۸۲۰۹۸۴
۱۰ نظر
۵۰۱۳
۱۰ نظر
۵۰۱۳
پ

علت ۸۰ درصد مرگ و میر‌ها در ایران

دبیرکل شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، گفت: بیش از ۸۰ درصد مرگ و میر در ایران، ناشی از بیماری های غیر واگیر است.

خبرگزاری مهر: دبیرکل شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، گفت: بیش از ۸۰ درصد مرگ و میر در ایران، ناشی از بیماری های غیر واگیر است.

محمدرضا مسجدی، صبح پنج شنبه در حاشیه اولین همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، افزود: چهار عامل اصلی مرگ و میر، شامل بیماری های قلب و عروق، بیماری های مزمن تنفسی، سرطان ها و دیابت است.

وی با عنوان این مطلب که علت ۷۰ درصد مرگ و میرها در دنیا ناشی از بیماری های غیر واگیر است، ادامه داد: در ایران این آمار به بیش از ۸۰ درصد می رسد.

مسجدی، بر اهمیت پیشگیری از بیماری های غیر واگیر در دنیا تاکید کرد و گفت: این موضوع به قدری مهم است که در سطح اجلاس سران کشورها در سازمان ملل متحد نیز به آن پرداخته شده و دولت ها مکلف به اقداماتی برای کنترل بیماری های غیر واگیر شده اند.

وی افزود: مرگ قبل از ۷۰ سالگی به عنوان مرگ زودرس تلقی می شود و از همین رو، دولت ها می بایست برای جلوگیری از بیماری های غیر واگیر، برنامه ریزی کنند.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، از مصرف دخانیات، الکل، رژیم غذایی ناسالم، عدم فعالیت فیزیکی و کم تحرکی و همچنین آلودگی هوا، به عنوان مهم ترین علل شیوع بیماری های غیر واگیر نام برد و گفت: اگر بتوان این عوامل را کنترل کرد، می توان میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر را به یک سوم تا ۵۰ درصد کاهش داد.

وی با انتقاد از پایین بودن مالیات بر خرده فروشی دخانیات در کشور، افزود: ایران، کمترین مالیات بر خرده فروشی سیگار را دارد و در مقابل، ترکیه در این زمینه الگوی جهانی است. در حالی که هر دو کشور مشابه یکدیگر هستند.

مسجدی، خواستار توجه دولت و مجلس به موضوع افزایش مالیات بر سیگار شد و گفت: سود فروش سیگار به جیب دلالان و واسطه ها می رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقر

      پاسخ ها

      • hassan.h

        فقر!!!!!!!؟
        وات؟
        زمانی علم پیشرفت نکرده بود یک بیماری عفونی مثل طاعون در جائی اپیدمی می شد و کلی آدم می مردند
        الان چنین اتفاقی نمی افتد
        ولی متاسفانه به دلیل پیشرفت علم و زندگی ماشینی و کاهش فعالیت جسمی، انواع بیماریهای مرتبط با کم تحرکی افزایش یافته است
        (جوان 35 ساله دچار بیماری عروق کرونر (قلب است یا دیابتی دارد که به داروی خوراکی جواب نمی دهد(و باید انسولین استفاده کند) یا فشار خون و چربی خون بالا دارد
        انواع سرطانها به کاهش سطح سیستم ایمنی مربوط است که خود این موضوع یک دلیلش کاهش فعالیت جسمی است
        آنچه مهم است اینست که این عواملی که باعث 80% مرگ و میر هستندحداقل 20% بودجه کشور را در قالب هزینه های درمانی می بلعند و این قصه، غصه خوردن دارد
        راه حل هم خیلی راحت است فرهنگ سازی برای ورزش موثر و مفید
        همانگونه که شکموها بر وعده های غذائی و مذهبیون بر نماز تعصب دارند تعصب بر ورزش باید نهادینه شود

    • بدون نام

      فقر و بدبختی

    • رضا محمدی

      من به نظرم ۸۰درصد مرگ و میر تو ایران همین مسولیین بی لیاقت هستن که مردم رو دچار غصه و ناراحتی میکنن بعدش هم مررررررگ .خدا ازتون نگذره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای ول واقعا هزاران لایک داری

    • بدون نام

      با سلام به نظراینجانب مطالب فوق صحیح است ولی چرا تولید خودرو بی کیفیت ازیک سوواستفاده بیش از حد از خودروهای دارای استاندارد که از طول عمرمفید خودرو تجاوز کرده وبه جای خروج ازچرخه همچنان مورداستفاده قرار میگیرند.

    • بدون نام

      بشترین مرگ ومیر در ایران تصادفات با ماشین است

    • بدون نام

      ا ز قصه و نا امیدی و نمیدانند در اینده چه به روزشان میاد اینا مرض میاره ومرگ اول از اصل موضوع شروع کن نه حرف اخر اول بزن دکتررررررررررررررررررررررررر

    • بدون نام

      چند وقت دیگه علل اصلی مرگ در ایران میشود قحطی و گرسنگی

    • bita

      ماشالله در ایران همه پزشک سرخود هستیم تا یه گلودرد می گیریم آنتی بیوتیک و هزاران قرص جورواجور میخوریم البته دکتر هم میری به خودشون زحمت نمیدن که یه معاینه جزیی کنند قبلا چشمو گوش و دهانو بررسی میکردند الان انگار طاعون داشته باشی خدای نکرده،، با فاصله میشینند .خلاصه که همه چیزهایی که دوستان نظر دادند میتونه درست باشه ضمن اینکهدبیشترین مصرف روزانه مواد خوراکی رو در نظر بگیریم ، هیچ وقت هیچ چیزی رو از یک برند به مدت طولانی استفاده نکنید مثل روغن ( جامد ومایع و کره ) وچای
      و امثال اینها که مصرف روزی چند بار داره ،و بلحاظ روحی هم عدم نور و زندگی آپارتمانی واسترس و استرس و استرس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج