جاباما
۸۲۰۹۴۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

تکذیب لغو صدور ویزای ایران برای اتباع لهستانی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خبر رسانه های لهستانی مبنی بر توقف صدور روادید گردشگری ایران برای اتباع لهستانی را تأیید نکرد.

خبرگزاری فارس: «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار خبر رسانه های لهستانی مبنی بر توقف صدور روادید گردشگری ایران برای اتباع لهستانی را تأیید نکرد.

گفتنی است یک شبکه رادیویی لهستان امروز چهارشنبه مدعی شد که ایران صدور روادید گردشگری برای شهروندان لهستانی را متوقف کرده است.

به گزارش فارس، اخیرا و در پی تصمیم لهستان برای برگزاری نشستی ضد ایرانی با همکاری آمریکا در ماه فوریه در این کشور، کاردار لهستان در تهران به وزارت خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی در خصوص برگزاری این نشست به وی ابلاغ شد.

براساس این گزارش، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه ۲۱ دی ماه اعلام کرد لهستان سیزدهم و چهاردهم ماه آینده میلادی (۲۴ و ۲۵ بهمن ماه) میزبان نشستی علیه ایران خواهد بود. پامپئو در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» با بیان اینکه واشنگتن تلاش می‌کند ده‌ها کشور از مناطق مختلف جهان را برای حضور در این نشست گردهم آورد، گفت که این همایش برای ارتقای ثبات، امنیت و آزادی در منطقه غرب آسیا و با هدف کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران برگزار می‌شود.

پس از آن وزارت خارجه لهستان در واکنش به اعتراض‌های ایران به برگزاری این نشست ضدایرانی در خاک این کشور برگزاری چنین کنفرانسی را حق این کشور خوانده بود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز به این تصمیم لهستان واکنش نشان داد و در صفحه توئیترش نوشت: «جهت یادآوری به میزبان/شرکت‌کنندگان همایش ضدایرانی: کسانی که در آخرین نمایش ضدایرانی آمریکا شرکت کردند یا مرده‌اند یا سیاه‌رو شده‌اند و یا به حاشیه رانده شدند. و ایران قوی‌تر از همیشه است. دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند: در حالی که ایران لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد این کشور اکنون میزبان یک سیرک درمانده ضدایرانی شده است.»

در همین راستا «مسعود ادریسی کرمانشاهی» سفیر ایران در ورشو روز دوشنبه ۲۴ دی ماه با معاون وزیر خارجه لهستان در خصوص برگزاری این نشست دیدار و امروز نیز در خصوص پیامدهای برگزاری نشست صلح و امنیت خاورمیانه با تمرکز بر اقدامات ایران در منطقه که قرار است به میزبانی مشترک لهستان و ایالات متحده در ورشو برگزار شود، با خانم «آنا ماریا آندرس» وزیر دفتر نخست وزیری لهستان و دختر ژنرال آندرس از سرداران ملی لهستان دیدار کرد.

وی در این دیدار لهستان را مسئول عواقب هرگونه ایجاد خلل در روابط تاریخی و سیاسی بین دو کشور دانست و از مسئولان لهستانی خواست که وسیله اهداف و منافع ایالات متحده در برگزاری چنین نشستی نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شولتومبون

      تو تکذیب کردن استادی ها بلا،خخخخخخخ

    • حق پر ست

      اینها هم جرات ندارند برای مدت کمی هم که شده ویزای اتباع لهستان را لغو کنند فقط برای مدت شش ماه این کار رو انجام بدهند و سفیر لهستان را اخراج بکنند بعد هیچ کشور اروپایی پیشنهاد امریکا را در خصوص برگزاری چنین اجلاسی قبول نمی کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج