۸۱۹۶۹۲
۲۶ نظر
۵۰۰۹
۲۶ نظر
۵۰۰۹
پ

چرا ناگهان مرغ گران شد؟

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی گفت: نوسان بازار بستگی به عرضه و تقاضا دارد بنابراین کاهش عرضه از سوی مرغداران سبب نوسانات قیمت مرغ شده است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی گفت: نوسان بازار بستگی به عرضه و تقاضا دارد بنابراین کاهش عرضه از سوی مرغداران سبب نوسانات قیمت مرغ شده است.

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی درباره علل نوسانات بازار گوشت مرغ گفت: افزایش قیمت ها از مبدا صورت می گیرد.

وی افزود: گرانی و افزایش قیمت مرغ، به دلیل افزایش قیمت مرغ زنده است.

یوسف خانی گفت: افزایش قیمت نهاده ها علت افزایش قیمت مرغ است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی در پاسخ به سوالی درباره علل نوسانات قیمت مرغ گفت: بازار را عرضه و تقاضا تعیین می کند.در هفته گذشته عرضه زیاد بود اما از پنج شنبه شاهد کاهش عرضه بودیم و این کاهش موجب افزایش ۸۰۰ تومانی قیمت مرغ شد.

یوسف خانی افزود: به دنبال راه کاری هستیم تا نوسانات بازار را کنترل کنیم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی گفت: همکاری جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران می تواند روند جوجه ریزی و تولید را کنترل کند تا اینگونه شاهد عرضه زیاد یا کم مرغ در بازار نباشیم.

برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی هم گفت: امروز یکشنبه ۲۳ دی ماه ۹۷ قیمت مرغ در پایتخت حدود ۱۴ هزار تومان تا ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان بود.

او افزود: مصرف ماهیانه گوشت مرغ در کشور حدود ۱۸۰ هزار تن است و روزانه حدود ۵۶۰۰ تا ۵۸۰۰ تن مصرف گوشت مرغ در کشور داریم. گاهی به دلایل مختلف با کمبودهای مقطعی روبرو می شویم که نوسانات در قیمت را می بینیم.

او درباره علل نوسانات قیمت گوشت مرغ گفت: نکته اصلی این است که تولید کننده در کشور خیلی مورد حمایت جدی نیست مخصوصا کسی که در بخش کشاورزی در حال تولید است. در بخش کشاروزی مخصوصا صنعت طیور گوشتی ریسک های زیادی مثل بیماری های نوپدید، بازپدید و تلفات وجود دارد که در کشور ما این تلفات معادل ۲ برابر استانداردهای دنیاست. تلفات نیز موجب کمبود مقطعی می شود که افزایش قیمت را در پی دارد.

به گفته وی، یکی از عوامل اصلی بالارفتن قیمت نهاده هاست که ذرت اکنون ۱۲۰ درصد و سویا بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش قیمت داشته است که این افزایش قیمت تاثیر مستقیم بر افزایش قیمت فروش مرغ دارد.

عضو هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: سیاست های دولت در اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی درست بوده است ولی به درستی اجرا نشده است. با این ارز وقتی کنجاله های سویا وارد کشور می شود برای سویا ۱۹۰۰ تا ۱۹۵۰ تومان تمام می شود با اضافه کردن هزینه های حمل و ترخیص سویا ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان ولی هرکیلو سویا حدود ۳۰۰۰ تومان به دست تولید کننده می رسد. ذرت نیز با همین ارز ۸۵۰ تا ۹۰۰ تومان تمام میشود که با هزینه های حمل و نقل ۱۱۰۰ تومان باید باشد که وقتی به دست تولید کننده می رسد ۱۷۰۰ تومان می شود. ریزمغذی ها و واکسن ها نیز افزایش یافته است.

او افزود: اکنون قیمت یک کیلومرغ زنده درب واحدهای مرغداری حدود ۹ هزار تومان تا ۹۲۰۰ تومان است که بعد از تبدیل شدن به لاشه به ۱۳ هزار تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان می رسد.

چهارآیین گفت: کارگروه تنظیم بازار تصمیماتی را ارائه کرده است. تولید کننده باید مورد حمایت جدی قرار گیرد تا استمرار تولید داشته باشد. دلگرمی تولیدکننده زمانی است که نهاده های تولید همیشه در اخیتارش باشد و قیمت ها نیز مناسب باشد. خروج تولید کننده ها از چرخه تولید سبب کاهش عرضه می شود. برخی تولید کننده ها به دلیل سیاست های قیمت دستوری از مدار تولید خارج می شوند و کمبود عرضه سبب می شود قیمت ها با قیمت کارشناسی تفاوت داشته باشد.

او قیمت منطقی فروش گوشت مرغ برای رسیدن به دست مصرف کننده را ۱۳ هزار تومان اعلام کرد.

عضو هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت : نهادهای نظارتی مثل سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده در تنظیم قیمت نهاده ها نظارت کافی ندارد.

او گفت: مرغ های ۳۵ روزه به طور متوسط روزانه ۱۸۵ گرم غذا می شوند و در فاصله کمتر از ۱۰ روز هر مرغ ۱۸۵۰ گرم نهاده خورده تا یک کیلوگرم گوشت تولید کند بنابراین باید گفت: افزایش قیمت های نهاده ها نیز روزانه است.

محمد علی اسفننایی معاون سازمان تعزیرات حکومتی هم گفت: در برنامه قبلی هم اعلام شد که قیمت تمام شده برای مرغداران و تولید کنندگان ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است ولی امروز مرغداران و تولید کنندگان قیمت را ۱۳ هزار تومان اعلام می کند که این نوسانات باید مورد توجه تولید کننده قرار گیرد پس نباید به همان سرعت قیمت را افزایش دهند و انصاف نیز باید رعایت شود.

او گفت: تمام فاکتورها در تعیین قیمت محصول در سازمان حمایت کارشناسی می شود و در سازمان تعزیرات بررسی می شود و در حال حاضر نیز قیمت همان ۱۰ هزار تومان است و با گرانفروشی ها برخورد می شود.

او گفت: چند روز گذشته قیمت گوشت مرغ تا ۱۲ هزار تومان کاهش یافته بود اما امروز دوباره قیمت به بالای ۱۳ هزار تومان رسیده است. آنچه مبناست و قیمت کارشناسی شده ۹۸۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است ولی تغییر تا سقف ۱۴ هزار تومان قابل قبول نیست و برخورد خواهد شد.

اسفنانی درباره تخلیه بار و مشکلات افزایش قیمت نهاده ها برای مرغداران گفت: دموراج خسارتی است که به هردلیلی متوجه دارنده بار می شود بنابراین نباید خسارت متوجه مصرف کننده شود. اگر قصوری هم اتفاق افتاده نباید جور آن را مصرف کننده بکشد و این توجیه قابل قبولی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازبی عرضگی دولت تدبیر امیداست گرانی مرغ؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • S@S@S@S@

        تا روحانی هست اصلا تعجب نکن چون نه تعزیراتی داریم نه برنامه ریزی داریم اصلا معلوم نیست کی به کیه دقیقا قانون جنگل است هر کس زورش بیشتر باشد پیروز است.

      • بدون نام

        بله اقای روحانی دیگر کار به رای مردم ندارد وهی نقشی بر روی کنترل قیمت ها ندارد در واقع کنترل کشور از دست رفته می دانم و کلیه سرانجام پی جیب پر کردن و در رفتن می باشند

      • بدون نام

        حتی افریقا هم قبولتان تدارد

    • یاسین

      ما به این گرانی ها عادت کردیم.....یعنی به این مملکت دَرو پیت و مسخره عادت کردیم...وقتی عرضه ندارین یک قیمت مرغ رو کنترل کنین خدا بس اره به حال ما که مملکت رو دادیم دست شما...به خدا از دست شما آخرش باید برگ درختان رو بخوریم...خدا لعنتتان کنه....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجبورشون میکنیم برگ درخت بخورند

    • بدون نام

      این رئیس بی کفایت وعوض کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه با کفایت نام ببر بزاریم جاش

    • بدون نام

      برا اینکه قرار نیست ارزون بشه.دولت ورشکسته س.فاتحه برا ملت

    • بدون نام

      بقیه چیزا چراگرون شد

    • بدون نام

      چون مسولان دنبال دله دزدی هستند و به فکر این چیزا نمیتونن باشن

    • مهدی

      خیلی طول کشید تا کمک به افراد کم درآمد با سود بالا به دولت عودت داده شود.
      اکثر مردم منبع درآمد دولت برای چپاول آتی هستند.
      منابع کشور که قبلا واگذاری شده.

    • بدون نام

      ایناواقعا یک سری دزداند که به خون را کردن تو
      شیشه ومی مکند همیشه امیدمان به خدا بوده وهست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما که خیلی وقته گردن مرغ می‌خریم اونم کیلویی پنج هزار

    • بدون نام

      علی برکت اله

    • بدون نام

      باسلام، ای مسوولان عزیز چرا جلوی این گرانی رانمیگیرید؟چرا هر کس هرچه دلش خواست قیمتها رو افزایش میدهد؟بخدا اکثر مردم وبچه هاشون سؤتغذیه گرفته اند،نه کسی میتونه به مهمانی بره ونه میهمان دعوت کنه،چرا صله رحم ها ازبین رفته؟گوشت گاو و گوسفندکه نمیشه خرید،اخه این مرغ ۷تا۸هزارتومنی را ما ۱۴ تا ۱۵هزار تومن بخریم؟رحم و عدالت کجا رفته؟چرا بعضیها خدا وقیامت را ازیاد برده اند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگر دولت با کفایت داریم ویا داشتیم ویا خواهیم داشت خدا لعنتخ کند دولت ۸ و۹راکه ماهر چه میکشیم از انهاست

    • ir.

      شرم میکنم که تو ایران زندگی میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب باید بری فنلاند ویا قله هیمالایا

    • بدون نام

      ای خدا اینا چرا اینقد پست فطرت شدن دارن گرونی را توجیه میکنن چاره فقط مردم متحد شن فروشگاهها و مغازه هایی که مرغ میفروشن و مسوولانو اتیش بزنن

    • بدون نام

      دولت بی کفایت نمیتونه مملکتو کنترل کنه..اونوقت با این شرایط شدید بحرانی اقتصادی از وضعیت تعطیلی دولت امریکا انتقاد میکنن

    • بدون نام

      بعلت بی تدبیری دولت اصلاحطلب مرغ گران شد!؛؛::؛!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم برادر من دلار نیست.دولت پول نداره.فاتحه

    • بدون نام

      چراکسی بفکرما مردم فقیرنیست همه اجناس گران شده نان هم گران کردن

    • بدون نام

      مملکت بیسر و ته روحانی دقل باز که نمیتونه اوضاع نابسا مان تغییر بده

    • شرق

      خب باید گران باشد چون مرغ ۹۰% وابسته به خارج است یک کار پا در هوا چرا که پرورش مرغ را از روستائیان گرفتند ودادند به افراد ی که نباید بدهند که همیشه در فکر سود وجمع آوری پول باشند کاری که مورد پسند دشمن است و و و و

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج