جاباما
۸۱۹۵۴۷
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

سانسور معترضان فرانسوی در رسانه‌های فرانسه

معترضان فرانسوی با گلایه از پوشش رسانه‌ای اعتراضات در این کشور، می‌گویند رسانه‌ها گستره اعتراضات را سانسور کرده و تلاش می‌کنند تصویری خشن از معترضان ترسیم کنند.

خبرگزاری فارس: به دنبال هفته‌ها اعتراضات مردمی در فرانسه که در آن‌ها شعارهایی در مخالفت با دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه سر داده شده، در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها شماری از معترضین را به زد و خورد با خبرنگاران متهم کرده‌اند.

به نوشته شماره یکشنبه وبگاه «لوکال» در حالی که برخی برخوردهای نادرست نیز از سوی «جلیقه زردها» در جریان تظاهرات در فرانسه مشاهده شد، اما معترضان معتقدند سانسورهای زیادی از سوی رسانه‌ها در این زمینه صورت گرفته و آن‌ها در گفت‌وگوهایی دلیل نفرت و بی اعتمادی به رسانه‌های این کشور را توضیح دادند.

«مایکل بونجو» یک معترض ۴۳ ساله فرانسوی در این زمینه می‌گوید رسانه‌ها از سوی دولت سانسور می‌شوند.

وی در توضیح گفت: «گمان می‌کنم رسانه‌ها چندان با جلیقه زردها عادلانه برخورد نمی‌کنند. آن‌ها به واقع بر ناآرامی‌ها از سوی ما که البته تصدیق می‌کنم موردی خوبی نیست- تمرکز کرده‌اند. مطمئن نیستم که تقصیر آن‌هاست، شاید توسط ماکرون سانسور شده باشند، اما قطعا به گزارش‌هایی که در مطبوعات می‌بینم، اعتمادی ندارم.»

«لاتیتیا دیات» دیگر معترض فرانسوی نیز گفته به گزارش‌هایی که شاهدش بوده، اعتمادی ندارد. این کارگر ۳۸ ساله شاغل در کارخانه گفت خشونت جناح جلیقه زردها ناشی از سرخوردگی از عملکرد پلیس بوده است.

وی توضیح داد: «من در چند تظاهرات در پاریس حضور داشتم و شاهد این بودم نیروهای پلیس، مردمی که هیچ اقدام اشتباهی انجام نداده بودند را چندین بار کتک زدند.

در حالی‌که پلیس بعضی وقت‌ها به سر معترضان ضربه می‌زد و زخم‌های وحشتناک و افراد غرق در خون را دیدیم، آنگاه شما اخباری را شاهدید که در آن جلیقه زردها سعی در حمله به پلیس دارند که به نظر من تنها یک بار و آن هم هنگام یورش پلیس به سوی آن‌ها رخ داد.»

این شهروند متعرض فرانسوی افزود که حتی به آمار و ارقام ارائه شده در اخبار رسانه‌ها نیز اعتمادی ندارد، زیرا بر این باور است که جمعیت جلیقه زردها بسیار بیش از ارقام رسانه‌هاست.

بر اساس این گزارش، معترضان همچنین عنوان می‌کنند که پوشش رسانه‌ای در این رویداد یک طرفه و جانبدارانه است و تنها برخوردهای فیزیکی گزارش می‌شود. برخی دیگر از شهروندان فرانسوی نیز اشاره کردند که از طریق «فیسبوک» اطلاعات واقعی تظاهرات مردمی را به اشتراک گذاشتند.

«میشل اولر» شهروند ۷۰ ساله فرانسوی با بیان «ناامیدی به رسانه‌ها » گفت که به نظر رسانه‌ها تلاش دارند جلیقه زردها را «افرادی بد» جلوه دهند تا مردم از آن‌ها بترسند.

«دومنیک مارتین» ۶۰ ساله و از حاضران ثابت در تظاهرات روز‌های شنبه از ماه نوامبر (آذر) به این سو گفت: «رسانه‌ها در فرانسه فاسدند و جز دروغ چیز دیگری نمی‌گویند، زیرا حامی پلیس هستند.»

اعتراض‌های مردمی در فرانسه تحت عنوان جلیقه ‌زردها که از دو ماه پیش شروع شده، با وجود عقب‌نشینی رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی بنزین، همچنان ادامه دارد. در جریان این اعتراضات تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نفر بازداشت و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس با معترضان حکایت دارد. در برخی از این ویدئوها مشخص است که پلیس مستقیما افراد را هدف گلوله پلاستیکی قرار می‌دهد یا شمار زیادی از مأموران به صورت دسته‌جمعی افراد را کتک می‌زنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخ رسانه میلی ما بدتر از اونهاست دیگ به دیگ میگه روت سیاه

      پاسخ ها

      • سعی بکنیم‌گوسفند نباشیم!!

        دقیقا ..دوست من..والا شرم و حیا هم خوب چیزیه ..بزارن یکی از سانسور حرف بزنه که خودش پدر پیر سانسور نیست

    • بدون نام

      نه شماها همه چی رو نشون میدین

    • محمد

      فقط روحانی فقط آزادی

      پاسخ ها

      • سعی بکنیم‌گوسفند نباشیم!!

        فقط پلاستیک رو مغزتو باز کن کمی هوا بخوره سیاه میکنه ..بیچاره

    • بدون نام

      خودایران نشان نمیداد

    • بدون نام

      دیگ به دیگ میگه روت سیاه

    • بدون نام

      تازه مثل ایران شده

    • آدولف هیتلر

      سانسور همه جا هست همین برترینها چقدر سانسور میکنه

    • سعی بکنیم‌گوسفند نباشیم!!

      خواهشا شما در مورد سانسور نظر ندید ..که به کرگدن هم از پوست کلفتی گفتید زکی!!!ببین کیا میگن اونها معترضان رو سانسور کردن..نزدیک دوماه کار گرهای بینوای خوزستانی گلوی خودشونو پاره کردن برای مزدشون که حق مسلمشونه ..تمام صدا وسیمای میلی و روزنامه هاتون یک کلام صدای بیچارگان رو انعکاس ندادین ...رو که نیست سنگ پای قزوینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج