۸۲۰۰۲۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آرسنالِ افت کرده، تاتنهامِ خسته و یونایتدِ اوج گرفته

این هفته دو تیم لندنی آرسنال و تاتنهام نتایج خوبی نگرفتند ولی یونایتد باز هم با سولسشائر پیروز شد.

وبسایت نود: هفته ۲۲ لیگ برتر انگلیس با شکست دو تیم لندنی آرسنال و تاتنهام پایان یافت ولی منچستریونایتد با اوله گونار سولسشائر ششمین برد پیاپی خود را کسب کرد. نگاهی داریم به نکات مهم این هفته فوتبال انگلیس.

1. ماه عسل امری تمام شده است!

آرسنالِ افت کرده، تاتنهامِ خسته و یونایتدِ اوج گرفته

دوران امری در آرسنال خیلی خوب آغاز شد، پس از دو باخت در دو هفته نخست لیگ برتر، آنها 22 بازی بدون شکست را پشت سر گذاشتند. این نتایج خوب باعث شد خیلی ها به این باور برسند که امری می تواند شرایط را به نسبت سال های آخر دوران حضور ونگر بهبود ببخشد و تحولی بزرگ در آرسنال ایجاد کند. اما اکنون وضع تغییر کرده است، در طی شش هفته اخیر آرسنال با افت فاحشی مواجه شده است.

آنها بعد از پیروزی درخشان مقابل تاتنهام در لیگ برتر در اوایل دسامبر، تنها بردهایشان در لیگ جزیره، مقابل برنلی، فولام و هادرزفیلدی بوده که در زمان برگزاری مسابقه، هر سه در بین سه تیم آخر جدول قرار داشتند. اما چه چیز در پس این افت قرار دارد؟ شاید یکی از ساده ترین و بهترین پاسخ ها این باشد که بازیکنان تیم امری به اندازه کافی خوب نیستند. به جز بازیکنانی نظیر توریرا، گوندوزی، لاکازت و بیرین، چند نفر دیگر از ترکیب آرسنال، شایستگی این را دارند تا جزو هسته اصلی تیم برای فصل آینده باشند؟

آرسنالِ افت کرده، تاتنهامِ خسته و یونایتدِ اوج گرفته

البته در این میان، امری هم خود جای سوالاتی به همراه داشته است. او اعتقادی به اوزیل ندارد، این اواخر او حتی حاضر شد از سه مدافع و یک جوان ۱۹ ساله که فقط دو گل برای تیم اصلی زده، روی نیمکت استفاده کند ولی ستاره آلمانی را در ترکیب ۱۸ نفره قرار ندهد. سکوت او نیز در مقابل داستان جدایی رمزی، سوال برانگیز است. در عین حال تعویض های او نیز اخیراً جای بحث های زیادی را ایجاد کرده است.

اگرچه هنوز امری در آغاز راه با آرسنال است ولی در شرایط فعلی به نظر می رسد داستان آن ۲۲ بازی بدون شکست، نشانه ای برای بازگشت روزهای درخشان باشگاه نبوده است.

2. تاتنهام، تیمی که خسته به نظر می رسد.

آرسنالِ افت کرده، تاتنهامِ خسته و یونایتدِ اوج گرفته

هفته ها است که تاتنهام خسته به نظر می رسد، اما در طی هفته های اخیر آنها توانسته بودند به هر نحو ممکن نقابی بر این خستگی بزنند و به هر شکل ممکن نتایج لازم را کسب کنند. در عین حال شکست مقابل منچستریونایتد خیلی هم هشدارآمیز نبود، چرا که آنها در نیمه دوم نمایش خوبی ارائه کردند و تنها یک نمایش خوب از یکی از بهترین دروازه بانان جهان مانع از امتیازگیری اسپرز شد.

اما آیا این خستگی می تواند تداوم داشته باشد و اثرات خود را بیشتر و بیشتر نشان دهد؟ اگر اینطور باشد، آیا زمان آن نیست که تاتنهام خیلی سریع دست به کار شده و تا ژانویه تمام نشده برای خرید بازیکن اقدام کند؟ خصوصاً که آنها تا پایان فصل باید در چهار جام بجنگند و در تابستان نیز خریدی نداشتند، بدتر اینکه هونگ مین سون را هم حالا چند هفته ای به دلیل حضور در جام ملت های آسیا در اختیار ندارند و هری کین نیز در پایان بازی با منچستریونایتد، با درد زمین را ترک کرد.

۳. سولسشائر مربی هفته!

آرسنالِ افت کرده، تاتنهامِ خسته و یونایتدِ اوج گرفته

شش بازی هنوز هم معیاری اندک برای آن است تا بخواهیم در مورد این صحبت کنیم که سولسشائر در منچستریونایتد تحول و انقلاب ایجاد کرده است. به خصوص که منچستریونایتد در دوران پسافرگوسن از این روزهای خوش کوتاه مدت، زیاد دیده است ولی باز افت کرده است. اما آنچه در مورد این روزهای منچستریونایتد مشهود است، پیشرفت از یک بازی به بازی بعد است.

در هر مسابقه، چیزی را از تیم یونایتد می بینیم که اوله گونار در رسانه ها از آن صحبت کرده است. اخیراً او از توانایی رشفورد صحبت کرده بود و اذعان داشت که در حال کار با این مهاجم جوان درباره ذهنیت و تکنیکش در زمین مسابقه است. این اتفاق به خوبی در دیدار با اسپرز مشخص شد. وقتی در دقیقه ۴۵ یونایتد صاحب فرصت خوبی شد، رشفورد همچون یک مهاجم باتجربه به خوبی دروازه حریف را هدف گرفت و با ضربه ای دقیق به گوشه دروازه، موفق شد لوریس را مغلوب کند. تصمیم گیری و آرامش او در لحظه سرنوشت ساز، تحسین برانگیز بود. او در ۹ بازی اخیرش تیمش، ۵ گل زده و ۵ پاس گل هم ارسال کرده است.

آرسنالِ افت کرده، تاتنهامِ خسته و یونایتدِ اوج گرفته

نکته قابل توجه دیگر، نگرش سولسشائر به ترکیب تیمش است. در حالی که مورینیو دائماً از ترکیب تیمش و عدم خرید بازیکن گلایه می کرد، اما اکنون که در ژانویه هستیم و یونایتد می تواند خرید کند، سولسشائر به خوبی نشان داده که چطور می توان با هر آنچه در دسترس دارید، بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج