جاباما
۸۲۰۴۹۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«هوآوی» جاسوسی برای چین را رد کرد

بنیانگذار «هوآوی» غول تکنولوژی چین که به تازگی دولت کانادا دخترش را به دستور آمریکا و به ظن دور زدن تحریم های واشنگتن دستگیر کرد هرگونه اتهام جاسوسی برای چین از طریق این شرکت را رد کرد.

خبرگزاری ایرنا: بنیانگذار «هوآوی» غول تکنولوژی چین که به تازگی دولت کانادا دخترش را به دستور آمریکا و به ظن دور زدن تحریم های واشنگتن دستگیر کرد هرگونه اتهام جاسوسی برای چین از طریق این شرکت را رد کرد.

'رن ژنگفی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد هوآوی هرگز از هیچ دولتی تقاضای ارائه اطلاعات نامناسب نداشته است.

کانادا اول دسامبر سال ۲۰۱۸ 'منگ وانژو'، مدیر مالی شرکت مخابراتی 'هوآوی' را به خاطر «نقض تحریم های آمریکا» بازداشت کرد و درصدد استرداد او به آمریکا بود در پی این اقدام کانادا، پکن چند روز بعد دو شهروند کانادایی به نام های 'مایکل اسپاور' تاجر و 'مایکل کوریگ' دیپلمات سابق کانادایی را به اتهام «به خطر انداختن امنیت ملی چین» بازداشت کرد.

دادگاه ونکوور کانادا ۱۰ روز بعد از دستگیری خانم منگ، او را با قید وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری آزاد کرد تا دولت این کشور در رابطه با استرداد وی به آمریکا تجدیدنظر و تصمیم گیری کند

از سوی دیگر دادگاه دالیان در جنوب چین، روز گذشته یک شهروند کانادایی را به جرم حمل ۲۲۰ کیلو مواد مخدر به اعدام محکوم کرد که بار دیگر باعث شد تنش های دو کشور افزایش پیدا کند.

بنیانگذار هواوی در این نشست خبری تاکید کرد: من هنوز کشور خودم را دوست دارم، از حزب کمونیست حمایت می کنم، اما من هرگز هیچ کاری برای آسیب رساندن به کشور دیگری در جهان نخواهم کرد وی اضافه کرد که دخترش، 'منگ وانژو' به ناحق بازداشت شده است.

این اظهارات بنیانگذار هواوی واکنشی به ممنوعیت استفاده شرکت های دولتی چند کشور از تجهیزات هواوی به دلایل امنیتی است، نیوزیلند و استرالیا این شرکت را از توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت در دو کشور محروم کرده است و پس از آنها نوبت به آمریکا و ژاپن رسیده است تا محدودیت هایی برای فعالیت آنها در نظر بگیرند.

به تازگی در لهستان نیز بعد از آنکه یک کارمند شرکت هواوی به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد، دولت این کشور طرحی را ارایه کرده است که بر اساس آن شرکت های دولتی اجازه استفاده از تکنولوژی شرکت های چینی را ندارند.

'رن'، هراس از امنیت تجهیزات هواوی را رد کرد و گفت: هیچ قانونی در چین که شرکت ها را ملزم به نصب کیت های شنود کند وجود ندارد و شرکت هواوی نیز تا کنون 'هیچ حادثه امنیتی جدی' نداشته است.

بنیانگذار شرکت هواوی در عین حال 'ترامپ' را 'بزرگ' توصیف کرد و طرح او برای کاهش مالیات صنایع آمریکایی را ستود.

او در عین حال خواستار همکاری و تعامل با آمریکا در موضوع فناوری شد و گفت: یک شرکت یا حتی یک کشور به تنهایی نمی تواند نیازهای جهان را براورد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج