۸۲۰۱۹۹
۲۶ نظر
۵۰۰۸
۲۶ نظر
۵۰۰۸
پ

نتانیاهو: «پیام» پوشش موشک قاره‌پیما است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به پرتاب ماهواره‌بر ایرانی، مدعی شد که برنامه فضایی ایران پوششی برای ساخت موشک‌های قاره‌پیما است.

خبرگزاری فارس: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه به پرتاب ماهواره‌بر ایرانی واکنش نشان داد و مدعی شد که این اقدام اولین گام در مسیر دستیابی به موشک‌های قاره‌پیما است.

نتانیاهو که در مراسم آغاز به کار «آویو کوخاوی» به عنوان رئیس جدید ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد، گفت: «ایران دروغ می‌گوید. پرتاب ماهواره‌بر، اولین گام در جهت ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است و آن‌ها با پرتاب ماهواره‌بر، دارند شلیک موشک دوربرد را آزمایش می‌کنند.»

صبح امروز ایران با هدف در مدار قرار دادن ماهواره «پیام» یک ماهواره‌بر به فضا پرتاب کرد. هرچند به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این ماهواره‌بر در مدار قرار نگرفته، اما پرتاب ماهواره‌بر ایرانی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

پیش از این «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه ایران قصد دارد به فضا ماهواره‌بر ارسال کند، مدعی عدم انطباق این پرتاب با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شده و گفته بود که چنین پرتابی نباید انجام شود. استناد واشنگتن به این قطعنامه در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا بهار امسال بر خلاف همین قطعنامه از توافق هسته‌ای با ایران خار شد. علاوه بر این، این قطعنامه هیچ محدودیتی برای برنامه فضایی ایران در نظر نگرفته و بند مرتبط با برنامه موشکی آن نیز غیرالزام‌آور بوده و به موشک‌های طراحی شده برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای، محدود است.

تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تهدیدآمیز جلوه دادن برنامه فضایی ایران در حالی است که به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» حتی جامعه اطلاعاتی و نظامی آمریکا هم موضع پامپئو را قبول نداشته و برنامه فضایی ایران را تهدید نمی‌داند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از صحبت‌های امروزش به وضعیت سوریه نیز پرداخت و بار دیگر از نیروهای ایرانی خواست سوریه را ترک کنند.

وی که اخیرا به نقض مکرر حریم هوایی سوریه و انجام حملات هوایی در این کشور اذعان کرد، امروز نیز بر خلاف تمام مقررات بین‌المللی، گفت که اسرائیل به حملات خود در سوریه ادامه می‌دهد و ایران باید «سریعا» از سوریه خارج شود.

در طول حدود هشت سالی که از آغاز بحران سوریه می‌گذرد، رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با ایران و حزب‌الله صدها بار حریم هوایی سوریه را نقض کرده است. «گادی ایزنکوت» که امروز جایگاه ریاست بر ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی را به کوخاوی تحویل داد، چند روز پیش در مصاحبه با نشریه «تایمز» انگلیس اذعان کرد که تل‌آویو مخالفان دولت سوریه را تسلیح کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرتیکه احمق , صحیونیست خونخوار توهم زده , این وراجیش هم مثل اون قضیه طورقوزآباده که قالیشویی شربت اوغلی رو اعلام کرده مرکز هسته ای

    • بدون نام

      تو خفه خوک آدمکش کثیف

    • بدون نام

      ابله نفهم نمیداند که ماهواره بر اصولا از نظر سوخت و بوستر ها و مراحل و وزن و ابعاد به کلی با موشک بالستیک قاره پیما متفات است. کافیست بروید خودتان کمی سرچ کنید یا تصاویر موشک های قاره پیمای مینوت من آمریکایی را ببینید که بسیار چاق و کوتاه هستند نه دراز و باریک.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرسی نظر جالب و دقیقی بود کم پیش میاد یک نفر تو فضای مجازی دلیل و مدرک واقعی عنوان کنه و بقیه رو به تحقیق و جستجو و بررسی دعوت کنه

    • بدون نام

      این مردک صرفا دنبال جوسازی بر علیه ایران است. سالها ماهواره های ایرانی که به اروپا سپرده شده بودند برای پرتاب توسط اروپایی ها مصادره شده بودند و به ایران پس نمیدادند و پرتاب هم نمیکردند. خدا رو شکر که به زودی خودمون با موفقیت اون ها رو پرتاب خواهیم کرد و حال دشمن رو میگیریم و در مرحله ی بعد میتونیم سفارشات پرتاب ماهواره ی سایر کشور ها رو هم با قیمت پایین تر اروپا و قزاقستان قبول کنیم و درآمد بسیار مناسبی به دست بیاریم

    • بدون نام

      نتانیاهو سگ کی باشه؟؟؟؟

    • بدون نام

      کاری کنید که تحریمها بیشتر شود و بدبختی مردم چند برابر

      همینطور فقر مردم را بیچاره کرده جنگ هم اضافه کنید که بدبختی تکمیل شود

      پاسخ ها

      • آزاده

        تو چرا ترسیدی مرد تو سختی مرد میشه نه تو ناز ونعمت ما راضی هستیم.

      • بدون نام

        تابلو مشخصه که کدوم کامنت ها رو منافقین و دشمنان ایران منتشر میکنند
        مرگ بر دشمنان ایران

    • بی نام

      بی ربط هم نگفته

    • بدون نام

      دمش گرم هم موشک ماهواره بر و هم موشک قاره پیما برای ما لازمه. موشک های میان برد و دوربرد قاره پیما باعث مین تا هر خری جرات نکنه برای ما شاخ و شونه بکشه. اروپایی ها و ناتو خیلی این چند ساله تهدید و هارت و پورت کردند. آمریکایی هم که روزی چند بار میگفتند گزینه ی نظامی روی میز است. خب ما هم باید گزینه ی نظامی دندانشکنی روی میز بگذاریم تا خفه خون بگیرند و دست از تهدید مداوم ما بردارند.
      مبارک باشد و به امید موفقیت ها و پیشرفت های بعدی

      پاسخ ها

      • آزاده

        آفرین.

      • بدون نام

        مرسی تحلیل قشنگی بود . چطور میشه که هر جور سلاح و موشک و قاره پیما و بمب افکن و ناو هواپیما بر و سلاح هسته ای و ... فقط برای دشمنان ما مجازه و اونا حق دارن داشته باشند ولی برای ما بده و جیززه ؟؟؟

      • بدون نام

        مرسی جواب منطقی و معقولی بود. بیشرف ها روزی 10 بار ما رو تهدید میکردند و میگفتند گزینه ی نظامی روی میز است. باید میز رو تو سرشون خرد میکردیم

    • traveler

      جالبه بدونید تنها موردی که از موشک پرتاب ماهواره به فضا به عنوان موشک قاره پیما استفاده شده در اتحاد جماهیر شوروی بوده که بعد از مدت کوتاهی این نوع موشک هم از چرخه خارج شده.

    • مهدی

      خب که چی ؟؟؟
      هست اصلا. چه غلطی میتونی بکنی ؟؟

    • 7

      هنوز که کاری نکردیم ترسیدی

    • بدون نام

      خفه شو مرتیکه ادم کش حسابتو میرسیم اشغال خون خوار کثافت خفه

    • بدون نام

      لعنت به نتانیاهو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر اسرائیل و حامیانش

    • قلی

      اخه مردک تو که همین الان زیر برد موشکهامونی قاره پیما کجاتو میسوزونه ؟ همین چوب که الان دستمونه به سر تو میرسه نگران قاره پیما نباش

    • بدون نام

      تا چشت در آد

    • ناصر

      دشمن دشمن است.
      توقعی از دشمن نیست.
      وکسی برامان دلسوز نیست.
      باید کمر بندهارا محکم بست
      ودست روی زانو گذاشت.
      وکار را درست انجام داد.
      وآنهم لازم است آدمهای درستی درپای کارداشت باشیم
      خیلی بیشتر وبهترش .کره شمالی داره.
      رئیس جمهور کره به حال وخیم ملتش گریه میکنه.
      اگر ما در زمینه موشک پیشرفت بکنیم
      .تازه میشیم کره
      هفتاد سال قبل نمونه همین ماهواره هارا ساختن ودر مدار قرار دادن.
      باید گفت ما از دستمان آدم سازی میاد.که کار انبیاء واولیاء است.
      اگر آدم داشته باشه باشیم .
      همه چیز مان درست خواهد شد.
      پول گرفتن وجنس بنجول راسرهم کردن.
      ودر نتیجه توزرد از کار درآمده.
      بخاطر اینکه آدم نبودند.

    • بدون نام

      اگر آمار و ارقام و وضعیت حالای ایران رو در نظر بگیریم،در 300 سال اخیر حتی به ادعای خود دانشمندان غربی ایران اینقدر قوی نبوده.روزی ایران هر روز در جنگ ها یا بدون جنگ تیکه تیکه می شد...روزی ایران مستعمره ی روسیه و انگلیس شده بود...روزی ایران هر روز تحقیر می شد...آیا نمی بینیم؟

    • امیر

      نمیدونم چرا ما تا تیر و ترقه در میکنیم این نتنی پاکوتاه بابا ترامپ خودشو خراب میکنه و پوشک لازم میشه یکی نیست بگه اخه انگل خدا شاهده انگل هم خیلی براش زیاده تو کل اسراییلت به اندازه سنگ فندکیه بمب اتم داری فقط ما تو ایران به اندازه ملت اسراییل درور بر شهرهامون سگ داریم اخه پوزه بندت چقد قیمتشه برات بدیم ببندن دیگه صدات در نیاد گور بگور

    • رضا

      خدا کنه موشک.قاره پیما درست کرده باشیم تو همین تورو از رو زمین محو کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج