۸۲۰۹۹۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

کره متکی به ستاره، ایران متکی به تیم

کره مغرورانه کار خودش را شروع کرد، شک نداشت که با سربلندی راهی دور بعدی می‌شود و گویا به اهمیت نوع صعود خود فکر نکرده بود، فارغ از نتیجه کسب‌شده، اتفاق مهمی که رخ داد این بود، کره‌جنوبی در مسیر صعود، از غرور و بزرگی وعده داده شده خود، کوتاه آمد و دست کشید.

فرهیختگان: کره مغرورانه کار خودش را شروع کرد، شک نداشت که با سربلندی راهی دور بعدی می‌شود و گویا به اهمیت نوع صعود خود فکر نکرده بود، فارغ از نتیجه کسب‌شده، اتفاق مهمی که رخ داد این بود، کره‌جنوبی در مسیر صعود، از غرور و بزرگی وعده داده شده خود، کوتاه آمد و دست کشید.

بازی بین دو نام بزرگ، چین و کره‌جنوبی شوخی نیست. کره‌ای‌ها چاره‌ای جز این نداشتند که از ابرستاره خود کمک بگیرند، کره از ابتدا کامل نبود اما تلاش کرد تا قبل از صعود به تکامل برسد. تلاشی که در دل اردوی تیم ملی کشوری مثل ایران هرگز مشاهده نشد و از ابتدا از سوی این تیم واقع‌بینی و رفتار منطقی مشاهده شد.

موضوع مهم در این میان، انسجام تیمی و وابسته نبودن تیم ملی به یک بازیکن خاص است، خبرگزاری «ESPN» در گزارش خود از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ آورده است: «سون برای جدایی از تاتنهام مجبور به عذرخواهی از هواداران این تیم شد اما مشخص است که باید به تیم ملی کشورش پایبند و متعهد باشد. او فکرش تا آخرین لحظه پیش تیمش بود و دوست نداشت تاتنهام را در شرایط سخت جدول لیگ برتر تنها بگذارد.»

انصافا بازیکن خوبی هم هست و تاثیرگذار نشان داده، اما نکته جالب این است که کره‌جنوبی به این بازیکن وابسته است و در چند روز گذشته بارها با وی تماس گرفته شد تا هرچه سریع‌تر خود را به امارات برساند. این نشان می‌دهد که تاکتیک تیم کره‌جنوبی چندان روشن و واضح نیست. اینکه یک بازیکن به اردوی تیم ملی برسد و به خاطر رسیدن او جشن بگیرند، حس خوبی به هواداران آن تیم ملی نمی‌دهد.

در ادامه گزارش «ESPN» آمده است: «کره‌جنوبی قصد داشت چراغ خاموش و بی‌سر و صدا بدون ستارگان کلیدی خود و در حالی که قرار بود به بیشتر بزرگان خود استراحت بدهد، راهی دور بعدی شود اما نوع صعود، برای کره‌جنوبی مهم بود و مجبور شد از ستارگان خود کمک بگیرد.»

خارج از گزارش این خبرگزاری، خواننده ایرانی به راحتی می‌تواند همین وضعیت را با نوع مشابه آن در تیم ملی ایران مقایسه کند. تیم ملی نیز به دلیل آسیب‌دیدگی، جهانبخش را به‌عنوان یک مهره تمام‌عیار و کلیدی در اختیار نداشت اما تیم ملی از ابتدا هم وابسته به یک بازیکن خاص نبوده و نیست. کی‌روش به‌عنوان یک سرمربی پرتغالی در ایران موافق و مخالف، زیاد دارد اما نمی‌شود از این حقیقت گذشت که با وجود او و پیاده شدن طرز تفکرش، بازیکن سالاری به حداقل میزان خودش در تیم ملی رسیده است.

در هر حال ستارگان بزرگ و نامی در تیم ملی فوتبال ایران حضور دارند و مدیریت همه این اسم‌ها کار ساده‌ای نیست. در گزارش «بین اسپورت» نیز درباره استفاده کره‌جنوبی از بازیکن کلیدی خود و فراخوان یکباره او آورده است: «پائولو بنتو خیلی سریع از ادبیات مغرورانه خود در روزهای ابتدایی جام، فاصله گرفت و خیلی زود متوجه شد که اوضاع آن‌طور که مدعی شده بود یا تصورش را می‌کرد، مساعد نیست. او مجبور است از همه توان کره‌جنوبی برای درخشش در جام ملت‌های آسیا استفاده کند.»

اکنون تکلیف همه تیم‌های اول و دوم گروه‌ها مشخص شده و تیم‌های راه‌یافته به مرحله حذفی به سرعت تکلیف خود را خواهند دانست تا این مرحله جذاب هم به‌زودی کلید بخورد. کره‌جنوبی راه سختی برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر جام دارد و البته هیچ مدعی‌ای در این میان استثنا نیست و این راه سخت برای همه تیم‌های بزرگ وجود دارد.

«سونی» داستان ما اکنون در قلب کاروان تیم ملی کره‌جنوبی آرام گرفته و هواداران کره‌جنوبی نیز از او انتظار دارند از فضای لیگ برتر انگلیس بیرون آمده و به تیم ملی کشورش فکر کند. بسیاری از تیم‌های بزرگ ازجمله ایران و کره‌جنوبی در مرحله حذفی چهره تازه‌ای از خود را به نمایش خواهند گذاشت و تیمی حق دارد خود را مدعی جدی قهرمانی بداند که چند بعدی باشد و در مرحله مهم حذفی تاکتیک‌های تازه و ناشناخته‌ای را از خود به نمایش بگذارد.

تیم ملی ایران بدون تردید از سوی کی‌روش لایه‌های پنهان خود را برابر تیم‌های قدرتمند دنیا ظاهر خواهد کرد و نشان خواهد داد که قدرت واقعی فوتبال ایران به‌عنوان یک فوتبال مستقل از بازیکن سالاری، چیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهران اصلانی

      با درود. به نظر من آقای کی روش را بایستی حفظ کرد و اوست که به تیم شخصیت و پرستیژ داد و بساط بازیکن سالاری را جمع کرد و به جای یک تیم ملی منسجم دو تیم ملی و منسجم درست کرد و مهمترین کاری که کرد جوان گرایی تیم بود و کل بازیکنان تیم ملی نیز خواهان ادامه تمرین با این مربی حرفه ای و با تجربه هستند و ملت هم همین نظر را دارند و اگر عاشق تیم ملی کشورمان هستیم و دلمان برای تیم ملی کشورمان میتپد چه بهتر که فدراسیون قراردادش را با آقای کی روش تا آخر جام جهانی آینده تمدید کند.

    • یوناس حقی

      ستاره های واقعی یا پوشالی !!!!
      سون بازیکن لیگ برتری کره در بازی چگونه بازی کرد و عملکردش چطور بود!!؟؟؟
      حالا بازیکن لیگ برتری ما چطور بود!؟ عملکردش چطور بود؟
      ستاره واقعی داشته باشید و به آن اتکا کنین بهتر است یا ستاره های پوشالی دور خود جمع کنین !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج