جاباما
۸۱۹۴۸۰
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

فعلا بی‌خیال جاده چالوس شوید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از آماده‌باش اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی، خدماتی و اجرایی برای پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از ورود سامانه سرد بارشی به استان خبر داد.

ایسنا نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از آماده‌باش اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی، خدماتی و اجرایی برای پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از ورود سامانه سرد بارشی به استان خبر داد.

مهدی مهرور گفت: با توجه به اخطاریه هواشناسی استان، مبنی بر ورود سامانه بارشی سرد به تدریج از عصر و شب امروز یکشنبه تا شب دوشنبه به منطقه البرز مرکزی، ضرورت دارد که فرمانداران، بخشداران، شهرداران و اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان و شهرستان در آماده باش کامل باشند.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در این مدت در استان آسمانی نیمه ابری به تدریج ابری و مه آلود، کاهش دما، رگبار باران و بعضی ساعات به صورت بارش برف در مناطق شهری و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی شاهد بارش برف باشیم.

مهرور افزود: اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی خود را حفظ کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و اطلاع‌رسانی مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها ضرورت دارد.

وی بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید کرد.

مهرور بر لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری تاکید کرد و گفت: شهروندان از سفرهای غیرضروری در جاده‌های کوهستانی همچون جاده چالوس و دامنه‌های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی خودداری کنند.

وی بر پیش بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردم تاکید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما کلا بی خیالیم ، ولی انصافا این جاده رو مثل بقیه چیزا ، سند شو به اسم خودتون نزنید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج