۸۲۰۹۷۳
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

موگرینی در اجلاس ضد ایرانی ورشو شرکت نمی‌کند

یک سخنگوی اتحادیه اروپا با اشاره به فشردگی برنامه کاری «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از بعید بودن حضور او در نشست ضد ایرانی در لهستان خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: یک سخنگوی اتحادیه اروپا با اشاره به فشردگی برنامه کاری «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از بعید بودن حضور او در نشست ضد ایرانی در لهستان خبر داد.

این مقام اروپایی گفت: ما از برگزاری کنفرانس درباره خاورمیانه موسوم به «صلح و امنیت در خاورمیانه» اطلاع داریم اما با توجه به اینکه موگرینی در این ایام مسافرت است، بعید به نظر می‌رسد که در کنفرانس فوق شرکت کند.

کنفرانس به‌اصطلاح «صلح و امنیت در خاورمیانه» با تمرکز بر فعالیت‌های منطقه‌ای ایران قرار است در روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن ماه) در ورشو پایتخت لهستان برگزار شود.

خبر برگزاری این کنفرانس را مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا جمعه گذشته در جریان سفر خاورمیانه‌ای خود و در گفت‌وگو با شبکه خبری 'فاکس نیوز' اعلام کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اعلام برگزاری این کنفرانس، به لهستان و شرکت‌کنندگان کنفرانس در توئیتی یادآوری کرد: کسانی که در آخرین نمایش ضد ایرانی توسط آمریکا شرکت کرده بودند، یا مرده‌اند، یا بی‌آبرو شده و یا به حاشیه رانده‌شده‌اند؛ و ایران قوی‌تر از همیشه است.

وی بابیان اینکه دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند، افزود: درحالی‌که ایران، لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد، این کشور اکنون میزبان یک سیرک درمانده ضد ایرانی می‌شود.

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز در این خصوص اعلام کرد: ۱۸۹۲ لهستانی از سال ۱۹۴۲ میلادی تاکنون در قبرستان لهستانی‌ها در تهران آرمیده‌اند. بیش از یک‌صد هزار لهستانی پس از آزادی از اردوگاه‌های کار اجباری استالین از راه ایران بازگشتند. قبرستان‌ها در ایران بعد از ۳۰ سال قابل‌جایگزینی هستند اما مردم تهران ۷۷ سال است که احترام میهمانان خود را نگاه داشته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کار به جایی رسیده که مرده ها رو هم تهدید کردند. مثلاً میخواین از وسط قبرستان اتوبان بزنید؟؟؟

      پاسخ ها

      • ZOOROO

        دولت حیا کن رها کن گند زدی.

    • سرباز ۴۰۲سومار

      پس از ۷۷سال احترام گذاشتن به مردم لهستان نتیجه‌اش این است قبرستان لهستانی ها رو تبدیل به پارک کنید چون هوای تهران بیش از حد آلوده است در حال حاضر بهترین گزینه برای دولت ایران همین است

    • بهروز صالح بیگی

      خائن

    • بدون نام

      آقای ظریف ووزارت خارجه باید با شدت تمام جهت کم رنک شدن این اجلاس اقدام کند وفعلا از سفر بی مورد نرود!

    • بدون نام

      حتماآمریکاموشکهای ایران علم میکند که اروپارابترساند!اینم ترفنداسراییل هست!سامانه پدافند هوایی پیشرفته در لهستان مستقرهست وایران هیچ کاری در زمینه نظامی به اروپانداردوهمه ایناررراستای ایران هراسی آمریکاهست وسرتاسردروغ هست

    • بدون نام

      هرچنداروپاپشت پرده باآمریکاممکن هست درمسائلی هم فکرباشنندولی مامنافع خودمان بایددرنظربگیریم

    • بدون نام

      آمریکادرآینده پشیمان میشود

    • بدون نام

      ثابت شده که اگر آمریکا باشه مهم نیست که اروپا باشه یا نباشه چه برسه به مورگرینی که سیاست‌های کل اروپا رو نمایندگی نمیکنه. این نتیجه تو خروج آمریکا از برجام مشخصه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج