۸۱۹۹۸۰
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

مرد پرتغالی تیم ملی در جمع برترین مربیان جهان

سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان با پیروزی برابر ویتنام توانست به رکورد سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید برسد.

وبسایت نود: کارلوس کی روش مربی باسابقه پرتغالی که در عرصه ملی هدایت تیم هایی چون پرتغال، امارات، آفریقای جنوبی و ایران را بر عهده داشته، یکی از برترین مربیان جهان از نظر تعداد پیروزی در بازی های ملی رسمی شناخته می شود.

با برتری تیم ملی ایران در دیدار برابر ویتنام، تعداد پیروزی های کی روش در بازی های ملی رسمی با آمار ویسنته دل بوسکه اسپانیایی برابر شد تا این دو به طور مشترک در رده چهارم رده بندی مربیان تیم های ملی (از نظر تعداد پیروزی در بازی های رسمی ملی) قرار بگیرند.

کی روش در زمان هدایت آفریقای جنوبی ۷ پیروزی به دست آورد که ۲ برد در جام ملت های آفریقا و ۵ برد در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ برای این مربی حاصل شد. در دوره یک ساله حضور کی روش روی نیمکت تیم ملی امارات، هیچ پیروزی در بازی های ملی رسمی برای وی به دست نیامد.

مرد پرتغالی تیم ملی در جمع برترین مربیان جهان

سرمربی سابق تیم ملی پرتغال در زمان حضورش در این تیم بردهای بیشتری برای تیم کشورش به دست آورد. او در دو مقطع مربی پرتغال بود و موفق شد در مجموع 16 پیروزی رسمی را برای پرتغال کسب کند. 2 پیروزی در رقابت های مقدماتی یورو 1992، شش پیروزی در مقدماتی جام جهانی 1994 و 8 برد در مرحله انتخابی و رقابت های جام جهانی 2010 مجموع بردهای پرتغال در بازی های ملی رسمی با مربیگری کی روش بود.

کی روش بیشترین پیروزی هایش در بازی های ملی رسمی را همراه با تیم ملی ایران کسب کرده؛ وی تا پیش از جام جهانی 2018 موفق به کسب 30 پیروزی همراه با ایران شده بود. بردهای ملی کی روش روی نیمکت ایران شامل 10 پیروزی در مراحل مقدماتی اول و دوم جام جهانی 2014، هشت پیروزی در مراحل مقدماتی و نهایی جام ملت های آسیا 2015 و 12 پیروزی در دورهای اول و دوم مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه می شود.

پیروزی برابر مراکش در جام جهانی و 2 برد روزهای گذشته در جام ملت های آسیا 2019، شمار بردهای کی روش در بازی های ملی رسمی ایران را به عدد 33 رسانده که با احتساب 23 پیروزی این مربی در تیم های آفریقای جنوبی و پرتغال، مربی تیم ملی کشورمان با 56 پیروزی به عنوان یکی از برترین مربیان ملی جهان شناخته می شود. پیروزی تیم ملی برابر ویتنام، کی روش را در کنار ویسنته دل بوسکه مربی سرشناس اسپانیایی قرار داد تا این دو به طور مشترک در رده چهارم قرار بگیرند.

برترین مربیان در این رده بندی

در رده بندی مربوط به بیشترین پیروزی در بازی های ملی رسمی، یواخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان با اختلاف زیادی صدرنشین است؛ لوو با 79 پیروزی با فاصله زیادی بر صدر این رده بندی تکیه زده است. پس از او، مربی کهنه کار سوئدی در رده دوم قرار دارد؛ لارس لاگربک که در حال حاضر هدایت تیم ملی نروژ را بر عهده دارد، در دوران مربیگری در تیم های ملی سوئد، نیجریه، ایسلند و نروژ موفق به کسب 59 پیروزی در بازی های ملی رسمی شده است.

البته لاگربک در دو مقطع در تیم های ملی سوئد و ایسلند، به طور مشترک با هالگریمسون و سودربرگ هدایت این تیمها را بر عهده داشت که آنها هم در کسب این پیروزی ها سهیم بودند.

کارلوس آلبرتو پریرا سرمربی مشهور برزیلی که سابقه هدایت تیم های ملی امارات، کویت، عربستان، برزیل، آفریقای جنوبی و غنا را در کارنامه دارد، سومین مربی در این رده بندی است؛

جایگاهی که به احتمال زیاد طی چند روز آینده توسط کارلوس کی روش از دست او گرفته می شود. کارلوس آلبرتو که در سال 2010 از دنیای مربیگری اعلام بازنشستگی کرد، در دوران مربیگری در تیم های ملی مختلف موفق به کسب 57 برد در بازی های ملی رسمی شد که جایگاه او به شدت توسط کی روش تهدید می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران

      حالا ما مفت از دستش می دهیم تا یک ویچی بیاریم که آخرش ساندویج است.
      تو مملکت ما هرکه بی عرضه است میمونه .......وکسی که جواب میده باید بره !؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه تورو خدا برانکوی خنگ و باید میگذاشتند یکم بخدیم

    • پرسپولیس کبیر

      اشتباه ترین کار فدراسیون اینه کی روش رو کنار بزار....همین امروز باید ۴ ساله دیگه تمدید کنن باش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه فدراسیون فوتبال یه ذره به فکر فوتبال این مملکته باید قرار دادش رو تمدید کنه

    • بدون نام

      یکمی هم عقل داشته باشیم کیروش اکثر بردهاشو با ایران داشته اونهم مقابل تیمهای اسیایی مثل یمن و ویتنام و... که اینکاررو مربیای وطنی هم میتونن انجام بدند با پولی که به کیروش میدند میشه امثال کارلوس البرتو پریرا و دلبوسکه و گواردیولا رو برای تیم ملی جذب کرد

      پاسخ ها

      • محمد

        این مربی هایی که گفتی به کنار...
        به والله اگه بهترین مربی حال حاضر دنیا را هم بیارن برای تیم ملی، همین شما لنگی ها فراریش میدین با این هوچی گری هاتون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج