۸۱۹۸۰۰
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

پمپئو: برای آزادی «مایکل وایت» تلاش می‌کنیم

وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد که شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران به‌طور غیرقانونی زندانی شده‌اند و واشنگتن برای بازگرداندن آنها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد. وی گفت: «دولت فعلی آمریکا با افتخار هرکاری از دستش برآمده برای آزادی شهروندان آمریکایی در سرتاسر جهان انجام داده است. در مورد پرونده خاص مایکل وایت، جزئیاتی نمی‌توانم بازگو کنم چرا که یک امر کنسولی در حال جریان است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد که شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران به‌طور غیرقانونی زندانی شده‌اند و واشنگتن برای بازگرداندن آنها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس نیوز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس جمهور ترامپ با خروج از سوریه چگونه می‌خواهد ایران را از سوریه بیرون کند، مدعی شد که ماموریت آمریکا در خاورمیانه، از جمله شکست داعش و مقابله با ایران هنوز تمام نشده است.

وی ادامه داد: آمریکا می‌تواند از نقاط زیادی در دنیا قدرت نظامی‌اش را نشان دهد. نبود تنها دو هزار سرباز در سوریه به هیچ وجه ظرفیت آمریکا و نیروهای مسلح ما برای نمایش قدرت آمریکا در راستای رسیدن به اهدافمان را کاهش نمی‌دهد. ما از حضور نظامی قدرتمند خود هرجا باشد استفاده خواهیم کرد. چه در سوریه باشد و چه در صورت نیاز، ایران.

پمپئو در پاسخ به این سوال که دولت ترامپ از زمان شروع کار خود سیاستی سخت‌گیرانه درقبال ایران اتخاذ کرده است اما هنوز جمهوری اسلامی دست به بازداشت شهروندان آمریکایی از جمله مایکل وایت می‌زند، گفت: «دولت فعلی آمریکا با افتخار هرکاری از دستش برآمده برای آزادی شهروندان آمریکایی در سرتاسر جهان انجام داده است. در مورد پرونده خاص مایکل وایت، جزئیاتی نمی‌توانم بازگو کنم چرا که یک امر کنسولی در حال جریان است.

وزیر امورخارجه آمریکا افزود: به مردم آمریکا این اطمینان را می‌دهم که تامین امنیت و سلامت شهروندان‌مان در سرتاسر جهان، از اولویت‌های اصلی ما است و هرکاری از دستمان بربیاید برای آزادی‌ آن‌ها انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که می‌گوئیم برجام یک ایده وحشتناک بود. هنوز آمریکایی‌های زیادی در ایران زندانی هستند. افرادی در ایران وجود دارند که از خطرناک‌ترین و بدترین تروریست‌های جهان هستند. آنها کم‌ترین احترام را به حقوق بشر در جهان دارند و به همین دلیل است که دولت فعلی آمریکا راهی سخت‌گیرانه علیه این کشور اتخاذ کرده است.

پمپئو در ادامه ادعاهایش گفت: ‌من بسیار نگران تمامی شهروندان آمریکایی هستم که در سرتاسر جهان به طور غیرقانونی دستگیر شده‌اند. هر روز و هر لحظه هرکاری از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم تا آزاد شوند. از تمامی قدرت‌های دیپلماتیک خود استفاده می‌کنیم و در مورد ایران هم آن را انجام می‌دهیم. ما آن را خیلی جدی می‌گیریم و دولت فعلی آمریکا در این حوزه دستاوردهای شاخصی داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داره اونجات میسوزه عوضی تا به حال هیچ وزیر امور خارجه ای اینقد. جلیزو ولیز نمیکرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردکه تو نگاه ان قیافت کن تو چیت به وزیری میخوره انم وزیر امریکا برو چوبانیت کن احتمال میدم قوم زن ترامپ بودی که اورده کردت وزیر خارجه یعنی تو قیافت به همه چی میخوره غیر از وزیر خارجه

    • حسن

      آقای پنپئون تو غلط میکنی برای آذاداش اصلان مردم ایران ترا آدم حساب میکنند که تلاش بکنی

    • سعید

      آقای پمپو خیلی مودبانه میگم شما غلط کردی این حرفهای مسخره رو که مثل قیافه مسخرت است رو زدی تو و بقیه امریکاییها گوه میخورین نزدیک ایران بیایین شما همونهایی بودین که سربازانتون بعد از اسیر شدن گریشون بند نمیومد و مثل بچه از ترس گریه میکردن حالا برای ایران خط و نشون میکشی عوضی درست ما از دست مسئولین کشورمان ناراحت هستیم به خاطر گرانی ولی یه وجب خاک کشورمون رو با صد تا مثل آمریکا عوض نمیکنیم و نمیدیم ما همه ایرانیها وطن پرستیم مثل شماها مزدور استخدام نمیکنیم تا تو ارتش خدمت کنند و از امریکا دفاع کنند ایرانی سرش میره و خاک وطنش رو نمیده. درود بر ایران و درود بر ایرانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج