدیترانه، بهره‌‌های زیادی نیز از مجاورت با این دریا می‌برد و این امر نیز باعث افزایش ثروت مردم سیسیل شده بود.

این‌گونه بود که زمین‌داران، افرادی را اجیر کردند تا از مال و جان آنها محافظت کنند. این افراد که بعدها به عنوان گروه‌های مافیایی شناخته شدند راه و رسم خاص خود را برای حل مشکلات و ایجاد امنیت در جامعه در پیش می‌گرفتند. دانشگاه ناتینگهام تحقیقات زیادی در خصوص مافیا انجام داده است و در قسمتی از این تحقیقات به نام دن کالو ویزینی (Don Calo Vizzini)، برمی‌خوریم. وی در زمان جنگ‌جهانی دوم ریاست مافیای ویلالبا (Vilalba)، را بر عهده داشت، این رئیس‌ مافیا تعریف بسیار جالبی از این تشکل تبهکارانه مطرح کرده بود، وی مدعی بود در هر جامعه‌ای افرادی هستند که با مشکل روبرو می‌شوند و به‌دنبال شخص یا گروهی می‌گردند که این مشکل را حل کنند، در اغلب مردم به دولت و نیروهای امنیتی برای حل مشکلات خودشان پناه می‌برند، اما زمانی که از عهده چنین کاری برنیاید، پای گروه‌های مافیایی به میدان باز می‌شود.

ریشه واژه مافیا عربی است و هیچ ربطی به جرم و جنایت ندارد

امروز وقتی از مافیا صحبت می‌کنیم مخاطب، کاملاً متوجه منظور ما می‌شود و واژه مافیا کاملاً معنا و مفهوم این گروه تبهکارانه و افرادش را در ذهن تداعی می‌کند. اما همان‌طور که گفتیم مافیا حدود ۱۵۰ سال پیش ایجاد شد، در صورتی‌که به لحاظ زبان‌شناسی، واژه مافیا ریشه‌‌ای بسیار قدیمی‌تر دارد.

در بالا گفتیم اهالی سیسیل که دولت را در حفظ امنیت خود ناتوان می‌دیدند، به فکر راه‌اندازی تشکیلاتی افتادند که ما آن را با نام مافیا می‌شناسیم، در آن زمان واژه «مافیوسو» (Mafioso)، وِرد زبان اهالی سیسیل بود. این واژه به معنای افرادی بود که به دولت اعتماد نداشتند و از آنجایی که هدف مردم سیسیل از ایجاد مافیا با این واژه سازگار بود، پس از مدتی گروه‌هایی که برای حمایت مردم ایجاد شده بود را با نام مافیا خطاب می‌کردند.

البته واژه مافیوسو به سرعت به مافیا تغیر حالت نداد، وقتی که زمین‌داران گروه‌های امنیتی را برای حفاظت املاک خود استخدام کردند، این افراد از جانب مردم با نام مافی (Mafie) شناخته می‌شدند. این گروه‌ها رفته‌رفته بزرگ‌تر شدند و در سایر قسمت‌های ایتالیا نیز شاهد مافی‌ها بودیم، بزرگ شدن این مافی‌ها باعث شد تا مردم ایتالیا این گروه‌ها را با نام مافیا خطاب کنند. واژه مافیا از واژه‌ای عامیانه با ریشه‌ای ایتالیایی عربی گرفته شده است. جالب اینجاست که ریشه واژه مافیا به هیچ‌وجه با جرم و جنایت رابطه‌ای ندارد و به معنای مقابله با افراد زورگو و قدرتمند است.

واژه مافیا از جانب افراد مختلف دهان به دهان در میان مردم ایتالیا چرخید و در نهایت به واژه‌ای تبدیل شد که معنا و مفهوم مافیا را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند.

احتمال شکل‌گیری مافیا با الهام از انجمن‌های مخفی وجود دارد

اگر فیلم‌های مافیایی را دیده‌ باشید حتماً به خوبی در جریان هستید که این تشکیلات، ساختار بسیار قوی و منسجمی دارد و افراد با سلسه مراتب مختلف از بالا تا پایین در گروه‌های مافیایی قرار می‌گیرند. به این ترتیب ساده‌انگارانه است اگر فرض کنیم روستاییان ساده سیلیلی مافیا را ابداع کرده‌‌اند و به احتمال در سازمان‌دهی مافیا از انجمن‌های مخفی و قدیمی الهام‌ گرفته‌اند.

مافیا چه کسانی هستند؟

گفته می‌شود یک تشکیلات بسیار مخفی و قدیمی که از قاتلین حرفه‌ای تشکیل شده بود در یک قرن پیش وجود داشت، این سازمان از افراد مظلوم در برابر ظالمین جامعه حمایت می‌کرد و ساختار بسیار منظم و پیچیده‌ای داشت. با این حال احتمال اینکه شکل‌گیری مافیا از این سازمان پیچیده و مخوف الهام داشته باشد هیچ بعید نیست. در این زمینه می‌توان به انجمنی با نام بیتی پوآلی (Beaty Paoli) اشاره کرد.

این انجمن که نام آن هیچ معنا و مفهومی ندارد، یک تشکیلات مخفی در سیسیل بود که ریشه‌های آن به قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردند. این‌گونه که پیداست فرانچسکو ماریا امانوئل، یکی از اشرافیان ویلابلانکا (Villabianca)، این انجمن را با اهداف مذهبی برای سرکوب ظلم و جنایت طبقه اشراف راه‌اندازی کرد. افرادی که عضو این انجمن می‌شدند، آدم‌هایی جان‌برکف بودند و همه‌چیزشان را فدای این انجمن می‌کردند. از طرف دیگر این تشکل با‌نظم و دقت سازماندهی شده بود و سلسه‌مراتب قرار گرفتن افراد در این انجمن از سلسله‌مراتب دربار پادشاه آن زمان الهام گرفته شده بود.

این انجمن مخوف از افرادی که نیاز به کمک داشتند، حمایت می‌کرد و قاتلین را در اختیار این افراد قرار می‌داد تا مشکلات خود را با خصمانه‌ترین روش ممکن حل کنند. این انجمن تشکیلاتی بسیار مخفی و سری داشت و از زمان شکل‌گیری و وجود آن نیز چیزی حدود ۹ قرن می‌گذرد. در نتیجه اطلاعات زیادی از آن نداریم. اما به‌خوبی می‌دانیم که از یک مکان زیرزمینی هدایت می‌شد و اعضای آن از سردابی واقع در کلیسای پالرمو به این انجمن رفت و آمد داشتند. این سرداب در زمان جنگ‌جهانی دوم به‌عنوان پناهگاه استفاده شد و در حال حاضر هیچ سند یا مدرکی در خصوص این انجمن را نمی‌توان در این سرداب پیدا کرد اما باز هم از آنجایی که بیتی پوآلی، مؤسس این انجمن، باورهای مذهبی داشت، بعضی‌ها معتقد هستند میان مرام‌نامه‌های این انجمن قدیمی و مخفی با اصولی که مافیایی‌ها داشتند ارتباط‌هایی وجود دارد.

مافیا کمک زیادی به متفقین برای حفظ ایتالیا در جنگ‌جهانی دوم کردند

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند دشمنِ دشمن من، دوست من است، بزرگان مافیا به خوبی از حکمتی که این جمله دارد در جنگ جهانی دوم استفاده کردند. کشورهای مختلفی در این جنگ خانمان‌سوز گرفتار شدند و اتحادهای مختلفی را میان ملت‌ها شاهد بودیم اما هیچکدام از این اتحادها به‌اندازه اتحاد متفقین و گروه‌‌های مافیا در ایتالیا عجیب نبود. این اتحاد توانست مسیر جنگ جهانی دوم را تغییر دهد.

در میان سال‌های ۱۹۲۵ و ۱۹۲۹، بنیتو موسیلینی، کمر همت به نابودی کامل مافیا بسته بود و می‌خواست تمامی اعضای گروه‌های کوچک و بزرگ مافیا در قسمت‌های مختلف کشور را تا آخرین نفر از بین ببرد. در آن‌ سال‌ها موسیلینی تعداد زیادی از افراد دار و دسته مافیا را به زندان انداخت و توانست حضور مافیا در ایتالیا را کمرنگ کند. اما با شعله‌ور شدن ایتالیا در آتش جنگ، گوره‌های مافیایی فرصت انتقام از موسیلینی را بدست آوردند.

مافیا چه کسانی هستند؟

در آن زمان کشتی نورماندی که به‌عنوان بزرگترین و لوکس‌ترین کشتی در تمام دنیا شناخته می‌شد به قعر دریا فرستاده شد، متفقین، بر این باور بودند که نازی‌ها در غرق شدن این کشتی دست دارند، دلیل اصلی غرق شدن این کشتی هرگز مشخص نشد و افرادی که متفقین برای تحقیق در خصوص غرق شدن کشتی نورماندی به بنادر ایتالیا فرستاده بودند پاسخ خوبی از ایتالیا‌یی‌ها نگرفتند. این امر باعث شد تا متفقین به این فکر بیافتند که اتحاد ایتالیا و آلمان را باید از بین ببرند.، در نتیجه متفقین عملیات مهمی را با نام عملیات زیر دنیا (Underworld)، شروع کردند.

متفقین برای رسیدن به این هدف به سراغ فردی با نام مِیر لَنسکی (Meyer Lansky)، رفتند، از بخت خوش متفقین، لنسکی فردی را می‌شناخت که می‌توانست دست متفقین را در دست بزرگان مافیا بگذارد. این اتفاق صورت گرفت و متفقین مدتی بعد به لطف اعضای مافیا به راحتی و بدون سر و صدا توانست جزیره سیسیل را فتح کند. اعضای مافیا که دل خوشی از موسیلینی نداشتند با متفقین همکاری کامل برقرار کردند تا از این طریق انتقام سختی از موسیلینی بگیرند. مافیایی‌ها که به‌خوبی در جریان وضعیت ایتالیا بودند، اطلاعات مهمی را در اختیار متفقین قرار دادند و به لطف این اطلاعات ایتالیا از چنگ نازی‌ها خلاص شد.

مافیا مرام‌نامه خاص خودش را دارد

در سال ۲۰۰۷،‌ سالواتوره لو پیکولو، یکی از سران ارشد مافیا دستگیر شد، در طی دستگیری او، اسناد مهمی در اختیار پلیس قرار گرفت که ساختار و سلسله‌مراتب داخلی مافیا را توضیح می‌داد. در این اطلاعات، مرام‌نامه‌ای به چشم می‌خورد که ظاهراً تمامی اعضای مافیا باید به آن عمل کنند.

مفاد این مرام‌نامه در نوع خود جالب به نظر می‌رسد و در آن به اعضای مافیا گفته شده‌ است که افراد واسط که اعضای مافیا آنها را نمی‌شناسند، قبل از شروع همکاری حتماً باید به دار و دسته مافیا معرفی شوند.

مافیا چه کسانی هستند؟

در این مرام‌نامه گفته شده است که کسی از اعضای مافیا حق ندارد به همسر سایر اعضا نگاه چپ داشته باشد، نباید با پلیس‌ها رفت و آمد کند، نباید بیش از حد به باشگاه‌های شبانه و کلوب‌ها برود، تحت هر شرایطی باید همیشه در دسترس باشد، هرگز نباید بدقولی کند، باهمسرش باید رفتار خوبی داشته باشد، در هر شرایطی راست‌گو باشد، از سایر خانواده‌های مافیا پول قبول نکند و کسی که به هر نوعی با پلیس ارتباط دارد نباید وارد خانواده مافیا شود.

این مرام‌نامه مربوط به خانواده کوسا نوسترا (Cosa Nostra)، بود اما بدون شک سایر خانواده‌های مافیایی نیز چنین مرام‌نامه‌ای با شرط و شروط متفاوت دارند.

مافیای حاضر در منطقه کالابریا، شبکه‌ای زیرزمینی با تونل‌های زیادی در اختیار دارد

مدیریت و فرماندهی خانواده‌های مافیا کار ساده و راحتی نیست، به همین دلیل از قرار معلوم مافیای کالابریا (Calabria)، که منطقه‌ای در جنوب ایتالیا است، شبکه‌ای زیرزمینی با تونل‌های پیچ‌ در پیچ دارد که به مقر اصلی این گروه ختم می‌شود.

فرانچسکو پسکه (Francesco Pesce)، مدت‌های زیادی بود که به‌عنوان رئیس خانواده مافیایی ایندرانگتا (Ndrangheta)، شناخته می‌شد تا اینکه در سال ۲۰۱۱ پلیس ایتالیا موفق شد این گنگستر خطرناک را دستگیر کند. خانواده ایندرانگتا ید طولایی در توزیع موادمخدر در ایتالیا دارد و پول کلانی از این راه به جیب زده است. مامورین پلیس فرانچسکو پسکه را در یک مخفیگاه زیرزمینی که در یک فضای مخروبه قرار داشت پیدا کردند. این مخفیگاه ورودی بسیار تنگ و کوچکی داشت و در مخفیگاه با خوراک مرغ‌‌ها به‌خوبی استتار شده بود. البته وقتی مامورین داخل این مخفیگاه تنگ و تاریک شدند، اوضاع فرق کرد و این رئیس مافیا، در زیر زمین برای خودش تجهیزات کاملی را فراهم کرده بود، سیستم تهویه‌هوا در کنار نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مختلفی در این مخفیگاه قرار داشت و کاملاً مشخص بود که فرانچسکو از حضور در مخفیگاهش حسابی لذت برده است.

مافیا چه کسانی هستند؟

جالب اینجاست حتی زمانی که پلیس مخفیگاه این رئیس مافیا را پیدا کرده بود باز هم فرانچسکو پسکه تسلیم پلیس نشد و اجازه نداد مامورین به مخفیگاه او نفوذ کنند، اینجا بود که پلیس با بولدوزر شروع به خراب کردن امارت زیرزمینی او کرد تا در نهایت فرانچسکو پسکه از ترس اینکه زنده‌به‌گور شود، خودش را تسیلم کرد. پیدا شدن مخفیگاه زیرزمینی این رئیس مافیا باعث شد تا پلیس به این فکر بیافتد که بدون شک مخفیگاه‌های زیادی در زیرزمین وجود دارد.

ماجرای مخفیگاه‌های زیرزمینی اعضای مافیا به همین‌جا ختم نشد و در سال ۲۰۱۳ نیز بی.‌بی‌.‌سی گزارش جامعی را از قسمتی از تونل‌های زیرزمینی مافیا منتشر کرد، این مخفیگاه‌ها به لحاظ رفاهی کاملاً مجهز هستند و روسای مافیا به‌راحتی می‌توانند چندین ماه در مخفیگاه‌های خود بدور از چشم پلیس باقی بمانند.

عضو شدن در مافیا مراسم خاصی دارد

ماریزیو آوولا (Maurizio Avola)‌،‌یکی از بزرگان مافیا در سال ۱۹۹۴ خودش را تسلیم پلیس کرد و اطلاعات زیادی در اختیار مامورین قرار داد. از قرار معلوم به دلیل تصفیه‌ حساب‌های داخلی، سایر بزرگان مافیا، قصد جان وی را کرده بودند و او هم برای حفظ جانش به پلیس پناه برد و در قبال ارائه اطلاعات، امنیت جانی گرفت.

در میان اطلاعات زیادی که ماریزیو در اختیار پلیس قرار داد، ماجرای مراسم عضوگیری مافیا جالب به نظر می‌رسد، ماریزیو آوولا مدع شد در سال ۱۹۸۳ عضویت او در خانواده مافیا با برگزاری مراسمی خاص در نقطه‌ای دور افتاده انجام شده است. در این مراسم که پدرخوانده آوولا نیز حضور داشت، انگشت ماریزیو با سوزن خراش داده می‌شود و در حین ادا کردن سوگند، قطره‌های خون او که روی صورت یک قدیس ریخته بود می‌سوزد.

از قرار معلوم این سنت در میان مافیا به عنوان یک رسم جدید شناخته می‌شود و بیشتر در قسمت کوسا نوسترا در میان خانواده‌های مافیایی شاهد انجام آن‌ هستیم. رسم عضو شدن در مافیا در این منطقه با نام لاپونچیتا شناخته می‌شود و فردی که قرار است عضو مافیا شود در حین اینکه خون انگشتش روی تصویر قدیس می‌ریزد باید بگوید «شایسته‌ باد خون من مانند تصویر این قدیس در آتش بسوزد اگر خیانت کنم.» کاملاً مشخص است چنین مراسمی ریشه‌ای عمیق در فرهنگ ایتالیا دارد و گفته می‌شود در گذشته انجمنی با نام جیرگنتی (Girgenti) در ایتالیا وجود داشت که مراسمی شبیه به مراسم مافیا را برای اعضای جدید ترتیب می‌دادند.

زنها در مافیا هر روز قدرتمندتر می‌شوند

داستان‌ها و فیلم‌های مافیایی از قدرت مردان تبهکار این گروه حکایت دارد و در بیشتر این فیلم‌ها شاهد حضور زنهایی هستیم که خانه‌داری می‌کنند و بچه‌های تبهکاران مافیایی را نگه‌ می‌دارند اما از قرار معلوم، زنها حضور پررنگ‌تری در مافیا پیدا کرده‌اند. قتل نونزیا دیماچیو (Nunzia D'macio)، به‌عنوان یکی از اعضای مافیا در سال ۲۰۱۵ رازهای زیادی از زنان قدرمند مافیا را فاش کرد. وی در حالی که کالسکه بچه‌اش را در خیابان همراه داشت به رگبار گلوله بسته شد و در دم جان داد.

مافیا چه کسانی هستند؟

برادران دیماچیو خانواده مافیایی بزرگی را اداره می‌کردند، اما پلیس تمام برادرها را دستگیر کرد و نونیزا دیماچیو توانست جای برادرها را در خانواده بگیرد و رئیس این فامیل مافیایی شود. از قرار معلوم نونزیا تنها زن قدرتمند مافیایی نیست و مقامات پلیس بر این باور هستند که روز‌ به روز زنان بیشتری در مافیا جایگزین مردها می‌شوند. حتی در خانواده‌های بسیار بزرگی مانند کوسا نوسترا نیز شاهد حضور زنان در رتبه‌های بالای فامیلی هستیم. گفته می‌شود حضور زنان در مافیا از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۵ به میزان ده برابر افزایش پیدا کرده است.

از قرار معلوم زنهای مافیایی نسبت به مردها خشونت بسیار بیشتری دارند و به همین دلیل در مدت کم، شهرت خوبی برای خودشان دست و پا کرده‌اند. حضور فعال زنها در مافیا به اواسط دهه ۹۰ میلادی باز می‌گردد، در آن زمان زنان زیباروی زیادی را شاهد بودیم که به لطف زیبایی رخسار و قساوت قبلی که داشتند لقب‌های عجیبی نیز از جانب مردم دریافت کردند. در این زمینه می‌توان به سلسته (Celeste)، چشمان یخی، یا لا پیکولتا (La Piccoletta)، دختر کوچک، اشاره کرد.

این امر باعث شد تا پس از دستگیری سران مافیا، شاهد جایگزینی آنها با زنهایی قدرتمند باشیم. این زنها لباس‌هایی مشکی و قرمز می‌پوشند تا خون‌هایی که ریخته‌اند و خواهند ریخت را در ذهن قربانی‌های خود تداعی کنند.

مافیا شیوه‌های درآمدزایی خاص خودش را دارد

در ابتدا گفتیم که مافیا با هدف حفظ و حمایت مردم تشکیل شد و بابت این کار از مردم پول می‌گرفت اما از آن زمان مدت زیادی گذشته و این روزها دیگر کسی برای حفظ امنیت به مافیا پول نمی‌دهد. افزایش فشار پلیس و همچنین تغییر شرایط زندگی در آستانه قرن بیست و یکم میلادی باعث شد تا مافیا شیوه‌های مختلفی را برای درآمدزایی پیش‌رو بگیرد. در نتیجه شاهد کاهش سودهای ناشی از فروش و توزیع مواد مخدر، قمار و سایر روش‌های سنتی بودیم که مافیا از آن‌ها در گذشته درآمد داشت. این موارد باعث شد تا رد پای کثیف مافیا را در دیگر قسمت‌های صنعت ایتالیا شاهد باشیم.

در همین زمینه پلیس ایتالیا در سال ۲۰۱۵ پرونده‌ای جالب از روش‌های درآمدزایی مافیا را منتشر کرد. در این پرونده یکی از خانواده‌های مافیایی مقدار زیادی لباس‌ و پوشاک که اهالی شهر به خیریه‌ها داده بودند را به خارج از کشور فرستادند تا در بازارهای اروپایی و آفریقایی این لباس‌ها به فروش برود. در سال ۲۰۱۷ نیز شاهد پرونده جالب دیگری از روش‌های درآمدزایی مافیا بودیم. در آن زمان پلیس رسانه‌ها را در جریان کشف جدید خود قرار داد که در این پرونده یکی از خانواده‌های مافیایی روغن زیتون تقلبی را به خارج کشور ارسال می‌کرد.

در این عملیات گروه‌های مافیایی، روغن تفاله زیتون که قیمتی ارزان داشت را با ترکیبات دیگر مخلوط می‌کردند و محصول بدست آمده را به‌عنوان روغن زیتون اصلی و با کیفیت می‌فروختند. مافیا بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید برای صنعت کشاورزی ایتالیا دردسر درست می‌کند و گفته می‌شود خانواده‌های مختلف مافیایی، تنها در سال ۲۰۱۵ چیزی حدود ۱۷ میلیارد دلار سود ناسالم از این صنعت بدست آو‌رده‌اند.

صنعت بیمه و درمان ایتالیا نیز تحت تأثیر مافیا قرار دارد و این روزها به یکی از منابع اصلی درآمد مافیا تبدیل شده، در سال ۲۰۱۳ یکی از خانواده‌های مافیایی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد سالانه صدها تصادف مختلف را صحنه‌سازی می‌کند تا بابت این تصادف‌ها از بیمه پول بگیرد. کسب درآمد مافیا با کلاه‌برداری‌های بیمه‌ای در زمینه درمان نیز رو به افزایش است و گفته می‌شود بعضی از اعضای مافیا که تخصص خوبی در این کار دارند در عرض یک روز می‌توانند چیزی حدود ۲۵ هزار دلار سر اداره بیمه کلاه بگذارند.

مافیا در مبارزه علیه داعش نقش داشت

در بالا برای شما از نقش مؤثر مافیا در جنگ‌جهانی دوم و تعیین سرنوشت ایتالیا گفتیم، اما از قرار معلوم مافیا در سایر برهه‌های زمانی نیز جانب‌گیری‌های سیاسی و بین‌المللی را داشته است. در این زمینه می‌توان به سخنان جیوانی گامبینو (Giovanni Gambino)، اشاره کرد، وی در سال ۲۰۱۵ پس از اینکه خبر حمله تروریستی داعش به پاریس در رسانه‌ها منتشر شد، خطاب به داعش گفت که از نیویورک دوری کنند.

مافیا چه کسانی هستند؟

جیوانی گامبینو، پسر جان گامبینو یکی از روسای سابق مافیا است و نفوذ خوبی در اداره‌کردن مافیا دارد. در جایی دیگر نیز از زبان وی، نقل قول شده که دوستان و خانواده‌های ایتالیایی را در مقابل تمامی گروه‌های تندرو و به‌خصوص داعش حفظ خواهند کرد. جیوانی گامبینو در جای دیگری گفت مافیا ممکن است شهرت خوبی در میان مردم نداشته باشد اما همان‌گونه که در دنیای واقعی آدم‌های خوب و بد وجود دارد، مافیا نیز در قسمت‌هایی کارهای بسیار خوبی برای مردم انجام داده و در طول تاریخ بعضی مواقع نیز شاهد زیاده‌روی‌های مافیا و آزار مردم بوده‌ایم. به گفته این رئیس ارشد مافیا، افزایش تروریسم جهانی فرصت خوبی است تا یک بار دیگر مردم روی خوب و مثبت مافیا را ببینند.

در پایان پیشنهاد ‌میکنیم اگر شما هم راز و رمزهای دیگری از مافیا را سراغ دارید که ما به آنها اشاره نکردیم، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این موارد قرار دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درباره مافیای روسیه مطلب بزارید اون خیلی جالبتره

    • آزاده حبیب وند

      تمام اسامی رو که تحت عنوان افراد واقعی مافیا نوشتین رو سرچ کردم، ولی هیچیییییی، مطلقا هیچی پیدا نکردم
      داستان چیه؟

    • بدون نام

      دلم تنگ شده واسه مافیا بازی کردن تو خوابگاه

    • نسرین فاخرنیا

      آیا در کشور ما هم مافیا وجود دارد تا کسانی که حقشون پایمال شده مراجعه کنند وانتقام بگیرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله وجود دارد.
        مافياي شكر - مافياي كاغذ - مافياي پوشك - مافياي گوشت - هر چيزي كه تو اين مملكت وجود داره ميتوني براش يه مافيا پيدا كني.

    • صبا

      خیلی خوب بود. به اطلاعاتم اضافه کرد.
      کاش تو ایران هم مافیای خوب داشتیم. خودم عضوش میشدم

    • بدون نام

      بس مشخص شد که مملکت ما هم گروهایی ازمافیادارد

    • محمد

      مافیا توی ایران یعنی برادرای لاریجانی یعنی خانواده ی هاشمی یعنی دار و دسته ی لیبرال اصلاحات و تمامی غربگراها و منافق ها و صهیونیست های لیبرال داخلی که دارن با تمام توان و قدرت به کشور ضربه میزنن. کاش انقدر آزادی بیان بود که بشه مردم رو آگاه کنیم و در مورد این افراد حقیقت رو بگیم و رسواشون کنیم.

      پاسخ ها

      • علی

        احسنت!! مافیا و مافیاهای کشور ما همین ها هستن!

    • بدون نام

      ما ایرانیها استاد مافیا هستیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج