۸۱۹۸۵۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

جزئیات سومین مرحله عرضه نفت خام در بورس

سومین مرحله فروش نفت خام در بورس با عرضه یک میلیون بشکه نفت خام سبک ایران به نرخ بشکه ای۵۲ دلار و ۴۲ سنت در اول بهمن ماه انجام می شود.

خبرگزاری ایرنا: سومین مرحله فروش نفت خام در بورس با عرضه یک میلیون بشکه نفت خام سبک ایران به نرخ بشکه ای۵۲ دلار و ۴۲ سنت در اول بهمن ماه انجام می شود.

۲ مرحله عرضه نفت خام در بورس انرژی تاکنون انجام شده که در مرحله نخست فروش نفت (۶ آبان امسال)، یک میلیون بشکه نفت خام عرضه شد، اما هشت محموله ۳۵ هزار بشکه‌ای (معادل ۲۸۰ هزار بشکه) به نرخ بشکه ای ۷۴ دلار و ۸۵ سنت به فروش رسید.

همچنین در دومین مرحله فروش نفت خام در بورس انرژی (۲۰ آبان) نیز ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام به نرخ بشکه ای ۶۴ دلار و ۹۷ سنت معامله شد.

وزارت نفت پیش از این اعلام کرده بود که قرار است در سومین مرحله عرضه نفت خام، تغییرات ساختاری در نحوه عرضه نفت خام انجام شود.

براین اساس، وزارت نفت امروز (دوشنبه) به نقل از مدیر امور بین‎الملل شرکت ملی نفت ایران گزارش داد: اول بهمن ۱۳۹۷ یک میلیون بشکه نفت خام سبک در حجم‎۳۵ هزار بشکه‌ای با قیمت پایه ۵۲,۴۲ دلار به ازای هر بشکه عرضه خواهد شد.

سعید خوشرو افزود: علاوه بر امکان تسویه حساب با ارزهای بین‎المللی، امکان تسویه کامل با ارز ریال ایران با نرخ سنا از تفاوت‎های عرضه این نوبت با دوره‎های قبل است.

وی اظهار داشت: دوره تسویه حساب معاملات نیز در این دوره از ۶۰ به ۹۰ روز افزایش یافته است.

به گفته خوشرو، مجوزهای لازم از سران سه قوه برای عرضه سه میلیون بشکه نفت خام در بورس انرژی اخذ شده و در این مرحله، یک میلیون بشکه نفت خام سبک ایران برای عرضه در نظر گرفته شده و به تناسب فروش، نسبت به حجم عرضه در دوره‎های بعدی تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.

عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران در چارچوب تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی مبنی بر ایجاد تنوع در روش‎های فروش نفت و استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی به‌منظور صادرات نفت‌خام در دستور کار قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج