۸۱۹۹۳۲
۳۰ نظر
۵۰۱۱
۳۰ نظر
۵۰۱۱
پ

عمارت دوران پهلوی اول، محل استقرار ضرغامی

دفتر کار رئيس پیشین سازمان صداوسیما ساختمانی دو طبقه متعلق به دوران پهلوی اول، با دو حیاط مجزا و وسیع و همچنین دارای استخر و محيطي برای بازی والیبال و «گل کوچک» است که به گفته عزت‌الله ضرغامی، رهبر انقلاب این ساختمان را در اختیار او قرار داده‌اند تا برای انجام مأموریتی نزدیک به ایشان باشد.

خبرگزاری ایرنا: دفتر کار رئيس پیشین سازمان صداوسیما ساختمانی دو طبقه متعلق به دوران پهلوی اول، با دو حیاط مجزا و وسیع و همچنین دارای استخر و محيطي برای بازی والیبال و «گل کوچک» است که به گفته عزت‌الله ضرغامی، رهبر انقلاب این ساختمان را در اختیار او قرار داده‌اند تا برای انجام مأموریتی نزدیک به ایشان باشد.

اخیراً جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به رئیس بنیاد مستضعفان نسبت به استقرار دفاتر کار محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق و عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین سازمان صداوسیما در اماکن بنیاد مستضعفان واکنش نشان داده است.

این جنبش از محمد سعید‌ی‌کیا پرسیده است با عنایت به رسالت مقدس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبنی بر «صرف اموال منقول و غیرمنقول مصادره‌ای از رژیم سابق به نفع مستمندان، کارگران و کارمندان ضعیف» ضرغامی و احمدی‌نژاد شامل کدام یک از سه دسته فوق بوده و بر اساس کدام منطق از این امتیاز بهره می‌برند؟

اما ساختمان در اختیار ضرغامی که جنبش عدالتخواه دانشجویی نسبت به آن معترض شده، از چه موقعیت مکانی برخوردار است؟

ساختمان دو طبقه دوران پهلوی اول

ساختماني كه عزت‌الله ضرغامي در آن براي كار مستقر است، ساختمانی قدیمی و متعلق به دوره پهلوی اول با دو حیاط مجزاست. اين ساختمان در خیابان پاستور بعد از اولین گیت بازرسی در سمت راست خیابان قرار دارد؛ همان ساختمانی که ضرغامی بعد از پایان مسئولیت ۱۰ ساله‌اش در سازمان صداوسیما، قرارهای صبحانه خود را با مسئولان، چهره‌‌های سیاسی، فرهنگی و هنری در آن برگزار مي‌كند. هر از گاهی هم تصاویری از آن منتشر می‌شود، اما این تصاویر نمی‌‌تواند گویای وسعت، زیبایی و قدمت این ساختمان باشد.

حدود ۳ ماه پیش برای مصاحبه با رئیس پیشین سازمان صداوسیما به این ساختمان رفتیم. وارد محوطه که می‌‌شویم حیاطی بزرگ مقابلمان ظاهر می‌شود. حیاطی که گنجایش بيش از ده اتومبیل را دارد. در انتهای این حیاط بزرگ، ساختمان آجری و قدیمی با در و پنجره‌های چوبی جلوه‌گری می‌کند. برای ورود به این ساختمان، باید از چند پله بالا بروید و با باز کردن در بزرگ چوبی، وارد محوطه ساختمان شوید. به گفته ضرغامی این ساختمان حدود ۷۰ سال سن دارد. با این حال، گذر زمان چیزی از زیبایی آن کم نمی‌کند. پا به داخل ساختمان که می‌گذاریم زیبایی و وسعت این خانه قدیمی بیشتر عیان می‌شود.

استخر و بالكني دلنشين

ساختمان از دو طبقه تشکیل شده که پله‌هایی عریض در سمت راست در ورودی، دو طبقه را به یکدیگر وصل می‌کند. مقابل در ورودی چند اتاق است که با درخواست مسئول دفتر رئیس سابق سازمان صداوسیما به یکی از اتاق‌ها که گفته می‌شود اتاق «مهندس ضرغامی» است هدایت می‌شویم. با ورود به این اتاق حیاط پشتي ساختمان، مقابل چشمانمان ظاهر می‌‌شود که یک بالكن بزرگ دارد.

همان بالكني که در تصاویر منتشرشده از صبحانه‌های سیاسی ضرغامی بارها در رسانه‌ها دیده شده است؛ حیاطی با درخت‌ و فضاي سبز و یک استخر. به جز محوطه سرسبز، بخشی از حیاط که سنگفرش است به سرگرمی ساکنان این ساختمان اختصاص دارد. «گل کوچیک» و والیبال دو ورزشی است که ضرغامی می‌گوید در این محوطه با مسئول دفترش و دیگر کارکنان این ساختمان بازی می‌کند.

ساختمانی تحت پوشش نهادهای حفاظتی

او در بخشی از توصیفش از موقعیت مکانی این ساختمان می‌گوید ساختمانی که در آن سکونت دارد تحت پوشش نهادهای حفاظتی است و با اشاره به سمت راست و چپ این ساختمان نام این نهادها را اعلام می‌کند.

با این حال، ضرغامی می‌گوید هر دو طبقه این ساختمان در اختیار او نیست و او و همکارانش فقط سه اتاق از طبقه اول را اشغال کرده‌اند. رئیس پیشین سازمان صداوسیما درباره علت حضور و اینکه چه فرد و نهادی این ساختمان را در اختیار او قرار داده است هم توضیح می‌دهد. به گفته او رهبر انقلاب بعد از پایان مسئولیتش در صداوسیما این ساختمان را در اختیار او قرار داده‌اند تا نزدیک به ایشان باشد.

مأموریت رهبری

ضرغامی در توضيح علت نزدیک بودن محل كارش به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مي‌گويد:‌ بعد از اینکه مسئولیتم در صداوسیما به پایان رسید، رهبری یک حکم مستقل به من دادند و دو مأموریت در شورای‌عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی به من سپردند. ایشان البته معمولاً حکم به این شکل برای اعضا صادر نمی‌کنند، یعنی افراد یا شخصیت حقوقی‌شان عضو این شوراهاست یا شخصیت‌های حقیقی که هستند معمولاً به‌صورت جمعی حکم کلی می‌گیرند.

در حکم مستقلی که رهبری به من دادند، چهار راهبرد برای من تعیین کردند که من برای این چهار راهبرد طرح‌هایی دارم. بخشی در جلسات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی خود را نشان می‌دهد و بخشی هم در جاهای دیگری که به مسائل کلی فرهنگی و فضای مجازی مربوط می‌شود. یکی از کارهایی که رهبری انجام می‌دهند استفاده از نظرات کارشناسی همه افراد است، لذا من به‌عنوان یک کارشناس در جلسات مرتبط با حوزه کارشناسی در دفتر شرکت می‌کنم و برای آن جلسات مطالعه و تحقیق می‌کنم، با دیگران جلسه می‌گذارم و جمع‌بندی می‌کنم تا در آن جلسات با آمادگی حضور پیدا کنم. از این دست مأموریت‌ها زیاد دارم که دفتر رهبری تصمیم گرفتند دو سه اتاق نزدیک به خودشان به من بدهند که ارتباط‌ها را انجام دهم.

ما اینجا سه اتاق داریم. طبقه دوم اینجا برای ما نیست. سه اتاق داریم که یکی در اختیار منشی، یکی برای بنده و یک اتاق هم اتاق جلسات و تمام فعالیت‌های من در حوزه‌های فرهنگی و گفت‌و‌گو با افراد مختلف است. این ساختمان یک ساختمان قدیمی ۶۵، ۷۰ ساله است که بازسازی شده و نزدیک به همه نهادهای دولتی هم هست که کار ما را راحت می‌کند.»

ضرغامی درباره هزینه‌‌های دفتری که به گفته او رهبری در اختیارش گذاشته است نیز توضیحاتی داد: اینجا بودجه‌ای برای فعالیت‌ها ندارد. برای کارهای جاری معمولاً ماهیانه چند میلیون خودشان هزینه می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کو چرا نشون نمیدین مگر خودتان کم عمارت دارین از خدا بیخبران

    • بدون نام

      آدم می مونه چی بگه دوره ریاستشونم تموم میشه بازم ول کن نیستن تو کاخی دفتر کار دارن که ... خدا خودت به دادمون برس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از ماست که بر ماست

    • بدون نام

      از اون با حال تره اینکه چند وقت پیش گفته بود برای اینکه از حقوق ام کسر میشه زندگی ام بهم ریخته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ادعای مسلمونی ام دارند خدایا خودت شاهدی

      • بدون نام

        خدایا داد ما رابستان.

    • mary

      اولا اگه متعلق به دوره پهلوی اوله پس باید بالای ۸۰ سال قدمت داشته باشه، ثانیا نمیتونن تو یه ساختمان معمولی تشریف داشته باشن؟ حتما باید توی یه عمارت مجلل باشن که میشه به عنوان اثر تاریخی برای جذب گردشگر ازش استفاده کرد؟ شما که سه تا اتاق کلا در اختیار دارید!!!!!! یه واحد تجاری بگیرید چرا یه ساختمان قدیمی رو اشغال کردین؟!!!!

    • بدون نام

      بنا بر گفته خودتون ماهیانه 9/700 حقوق میگیرین و 3 میلیون جریمه میدین میمونه 6/700حالا 2 میلیون هم خرج اینجا بکنین میمونه 4/700یعنی باور کنیم که شما با 4/700تو تهران زندگی میکنین! !!!!

    • علب

      مرد حضرت علی بود که وقتی کارش شخصی میشد شمع بیت المال رو خاموش میکنه که حقی از بیت المال پایمال نشه
      حالا این آقایون....

      پاسخ ها

      • شهریار

        خب ایشون هم قبل از خواب چراغ بقل تختشو خاموش میکنه اسراف نشه!

    • بدون نام

      چرا از این هدایا به مردم نمیدند؟

    • محمود

      تو خودت کی هستی که حالا نظریات کارشناسی هم داشته باشی

    • بدون نام

      ۴۰ساله یه عده یه صف دایره ای تشکیل دادند از اون دایره هیچ موقع حذف نمیشوند فقط عقب جلو میشند بقیه مردم هم به درک هر چی بشه

    • بدون نام

      با این همه ادعا، چطور داخل این خانه غصبی نماز می خوانند

    • بدون نام

      خدا بده برکت به جایی اینکه به فقیر ا برسن خودش
      اموال کشور تقسیم میکنند

    • بدون نام

      بنام مستضعفان بکام سردم داران

    • بدون نام

      بنام مستضعفان بکام سردم داران

    • A.m

      مگه خمینی نگفت کاخ نشینها نمیتونن حال مردمو درک کنن؟؟؟مسؤلین ما یه نفرو بیرون کردن بجاش خودشون کاخ نشین شدن...باشد ک اون یه نفر به مردم خدمت می کرد...

    • بدون نام

      یا رب مددی!

    • حسین

      گل بود به سبزه آراسته شد ما انقلاب کردم به نفع مردم فقیر که هزینه های پهلوی را که داشت به مستضعف بدهیم کجای ببنی امام راهل که ببینی زحمات را چگونه سوء استفاده کردن وبه اسم انقلاب مسئولین زندگی اشرافی پهلوی را روسفید کردن

    • حسین

      گل بود به سبزه آراسته شد ما انقلاب کردم به نفع مردم فقیر که هزینه های پهلوی را که داشت به مستضعف بدهیم کجای ببنی امام راهل که ببینی زحمات را چگونه سوء استفاده کردن وبه اسم انقلاب مسئولین زندگی اشرافی پهلوی را روسفید کردن

    • بهروز

      اگه ضرغامی نبود یکی دیگه بود مهم اینه که درست استفاده بشه, از همین نکته که این ساختمان تا امروز دو عقیده رو درون خودش جا داده اگه ادم عاقل باشه میفهمه که وارثان اصلی زمین پا برهنگان هستند,نه کسانی که پا جای پای دیگران میگذارند

    • بدون نام

      نیست که بقیشون تو کاخ زندگی نمیکنن ، از هم ایراد هم میگیرن

    • حسین

      ازآقای ضرغامی سوال دارم که دم از اسقامت میزند اینجا که دفترشه حتما خونش تو کاخه سعداباد با حقوق نوجمی دارد هم پای ما بیکاران ومستاجران استقامت میکند دمت گرم رای ما حتما به شماست اقای 1رغامی

    • بدون نام

      واقعا متاسفم برای آقایان

    • ایرانی

      معلوم شد چرا این آقا صداش از جای گرم می آ د و به فکر نامزدی ریاست جمهوری و...... میباشد

    • بدون نام

      یه عده فکر میکنن صاحب همه داشته های این مملکتن؛
      از جیب خلیفه میبخشن
      چی بگیم والا

    • کاظم واعظی

      پدرای ما انقلاب کردن که کاخ نشینی تموم بشه ولی قدرت چه کارایی که با ادما نمیکنه مردم ما اگه یکم تا ریخ میخوندن هیچ موقع اجازه نمی دادن کسی باهاشون بازی کنه

    • بدون نام

      درد ها همه ویلاها را تصاحب کردن انکار ارث پدرشان بود مردم را فراموش کردند

    • بدون نام

      به به

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج